فصلی نو ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار مبتلایان به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت: متاسفانه در طی ٢۴ساعت گذشته دکتر محمد زارعی از پزشکان خوش اخلاق که متخصص داخلی بودند و در بیمارستان های یاسوج درمان بیماران کرونایی را انجام می داد و جان بسیاری از […]

فصلی نو ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار مبتلایان به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت: متاسفانه در طی ٢۴ساعت گذشته دکتر محمد زارعی از پزشکان خوش اخلاق که متخصص داخلی بودند و در بیمارستان های یاسوج درمان بیماران کرونایی را انجام می داد و جان بسیاری از هم استانی ها را نجات داده بود خود قربانی کرونا شد و به خیل شهدای سلامت میهن پیوست.

به گزارش فصل جنوب به نقل از  روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ دکتر پرویز یزدانپناه افزود: هم اکنون ۱۶۸ بیمار در بیمارستان های معین کرونای استان بستری بوده که از این تعداد ۳۳ نفر مبتلای قطعی و ۱۰ نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

وی اذعان داشت:  تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون ۲۵۱۵۳ مورد گزارش شده است.

وی اضافه کرد: از ۱۴۳۷  نمونه دریافت شده که حدود ۱۰ درصد موارد مثبت بودند و بیشترین موارد مربوط در کهگیلویه، بویراحمد ،گچساران ،دنا و بقیه در سایر شهرستان های استان هستند. بیشترین درصد موارد مثبت تست pcr  در شهرستان کهگیلویه(٢٧ درصد)، گچساران( ٢٠ درصد) ،بویراحمد(١۶ درصد)، دنا (١۶ درصد) می باشد که روند افزایشی بیماری در ۴ شهرستان فوق بخصوص کهگیلویه نگران کننده می باشد و احتمالا وضعیت شهرستان کهگیلویه بزودی قرمز خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطر نشان کرد: مردم اگر دچار ساده انگاری، سهل انگاری و کاهش حساسیت نسبت به رعایت اصول بهداشتی  شوند ممکن است در شروع سال جدید با موج شدیدتری از این ویروس مواجه شوند.

وی اظهار داشت: تا انجام واکسیناسیون و شکستن زنجیره انتقال، چندین ماه زمان لازم است و در این مدت وظیفه همه افراد جامعه رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک، رعایت بهداشت فردی و عدم حضور  در هر تجمعی می باشد.

وی افزود: از مردم شریف استان می خواهیم که به احترام شهدای سلامت و زحمتکشان عرصه بهداشت و درمان، سلامت خود، خانواده، مردم و کادر بهداشت و درمان را بخطر نیاندازید و رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی را در هر حالتی بنمایید.