آزادی زندانی محکوم به قصاص پس از ۶ سال از زندان گچساران

فصلی نو ، افشین نارکی رئیس زندان گچساران از آزادی زندانی محکوم به قصاص پس از تحمل ۶ سال حبس با بخشش قانونی و موافقت دادستان شهرستان خبر داد.

به گزارش فصل جنوب به نقل از  روابط عمومی زندان های استان رئیس زندان گچساران در گفتگو با واحد اطلاع رسانی زندان های کهگیویه وبویراحمد افزود: پس از جلسات متعدد با اولیاء دم ، پیگیری های مددکاران و همکاری و همراهی مراجع قضایی شهرستان و امام جعه شهر باشت بعد از کسب رضایت شاکی ، زندانی محکوم به قصاص پس از تحمل ۶ سال حبس از زندان آزاد شد.

وی ادامه داد: در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری و برنامه‌های تحولی قوه قضائیه در ترویج فرهنگ عفو و گذشت در جامعه و توسعه حل اختلاف در کشور ، با تلاش و پیگیری‌های مجدانه اعضای شوراهای حل اختلاف ویژه زندانیان زندانی (م. س ) که به جرم قتل عمد محکوم به قصاص شده بود با حضور رؤسای دادگستری گچساران و شهرستان باشت و دادستان باشت از مجازات اعدام رهایی یافه و به کانون خانواده خود بازگشت..

رهام دیانت رییس دادگستری شهرستان گچساران نیز در آئین آزادسازی این زندانی با تقدیر از اولیاء دم و این امر خداپسندانه و همچنین پیگیری های امام جمعه باشت، رئیس و مددکاران زندان ترویج فرهنگ صلح و سازش را اقدامی خداپسندانه برشمرد و عنوان کرد: اصلاح ذات‌البین و حل اختلافات مردم، بالاخص بخشش قاتل امری الهی و خداپسندانه است که اجر و ثواب آن در لوح محفوظ نزد خدای تعالی بسیار با ارزش است.

لازم به ذکر آنکه در جریان روند سازشی این پرونده قتل حجت الاسلام والمسلمین عبودی امام جمعه شهر باشت و دادستان سابق شهرستان باشت آقای حسینی و اعضاء سفیران صلح زندان گچساران پس از مراجعات مکرر به محل سکونت خانواده مقتول در یکی از روستاهای شهرستان باشت موفق به اخذ رضایت از اولیای دم مقتول شدند/

آزادی زندانی

 

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=14521

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: