آشنا : در قبال کارگران شهرداری مسئول هستیم / دهراب پور : املاک شهرداری ربطی به حقوق کارگران ندارد / احمدی کیش : سبک کار رئیس شورا خلاف است می خواهد اعضا را مقابل دستگاهها قرار دهد

فصلی نو ، جلسه این هفته شورای شهر یاسوج با حضور تمامی اعضای این شورا در سالن مدیریت این نهاد برگزار شد.

په گزارش فصلی نو ، در این جلسه رئیس شورای شهر یاسوج در خصوص تفکیک زمین های تفکیک نشده تا سقف ۴۹۹ متر بابت حق تفکیک سهم شهرداری به ازای هر متر مربع ۲۰ هزار تومان از متقاضی دریافت شود .

حق کرایه اتوبوس ها از مردم در این جلسه به بحث گذاشته شد که مصوب شد قیمت های متقاضی به سازمان حمل و نقل ارجاع شود .

کیوان آشنا در خصوص تشکیل تیم فوتبال صحبت کرد که اعضای شورا اعلام کردند ، تشکیل تیم فوتبال مصوب شده است .

مطالبات دهقان انبوه ساز در خصوص جدول سازی و این ریزی های انجام شد که دهراب پور گفت اتفاقا یک نفر گفته است که شهرداری می خواهد کار را از من گرفته و به دهقان بدهد.

نامه سپاه پاسداران در خصوص واگذاری یک قطعه در گلزار شهدا جهت راه اندازی یک کانون فرهنگی قرائت شد که اعضای شورا اعلام کردند که زمین گلزار به شهرداری تعلق ندارد و می بایست با بنیاد شهید مکاتبه کنند.

دهراب پور با قرائت نامه دیگری بیان کرد : هیات فرهنگی شیفتگان حضرت مهدی تقاضای کمک برای خرید یک سیستم صوتی کرده است که سیدهدایت اکبری گفت : شهرداری خودش سیستم صوتی ندارد .

رئیس شورای شهر یاسوج در ادامه نامه سپاه را قرائت کرد و گفت : نظر به کمبود مناطق پایگاههای مقاومتی در سطح شهر یاسوج ، در خصوص واگذاری دو هزار متر مربع در منطقه پارک ولایت جهت انجام کارهای فرهنگی توسط نیرووهای کارامد برای ساخت پایگاههای مقاومت همکاری شود .
کیوان آشنا گفت :: الان کارگران شهرداری در خصوص حق و حقوق خود با مشکل مواجه هستند ،من نه تنها سپاه پاسداران که حق بزرگی بر گردن شهر و مردم دارد بلکه هر مجموعه ای را می گویم اما اخلاقی نیست که وضعیت بحرانی مالی کنونی شهرداری در نظر گرفته نشود .
آشنا ادامه داد: ما نماینده مردم هستیم و نماینده هیچ تشکیلات دولتی نیستیم بیشترین رای را برادران سپاهی به من دادند اما قرار نیست حق و حقوق کارگران شهرداری در نظر گرفته نشود .

احمدی کیش گفت : جناب دهراب پور من این سبک قرائت نامه توسط شما را دخالت در امور شهرداری می دانم ، شما بواسطه اینکه همکاران شورا ها را مقابل برخی از نهادها قرار دهید نامه ها را بدون اطلاع شهردار در جلسه شورا مطرح می کنید .

دهراب پور گفت : الان این املاک ربطی به حق و حقوق کارگران شهرداری ندارد .

آشنا : چرا ندارد این زمین ها املاک شهرداری است تک تک دوستان در شورا دارند ملاحظه کاری می کنند دوستان نظر خودتان را بگویید من اگر یک روز به نمایندگی ام در شورا مانده باشد همان یک روز را هم نظر می دهم .

سید هدایت اکبری گفت : باید کار از طریق مجاری قانونی رد شود اولا سپاه شخصی نیست که عده ای از دوستان فقط خود را حامی آنان می دانند ، سپاه پاسداران خود از طریق شهرداری مکاتبه کند تا شهرداری به شورا ارجاع دهد .

آشنا گفت : نمی شود املاک شهرداری را به دیگر دستگاهها داد .


آشنا ادامه داد : هر گونه واگذاری اموال باید از طریق شهرداری پیشنهاد و در کمیسیون شورا مطرح شود .
دهراب پور گفت : ما باید از توان دیگر دستگاهها و نهادها استفاده کنیم تا از طریق اعتبارات دولتی بتوانند سرمایه گذاری کنند .

آشنا جواب داد : درب نانوایی اسم کارگر شهرداری بدلیل بدهکاری درج شده است که دیگر نان قرضی هم دیگر نمی تواند بگیرد ما در مقابل زن و بچه این کارگر مسئول هستیم .
دهراب پور گفت : شهرداری ردیف منابع درامدی زیادی دارد که فعال کند و درامدزایی کند و پول کارگران را بدهد .
آشنا گفت : منابع پایدار شهرداری را هم با تخفیف به دستگاههای مختلف از بین بردیم .
دهراب گفت : ما می خواهیم از املاک شهرداری استفاده بهینه شود .
اکبری گفت : ما کاری به خرید و فروش املاک نداریم ما باید قانون را اجرا کنیم شما می فرمایید زمین می خواهد وقتی می خواهیم اموال شهرداری را واگذار کنیم باید درخواست از شهرداری داده شود ، سپاه هم مستقیم نامه شهرداری بنویسد .
دهراب پور گفت : نامه سپاه خطاب به شهردار و اعضای شورای شهر است .
آشنا جواب داد : قانون به صراحت می گوید هر گونه کمک شهرداری به دستگاههای دولتی و نهادهای دولتی تخلف است بهتر است به این نکته توجه کنیم که چراغی که به خانه روا است به مسجد حرام است ما شش ماه دیگر می ریم .
دهراب پور : این درخواست سرمایه گذاری در شهر است .
احمدی کیش : بنده بعنوان یک عضو شورای شهر موافق سرمایه گذاری هستم اما این سرمایه گذاری بایستی مطابق قانون باشد اما نوع بیان شما خلاف مقررات و قوانین شورا و شهرداری است ،
آشنا : دوستان دقت کنید زمان مدیریت ما در شورا شهرداری محوطه سپاه را آسفالت کرده بود ۱۰۱ گزارش دنبال ما و شهردار داده بودند که چرا خارج از محدوده خدمات شهرداری کار کرده اند . ان طرف طور دیگر عمل می کنید چرا آن را به دادگستری و نهادهای نظارتی گزارش می دادید اما الان جور دیگری سخن می گویید .
اکبری گفت : آقای دهراب پور زمانی سرمایه گذاری نام قانونی به خود می گیرد که ملک دوباره به شهرداری برگردد سرمایه گذاری یعنی منافع مشترک و این کار شما خلاف قانون است سپاه بهتر است به شهرداری نامه بزند ..
آشنا گفت : همه ما می دانیم اگر سپاه نباشد امنیتی و. رفاه در شهر وجود ندارد و در این شکی نیست اما قرار نیست املاک شهرداری را بذل و بخشش کنیم من با هرگونه واگذاری مخالف هستم /
دهراب پور گفت : ما این را مصوب می کنیم بگذارید کمیته تطبیق رد کند .
اکبری گفت : همین کارها را می کنید که ما در جلسات حضور پیدا نکنیم چون خلاف قانون عمل می کنید چرا ما کار خلاف انجام دهیم که بگوییم کمیته تطبیق رد کند شاید آنها هم خلاف کردند .
اکبری تبار گفت : اول اینکه این پارک قریب به ۱۵ تا ۱۶ هکتار مساحت دارد و انصافا استفاده از آن نمی شود به هر حال بنیاد مهدویت کارهای خدماتی خوبی در پارک انجام خواهد داد سرویس بهداشتی ، فضای سبز را در دستور کار خود قرار می دهند ، سپاه هم می خواهد در این مکان کار فرهنگی کند .
سپاه در مادوان استخر احداث کرده است در سرابتاوه سالن ورزشی ، بسیج سازمندگی یک سری اعتبارات دارد که زمین در اختیار آنان قرار می دهد و کارهای خدماتی برای رفاه شهروندان در این مکانها انجام می شود .
-این کار ها برای خدمات عمومی است ما ۲ هزار متر را می دهیم می گوییم فقط ۵۰۰ متر برای ساختمان اداری در نظر بگیرید و بقیه را چمن مصنوعی و کارهای فرهنگی عام النفعه انجام خواهد دهید .
دهراب پور گفت : بنا به ضرورت نظر اکثریت مبنی بر موافقت با واگذاری زمین به سپاه است .
اکبری : نهادهای مقدس مثل سپاه بنیاد شهید ، سپاه مربوط ب شخص خاصی نیست یک عده حتی جبهه هم نرفته اند اما سینه چاک جبهه هستند ما می خواهیم کار قانونی انجام دهیم سپاه با شهرداری مکاتبه کند و پی گیری کند .
دهراب پور در ادامه نامه ای دیگری مبنی بر مستهلک شدن برخی از تابلوهای مربوط به شهدا که در شهر نصب شده اند و همکاری شهرداری یاسوج در خصوص پرداخت مبلغ یک میلیارد تومان برای تعویض تابلوها از مبلغ کل دو ملیارد تومان را قرائت کرد که اکبری پرسید این نامه را کی نوشته است دهراب پور جواب داد : سپاه
اکبری : پس بنیاد شهید در این بین چکار می کند که یک میلیارد شهرداری و یک میلیارد هم سپاه – ما حرفی نداریم اما هر چه شهدا از شهرستان هستند تعویض کنند و برای دیگر شهرستان ها هم شهرداری همان مناطق کمک کنند .

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=12897

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: