آقای دکتر یزدان پناه انتظار از شما بیشتر بود / حق حاج زارعی این نبود

فصل جنوب(فصلی نو) ، در پی انتشار خبر افتتاح کلینیک تخصصی شهید مفتح و مرکز ام ار آی مرکز آموزشی درمانی شهدای دولت آباد و بیمارستان شهید جلیل یاسوج یکی از نزدیکان نماینده سابق بویراحمد ،دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی با انتشار متنی نسبت به چگونگی افتتاح این دو پروژه واکنش نشان داد .

جناب آقای دکتر یزدان پناه با سلام و احترام در خصوص افتتاح دو طرح عمرانی با حضور معاونین محترم وزارت بهداشت و درمان با ذکر گلایه مندی فراوان در خصوص بی مهری به نماینده سابق بویراحمد ،دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی لازم است نکاتی را یادآوری کنم .

۱- انتظار می رفت در مراسم افتتاح این دو طرح که زحمات پی گیری صفر تا صد آن توسط حاج غلام محمد زارعی نامی برده می شد که مطابق پیش بینی ها اسمی به میان آورده نشد حق ایشان این گونه برخوردها نیست انتخابات تمام شد و همه ما باید در راه توسعه |،عمران و آبادی منطقه تلاش کنیم .

۲- همه ما می دانیم این دو طرح بویژه ام آر آی بیمارستان شهید جلیل از مدت ها پیش(بهمن و یا اسفند ۹۸) آماده بهره برداری بود که با سیاسی کاری تیم مدیریتی دانشگاه علوم پزشکی این مهم به بعد موکول شد تا زحمات عزیزی به نام عزیز دیگری نوشته شود .

۳ – اما در خصوص چگونگی به ثمر نشستن این دو طرح، موارد زیر جهت استحضار مردم فهیم استان بویژه ۳ شهرستان اعلام می شود .

با توجه به پیگیری‌های به عمل آمده از کارشناسان مطلع دفتر فنی دانشگاه علوم پزشکی استان
فاز اول پلی کلینیک تخصصی شهر یاسوج واقع در بلوار ارتش در سال ۸۵ کلنگ‌زنی گردید ودر سال ۸۶ به اتمام رسید و پس از اتمام فاز اول که مرحله اسکلت فلزی بود بنا به دلیل عدم دریافت ردیف اعتباری بودجه ای تا سال ۹۱ همچنان به دلیل نبود اعتبار تعطیل شد.


در سال ۹۲ همزمان با قبولی حاج زارعی در مجلس شورای اسلامی پس از پیگیری های فراوان و مداوم نماینده مردم شریف شهرستانهای بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی فاز دوم این پروژه با ۶۵ میلیارد ریال تامین اعتبار و مناقصه برگزار گردید .

در همین خصوص با پیمانکار مجددا قرارداد منعقد شد و پروژه تحویل پیمانکار و ایشان شروع به کار کردند که بنا به گفته یکی از کارشناسان مطلع دفتر فنی دانشگاه علوم پزشکی مجدد پروژه بدلیل عدم نقدینگی تعطیل که با پیگیری های مداوم و برگزاری جلسات در وزارتخانه توسط حاج زارعی و همچنین معاونت پشتیبانی جناب دکتر قائدی مساله مهم تامین منابع مالی پروژه پیگیری و مجددا پروژه با پیگیری های ویژه فعال گردید.

WhatsApp Image 2020 08 21 at 20.30.38


متاسفانه بدلیل تورم نجومی مصالح و تجهیزات و افزایش قیمت در برهه ای خاص پیمانکار پروژه در صدد خاتمه پیمان برآمدند که این مهم با پافشاری و اصرار حاج زارعی نماینده مردم شریف شهرستانهای بویراحمد دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی و پیگیری های موازی معاونت توسعه و نیروی انسانی دکتر رحیم استوار و دفترفنی وقت و برگزاری چندین جلسه در وزارتخانه که با پیگیری و حمایت های ویژه حاج زارعی بدلیل عام المنفعه بودن و نیاز مردم و شهروندان در مبحث بهداشت و درمان و همچنین دعوت نماینده از وزیر وقت جناب دکتر قاضی زاده هاشمی و معاونین ایشان به استان و بررسی موضوع از نزدیک پروژه را مجددا وارد مرحله اجرا کردند و در نهایت در شهریور ماه ۹۷ این پروژه به پایان رسید و پس از تکمیل و آماده تحویل موقت گردید که پیمانکار پروژه مکررا این مهم را با نامه نگاریها به دانشگاه علوم پزشکی اعلام کردند.

WhatsApp Image 2020 08 21 at 20.30.39


در نهایت به دلیل سهل انگاری های کارفرما(دانشگاه علوم پزشکی ) در خصوص اخذ انشعابات این پروژه که مطابق قرارداد بر عهده ی کارفرما بود همچنان معلق ماند که کارفرما می بایست انشعابات آب برق و گاز را تامین و از پروژه بهره برداری نمایند و این مهم بنا به دلایل نامعلوم از جمله سیاسی بر روی زمین ماند.


این پروژه در ۵ طبقه به متراژ حدود ۵۶۰۰متر مربع زیربنا که محوطه سازی با ساختمان الحاقیه قریب به ۸ هزار متر مربع می باشد و کل زمین پروژه چیزی قریب به ۱۱هزار مترمربع می باشد.

بیمارستان شهید جلیل یاسوج


به گفته کارشناس محترم دفتر فنی برای ساخت و تجهیز ۵ طبقه ساختمان پلی کلینیک یاسوج چیزی معادل ۳۵ملیارد تومان هزینه شده است ک تمام بخشها بجز بخش جراحی در این پلی کلینیک مستقر خواهد شد و از سیستم سرمایشی و گرمایشی مرکزی پیشرفته استفاده شده است دارای معماری خاص و سیستم عایق صوتی و حرارتی میباشد و زیربنای این پلی کلینیک معادل کل کلینیک های مالکی و استیجاری دانشگاه علوم پزشکی است.

و اما در خصوص مرکز ام آر آی

مرکز ام آر آی مرکز آموزشی درمانی شهدای دولت آباد و بیمارستان شهید جلیل یاسوج با متراژ ۲۵۰ مترمربع و اعتباری افزون بر ۱۱۰ میلیارد ریال با ارز دولتی افتتاح با ارز دولتی افتتاح شد .

در خصوص این دستگاه ام آر آی به گفته یکی از کارشناسان دستگاه زیمنس یک و نیم تسلا از جمله دستگاه های پیشرفته با قابلیت های افزایش راحتی بیمار در هنگام اسکن و جلوگیری از فوبیا یص بهتر پاتولوژی با نسبت سیگنال به نویز بالا کاهش زمان تصویر برداری در یک کیفیت یکسان با زمان طولانی مدل‌های دیگر و کاهش مصرف انرژی تا ۳۰ درصد ثبت به مدل‌های مشابه است.

ضمنا از ابتدا هم در مبحث دستگاههای سی تی اسکن و هم ام آر آی قرار بود ک دستگاه فیلیپس به مرکز استان تحویل داده شود ک با پیگیری های حاج زارعی و تفاوت ویژه در عملکرد دستگاهها در نهایت توانستند دستگاه مارک زیمنس ک دارای قابلیت بهتر و کیفیت کار بهتر میباشد تحویل داده شد.

تمامی اسناد مربوط به مطالب ذکر شده موجود است .

در پایان ضمن تقدیر از همه تلاشگران عرصه بهداشت و درمان انتظار مراتب انصاف و عدالت را در همه ابعاد داریم .

والسلام

دوست قدیمی شما و دوستدار همیشگی حاج غلام محمد زارعی

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=12403

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: