اختصاص ۱۲۴ میلیارد ریال اعتبار برای سد تنگ سرخ

فصلی نو ، نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون از تخصیص ۱۲۴ میلیارد ریال اعتبار برای تسریع در روند اجرایی سد تنگ سرخ یاسوج خبر داد.

به گزارش فصلی نو ، مهدی روشنفکر نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون به همراه مسئولان آب منطقه‌ای و متولیان اجرای سد تنگ سرخ از روند اجرایی این پروژه ملی بازدید و در نشستی مشکلات این پروژه را بررسی کردند.

آرش مصلح سرپرست شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد تخصیص ۱۲۴ میلیارد ریالی به سد تنگ سرخ در ۹ سال اخیر را بی سابقه دانست و افزود: عملیات اجرایی سد تنگ سرخ از سال ۹۰ آغاز شد و در این مدت نزدیک به ۴۰ میلیارد تومان پیمانکاران و مشاور مطالبات دارند، این تخصیص به نوعی با ۹ سال گذشته برابری می‌کند.

وی از تسریع در روند اجرایی سد تنگ سرخ ابراز امیدواری می‌کند و می‌گوید: سال گذشته در مجموع کمتر از ۵۰۰ میلیون تومان برای این پروژه تخصیص داشتیم که امسال در یک قلم ۱۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان با پیگیری‌های انجام شده مسئولان و نماینده بویراحمد و دنا اعتبار تخصیص یافته است.

مهدی روشنفکر نماینده بویراحمد، دنا و مارگون خواستار تشکیل کارگروه رفع موانع اجرای در اجرای پروژه ملی سد تنگ سرخ به ریاست معاون عمرانی استاندار و دبیری آب منطقه‌ای و سایر دستگاه‌های اجرایی مرتبط شامل منابع طبیعی، محیط زیست، بنیاد مسکن و… شد و تاکید کرد: جلب رضایت مالکان اراضی و پرداخت مطالبات آنان در دستور کار باشد.

وی با بیان اینکه ضروری است تملک اراضی در ۳ فاز اولویت بندی شود، ادامه داد: با توجه به اینکه کشاورزان استقبالی از دریافت اسناد  خزانه و اوراق مشارکت  نداشتند تامین و به کارفرما ابلاغ شد انشالله می‌بایست کارفرما از هفته آینده بحث پرداخت به کشاورزان و  تملک اراضی را شروع کند و بازه زمانی مطلوب مقبولی برای بهره‌برداری  تعیین شده است.

روشنفکر نگاه ویژه قرارگاه خاتم و آب منطقه‌ای برای تسریع به روند پروژه با وجود کمبود اعتبار در سال‌های اخیر را قابل تقدیر دانست و گفت: انتظار می‌رود پیگیری مستمر برای فعال کردن تمام جبهه‌های کاری از طرف شرکت آب منطقه‌ای، برگزاری جلسات مستمر بر اساس یک تقویم زمانی مشخص برای تسریع در اجرا و  پیگیری نظام مند برای اعتبار و تخصیص لازم در اولویت مسئولان و متولیان امر باشد.

نماینده مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی از آمادگی کامل خود برای پیگیری شبانه روزی جهت تعیین تکلیف پروژه‌های عمرانی در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود جزئیات سد تنگ سرخ صادقانه و شفاف به مردم گفته شود تا شاهد همکاری آنان در اجرا باشیم و نباید مردم را نامحرم بدانیم زیرا اطلاع از جزئیات سد و مزایای آن برای مردم استان و استان همجوار حق آنان است.

روشنفکر تصریح کرد: امسال ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای سد تنگ سرخ پیش بینی شده که ۱۲۴ میلیارد ریال تاکنون تخصیص یافته است که امیدوارم با پیگیری مستمر این میزان تخصیص تا پایان سال هرچه بیشتر افزایش یابد.

لازم به ذکر است که آرش مصلح سرپرست آب منطقه ای استان هفته گذشته از پیشرفت فیزیکی ۳۳ درصدی این پروژه خبر داده بود که امید می رود با پی گیری های نماینده مردم بویراحمد دنا و مارگون ا ین طرح تا ۴ سال آینده به بهره برداری برسد .

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=11949

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: