فصلی نو، ماجرای مرموز این کودک به صورت ویژه ای توسط مجموعه بهداشت و درمان و معاونین بهداشتی و پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی این استان و مدیریت بیمارستان دهدشت در حال پیگیری است . به گزارش فصلی نو،معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت کار تحقیق و مشاهده مداوم بر روی پدیده نادر […]

فصلی نو،

ماجرای مرموز این کودک به صورت ویژه ای توسط مجموعه بهداشت و درمان و معاونین بهداشتی و پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی این استان و مدیریت بیمارستان دهدشت در حال پیگیری است .

به گزارش فصلی نو،معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت کار تحقیق و مشاهده مداوم بر روی پدیده نادر زندگی مسالمت آمیز کودک یکسال و نیمه دهدشتی با عقربها توسط تیم کامل پزشکی بیمارستان دهدشت آغاز شد.
هیبت الله صادقی افزود: تیم پزشکی مرکب از انگل شناسان ، متخصصان داخلی ، جراحی عمومی ، پاتولوژیست و رادیولوژی با انجام آزمایش و عکسبرداری و مراقبت محیط چگونگی وقوع این پدیده را بررسی می کنند. وی به عجیب و نادر بودن این پدیده اشاره کرد و افزود: پس از پایان مراحل تحقیق ، نتیجه به جامعه اطلاع داده می شود. در مدت دو ماه گذشته و با وجود چهار بار تغییر مکان ۹۶ عقرب بر بدن سجاد کودک ۱/۵ساله دهدشتی مشاهده شده است .

رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه نیز گفت : ماجرای مرموز این کودک به صورت ویژه ای توسط مجموعه بهداشت و درمان و معاونین بهداشتی و پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی این استان و مدیریت بیمارستان دهدشت در حال پیگیری است . دکتر منصور تقوی افزود: صحبتهای ضد و نقیض و شایعات زیادی در مورد این کودک بر سر زبانها افتاده است که بعضی از آنها خلاف واقع هستند. وی گفت : هر زمان که با دلایل علمی به نتیجه ای قابل قبول رسیدیم ، برای پایان دادن به این شایعات ، نتیجه را رسماً اعلام می کنیم .

موضوع پدیدار شدن عقرب در بدن کودک دهدشتی ، از اوایل امسال مطرح شد. این کودک اهل روستای چیر شهرستان کهگیلویه است .پزشک معالج سجاد پیشتر گفته بود: سجاد با این که تحت مراقبت است اما در اطراف بدن وی عقرب مشاهده می شود.

دکتر علی اکبر داورپناه افزود: با اینکه لباسهای غیر قابل نفوذ بر بدن سجاد پوشانده شده است ، با این حال باز هم عقربها در بدن وی مشاهده می شود.وی ادامه داد: این عقربها در اندازه های متفاوت اما از یک گونه و یکرنگ هستند و پزشکان متخصص رادیولوژی و سونوگرافی با آزمایش و معایناتی که انجام داده اند گفته اند احتمال اینکه در راست روده این کودک عقرب ماده باشد زیاد است .

آغاز ماجرای مرموز عقرب ها

به گفته مادر بزرگ این کودک، ماجرای گزیدن عقرب ها هنگامی شروع شد که دو عقرب این کودک را برای اولین بار نیش زدند. مادر بزرگ سجاد در توضیح این حادثه نادر چنین توضیح می دهد: پس از این حادثه مادر و پدر سجاد تمام عقرب هایی که کودکشان را نیش می زدند، کشتند اما روز بعد دوباره دو عقرب دیگر کودک را نیش زدند و پدر و مادر مجبور شدند فرزند خود را به بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت برای مداوا انتقال دهند.

سجاد به مدت ۹ روز تحت نظر پزشکان قرار گرفت وقتی که سلامت خود را بازیافت و دوباره به خانه بازگشت مادر و پدرش تمام لباس های نو و کهنه وی را به آتش کشیدند. اما بعد از ظهر روز بعد دو عدد عقرب سجاد را نیش زدند. مادر سجاد، وی را وحشتزده دوباره به بیمارستان برد و مدت دو روز وی در بیمارستان بستری بود. در این مدت بدن سجاد توسط پزشکان سم زدایی شد اما ظاهراً این درمان برایش کارساز نبود.

پدر سجاد در این باره می گوید: مدت ۱۵ سال است که در این خانه زندگی می کنیم. تاکنون هیچ گونه حشره موذی مشاهده نکردیم و یک اتاق تمیز در اختیار سجاد گذاشته ایم. اما در کمال تعجب عقرب ها تنها سجاد را می گزند و نیش عقرب ها چندان تأثیری بر اوضاع جسمی و سلامت کودک ندارد و پزشکان معالج از مداوای کودکم درمانده اند. پدر بزرگ سجاد نیز در این باره اظهار داشت: هر بار که عقربی سجاد را می گزد او تنها جیغ می کشد و دوباره به حالت طبیعی بازمی گردد.

سجاد را به مراکز درمانی شهرستانهای دهدشت و شیراز برای معالجه انتقال داده ایم اما پزشکان هیچ گونه عوامل خارجی و داخلی در بدن وی مشاهده نکرده اند. ضمن این که عکس ها و آزمایشات پزشکان، هیچ سرنخی درباره رشد و نحوه جذب عقرب ها به بدن این کودک نشان نمی دهد. به گفته وی حتی هنگامی که این کودک به مرکز درمانی شهرستان دهدشت برای مداوا برده شده است، در کمال تعجب در مطبی که پزشکان وی را معالجه می کردند دو عقرب وی را نیش زدند.

55416

5541555412