استاندار و شروع فصل تغییر/اماها ، اگرها و چراها

فصلی نو

در حالیکه هنوز بحث بر سر ریاست مجلس تمام نشده است و اصلاح طلبان استارت ریاست دکتر عارف را زده اند اما اینجا در استان ما، بوی تغییر به مشام می رسد.دولتی ها انگار نمی خواهند اصلاح طلبان را کمک کنند.هنوز گله ها و شکایت های اصلاح طلبان از استاندار و زیر مجموعه اش تمام نشده است، که باز صدای رویکردانی از اصلاحات به گوش رسید. شنیده ها حاکی از آن است که استاندار محترم کهگیلویه و بویراحمد قصد جابجایی در حوزه معاونین و مدیران کل استانداری را دارد وظاهرا طبق همین شنیده ها کسانی که در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی ازنامزدهای ” لیست ” امید حمایت کرده اند برکنار خواهند شد.
جای سوال اینجاست چرا استاندار محترم که با نردبان اصلاح طلبی به به سمت استاندار کهگیلویه و بویراحمد منصوب شدند قصد برخورد با حامیان اصلی اصلاح طلبان را دارد؟
البته تأمل و ارزیابی کردن عملکرد افراد مختلف برای تصدی برخی مسئولیت ها توسط جناب استاندار شاید یکی از بهترین و مهمترین خصلت ها باشد که امیدواریم در انتصابات پیش رو همیشه به دنبال بهترین ها باشد.
اما وضعیت حاد قومی و قبیله ای ، خواسته های ستادهای انتخاباتی و لابی های قدرتمندی که با انتصاب هر استانداری همیشه و در همه حال دست برتر و از دلالان اصلی این انتصابات و از همه مهمتر خواسته ها و سهم خواهی نمایندگان ، همه و همه به نوعی در انتصاب افراد در شرایط فعلی به نظر نگارنده تاثیرگذار هستند.

بدون شک یکی از بزرگترین مشکلات کنونی استان کهگیلویه و بویراحمد ،سلیقه محوری می باشد ،چیزی که بیشتر از همه مردم این استان از آن رنج برده اند ،این است که مدیران ما تلاش کرده اند سلیقه شخصی و مقام پرستی خود را فدای منطق کنند و دید و سلیقه شخصی‌شان را محور برخوردها قرار بدهند و بالاتر از متن قانون، میل و طبع خودشان را مبنای قضاوت بگیرند.
و….بدین شکل است که رای و تفکر افراد، سر و شکل‌شان و آرایش موهای‌شان مورد قهر و غضب برخی مسوولان اجرایی قرار می‌گیرد،بدون آنکه برا اثباتش هیچ دلیل محکمه پسند و قانونی خاصی وجود داشته باشد .
تغییر اگر منطقی و مبتنی بر کارآمدی باشد خوب است، اما چه انگیزه ای پشت این تغییر معنادار می تواند باشد که کسانی که از لیست امید حمایت کرده اند باید تغییر کنند در حالیکه ضعف زیرمجموعه استاندار از فضای مدیریتی بیرون از استانداری و در حوزه ی اجرایی است نه نظارتی.
اصلاح طلبان انتظار دارند با تمام بی اعتنایی هایی که در انتخابات به آنان شده است، کنار بیایند اما در این مورد که مدیران اصلاح طلب طرفدار لیست امید و مشخصا طرفدار لیست امید هم تغییر کند، کمی برایشان سنگین است و استاندار محترم باید به این خواست حداقلی اصلاح طلبان توجه ویژه ای داشته باشد.

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=1258

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: