دبیر ستاد استانی کرونا از عموم مردم خواست تا همچون روزهای گذشته‌رعایت فاصله گذاری فیزیکی و اصول بهداشتی، در خانه ماندن و پرهیز از ترددهای غیرضرور را جدی بگیرند

فصلی نو،سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج آخرین آمار مبتلایان کرونای استان در بیست و سوم فروردین ماه را اعلام نمود.

به گزارش فصلی نو به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ دکتر پرویز یزدانپناه گفت: تعداد بیماران مبتلا به کرونا در استان کهگیلویه وبویراحمد تا امروز  ۲۲۳ نفر شامل ۱۱۹ مرد و ۱۰۴ زن است.

وی بابیان اینکه از ۱۵۳ نمونه گرفته شده از بیماران مشکوک ۶ مورد مثبت شناسایی شد، اذعان داشت: ۵ بیمار زن در بویراحمد و ۱ بیمار زن در چرام شناسایی شده است.

دکتر یزدانپناه با اشاره به اینکه هر ۶ بیمار شناسایی شده در تماس با بیمار کرونایی مثبت بوده و از خوشه های قدیمی محسوب می شوند، خاطر نشان کرد: یک بیمار هم استانی و ساکن شهرستان بویراحمد در شهرستان کازرون شناسایی و از وی نمونه تهیه شده بود.

دکتر یزدانپناه ضمن تقدیر از حوزه بهداشت که در راستای اجرای مرحله دوم غربالگری، گفت: شهروندان در اجرای این مرحله به تماس‌های سامانه ۱۹۰و ۴۰۳۰ پاسخ داده و با ماموران بهداشتی همکاری لازم را داشته باشند.   

وی تصریح کرد: بدلیل همین پایش های مداوم و همکاری مردم و تلاش شبانه روزی کادر درمان،خوشبختانه در دو هفته اخیر هیچ مرگ بیمار کرونایی در استان مشاهده و ثبت نشده است‌.

دبیر ستاد استانی کرونا از عموم مردم خواست تا همچون روزهای گذشته‌رعایت فاصله گذاری فیزیکی و اصول بهداشتی، در خانه ماندن و پرهیز از ترددهای غیرضرور را جدی بگیرند زیرا در صورتی که شهروندان ،فاصله گذاری فیزیکی و نکات بهداشتی را رعایت نکنند تداوم بیماری در منطقه طولانی مدت خواهد بود.