افزایش ۹ درصدی اعتبارات پژوهشی استان

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: از مجموع چهار میلیارد و 700 میلیون ریال اعتبارات پژوهشی سال گذشته این استان تنها سه میلیارد و 310 میلیون ریال معادل 70 درصد از سوی دستگاه های اجرایی استان جذب و هزینه شد.

فصلی نو ، استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: میزان اعتبارات پژوهشی امسال این استان پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است که نسبت به سال گذشته ۹ درصد افزایش نشان می دهد.

به گزارش فصلی نو ، علی محمد احمدی روز چهارشنبه در نشست کارگروه پژوهش کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: این میزان اعتبار در سال گذشته چهار میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال بوده است.

وی با اشاره به اهمیت، ضرورت و جایگاه ارزنده پژوهش و نقش قابل ملاحظه آن در توسعه جامعه، افزود: تمامی مدیران اجرایی و نهادهای دولتی کهگیلویه و بویراحمد در زمینه مقوله تحقیق و پژوهش دغدغه بیشتری داشته باشند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواستار انجام پژوهش های کاربردی، مأموریت گرا و تقاضامحور در این استان شد.

احمدی بیان کرد: مشارکت همه جانبه دستگاه های اجرایی و نهادهای دولتی کهگیلویه و بویراحمد برای برپایی مطلوب نمایشگاه و اجرای در خور شأن برنامه های هفته پژوهش امسال در شهر یاسوج مرکز این استان ضروری است.

وی عنوان کرد: تجهیز و آماده سازی محل برپایی نمایشگاه هفته پژوهش امسال در شهر یاسوج به بخش خصوصی و شرکت نمایشگاه های کهگیلویه و بویراحمد واگذار شود.

احمدی ابراز داشت: دانشگاه یاسوج تا چهار روز آینده اطلاعات لازم در زمینه کمبودها، مکان و هزینه برپایی نمایشگاه هفته پژوهش امسال و دستگاه های اجرایی متقاضی شرکت در آن را جمع بندی نهایی کند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: این اطلاعات به سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ارائه تا در مورد آنها تصمیم گیری شود.

احمدی اظهار داشت: اقدام های پژوهشی و فعالیت های حوزه علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد در نمایشگاه های هفته پژوهش هر سال این استان عرضه می شود و به همین دلیل نیز اهمیت چشمگیری دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: از مجموع چهار میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال اعتبارات پژوهشی سال گذشته این استان تنها سه میلیارد و ۳۱۰ میلیون ریال معادل ۷۰ درصد از سوی دستگاه های اجرایی استان جذب و هزینه شد.

حسن نوروزی اظهار داشت: دلایل کم کاری و سهل انگاری برخی دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد در این زمینه به زودی از مدیران آنها پرسیده می شود و باید پاسخگو باشند.

وی افزود: هفت محور و اولویت مهم پژوهشی سال ۱۳۹۷ کهگیلویه و بویراحمد تعیین شده که شامل کشاورزی و منابع آب، محیط زیست و توسعه پایدار، فضای کسب و کار، گردشگری، نظام درآمد و هزینه، آمایش سرزمین و نظام سکونتگاهی و اقتصاد دانش بنیان است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این هفت محور و اولویت به فراخوان گذاشته شده و پژوهشگران بومی یا غیربومی برای موضوع های مرتبط با آنها طرح پژوهشی ارائه می دهند.

نوروزی عنوان کرد: طرح های پژوهشی ارائه شده نیز پس از تصویب نهایی در نشست کارگروه پژوهش کهگیلویه و بویراحمد به منظور اجرا وارد مرحله انعقاد قرارداد با محققان، دانشگاه ها یا مراکز علمی استان خواهند شد.

۲۴ تا ۲۹ آذر امسال به نام هفته پژوهش نامگذاری شده و شعار آن نیز «پژوهش هدفمند و فناوری ارزش­ آفرین در خدمت تولید ملی» است.

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=7885

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: