اقدام عجیب یک عضو شورای شهر یاسوج؛ تحریک کارگران خدماتی برای تجمع جلوی شهرداری!

فصلی نو ،صبح امروز (شنبه) حدود 7-8 نفر از کارگران خدماتی شهرداری یاسوج جلوی این شهرداری برای دقایقی کوتاه تجمع کردند.

به گزارش فصل جنوب، خبرنگار ما که بصورت اتفاقی با این صحنه مواجه شد، به سراغ این کارگران رفت و از دلایل تجمع آنها از آنها سوال کرد.
یکی از کارگران در این خصوص گفت: سه ماه حقوق عقب افتاده است و برای دریافت آن مراجعه کرده ایم.
وی بیان کرد: صبح امروز یکی از اعضای شورا با ما تماس گرفت و گفت به شهرداری مراجعه کنید و حقوق خود را دریافت کنید.

وی اضافه کرد: این عضو شورا همچنین بیان داشت که به بقیه هم اطلاع دهید و اگر امروز مراجعه نکنید خبری از حقوق نیست و به همین دلیل سریعا به اینجا آمدیم .

اما جالب تر اینکه در میان این تعداد کارگر یک خبرنگار نیز حضور داشت که خبرنگار سایت وابسته یکی از اعضای شورای شهر یاسوج بود!
بعد از این اتفاق خبرنگار ما به سراغ مسئولان شهرداری یاسوج رفت تا صحبت آنان را نیز بشنود.
رئیس سازمان پسماند شهرداری یاسوج در این خصوص بیان کرد: اگر از کارگران بپرسید صادقانه خواهند گفت در هیچ دوره ای به اندازه این دوره به رفاه و حقوق کارگران شهرداری یاسوج توجه نشده است.
سیدمحمد کریمی بیان داشت: قبل از این دوره مدیریت شهرداری حقوق پاکبانان و سبزبانان و سایر نیروهای خدمات شهرداری در بخش های مختلف از ۵ الی ۱۸ ماه عقب ماندگی داشت که اکنون این عقب ماندگی به ۳ ماه رسیده است.
وی تاکید کرد: این بدین معناست که کارگران در طول این ۳۹ ماه که دکتر مقدم سکاندار شهرداری است، هم ۳۹ ماه حقوق و مزایای خود را دریافت کرده اند و هم بخشی از مطالبات قبلی خود را دریافت کرده اند.
کریمی بیان کرد: این در حالی است که بخاطر شرایط کرونا در یکسال گذشته هم بخشی زیادی از درآمدهای شهرداری در بخش های فضای سبز و پارک ها و در حوزه حمل و نقل کاملا از بین رفته است و عوراض پسماند نیز بخاطر تعطیلی اصناف و ضرر و زیان این قشر در کمترین میزان ممکن وصول می شود و از طرفی بخاطر وجود این بیماری هزینه های اضافی و جدیدی بر شهرداری تحمیل شده است که در بحث ضدعفونی های عمومی و مکان های خاص همچون بیمارستان ها شاهد این هزینه ها هستیم.
رئیس سازمان پسماند تصریح کرد: در ایام کرونا توزیع ژل، مواد ضدعفونی کنند و ماسک بصورت مرتب میان پاکبانان صورت می گیرد و لباس مناسب فصل سرما و بادگیر نیز قبل از شروع فصل سرما در میان کارگران توزیع شده است.
وی به تلاش برخی از اعضای شورا به حاشیه سازی اشاره کرد و گفت: علیرغم افزایش چند برابری هزینه ها در همه امور، بزرگترین اقدامات زیرساختی شهری یاسوج در این دوره در حال اجراست و نمونه آن کارخانه بازیافت است که اگر سنگ اندازی برخی از همین اعضای شورا نبود اکنون در مدار بهره برداری قرار می گرفت و ضمن کمک بزرگ به سلامت مردم می توانست به عنوان یک درآمد پایدار شهری به حل مشکلات کارگران نیز کمک کند.
کریمی گفت: مردم و بخصوص نیروهای شهرداری به نیت و اقدامات افراد آگاه هستند و دست این افراد برای مردم رو شده است.

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=13308

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: