امام جمعه یاسوج از کارکنان این بانک خواست تا با دلگرمی بیشتر در این راستا کار کنند و فرصت‌ها را برای فاصله گرفتن از شیوه‌های غلط و مغایر با قوانین اسلامی از دست ندهند.

حجت‌الاسلام حسینی در بخش دیگری از صحبت‌هایش “ربا” را در دین اسلام مذمت‌شده خواند و تصریح کرد: جامعه‌ای که پولدارها آسوده خاطر پولشان را صرف ربا دادن و گرفتن می‌کنند و بی‌پول‌ها نیز مجبور به گرفتن ربا هستند، ناسالم است و در این مسیر غلط،  دهنده، گیرنده و کسی که این ربا را می‌‌خورد همه در این امر نکوهیده و جرم، سهیم هستند.

وی در پایان، با تقدیر از اقدامات بانک مهر اقتصاد در مسیر بانکداری اسلامی گفت: تنها می‌توانم با یک خسته نباشید و احسنت گفتن به این هدف مهم از شما قدردانی کنم.

به گزارش روابط عمومی بانک مهر اقتصاد کهگیلویه و بویراحمد، محمدعلی نیک‌منش نیز در این دیدار گفت: این بانک از ارکان بسیج است که باید به الگویی در سیستم بانکی تبدیل شود.

مدیر امور شعب بانک مهر اقتصاد کهگیلویه و بویراحمد، اصول کسب و کار حلال را یک موضوع مهم و حیاتی در این بانک خواند و افزود: بسیاری از قراردادهای بانکی ما در راستای بانکداری اسلامی، اصلاح و شفاف شده است.

وی از آموزش حسابداران و کارکنان بانک مهر اقتصاد در شهر مقدس قم به منظور آشنایی با شیوه‌های بانکداری بدون ربا خبر داد و خاطرنشان کرد: در نمایشگاهی که به همین منظور و به صورت سالانه برگزار می‌کنیم، ضمن آشنایی عمومی با عقود اسلامی به سؤالات شرعی، مطالبات، انتقادات مردم پاسخ می‌دهیم.