انتقاد سنخگوی شورای شهر از مقدم – ما مسلمان هستیم چرا توپ را به زمین شورای شهر می اندازید – کارگران را از این سرگردانی نجات دهید

فصل جنوب ، سخنگوی شورای شهر یاسوج از بلاتکلیفی برخی از نیروهای شرکت های تامین نیروی شهرداری انتقاد کرد .

به گزارش فصلی نو (فصل جنوب) ، مسعود خوبانی امشب در گفت و گویی ضمن تبریک هفته بسیج در خصوص وضعیت نیروهای شرکت های تامین نیرو اظهار داشت : اخیرا مشاهده شده است برخی از دوستان با انداختن توپ به زمین شورا ، در خصوص بلاتکلیفی نیروهای شرکت های تامین نیرو سعی دارند خود را تبرئه کنند .

خوبانی گفت : جاههایی اعلام کرده اند که در بحث قرارداد تامین نیرو، بلاتکلیفی کارگران این شرکت ها و پرداخت مطالبات آنان سنگ اندازی های شورای شهر باعث ناهنجاری ها شده است .

وی ادامه داد : قرارداد شرکت تامین نیرو در تاریخ ۳۱ خرداد سال ۹۹ به اتمام رسیده بود و طبق قانون شهرداری می بایست از دو ماه مانده به اتمام با ارسال نامه ای به شورا در زمینه برگزاری مناقصه جدید تعیین تکلیف می کرد .

سخنگوی شورای شهر یاسوج در ادامهخاطرنشان کرد : دو نامه شهرداری بصورت پیشنهاد برای شورا ارسال کرد که در آن نامه ها اول خواستار برگزاری مناقصه بصورت ترک تشریفات و واگذاری آن به آقای موحد برای مدت یکسال و همچنین خواستار برگزاری مناقصه عمومی شدند .

مسعود خوانی بیان کرد : در نامه های شهرداری دوگانگی وجود داشت ، ما می خواستیم یک رقابت سالم بوجود بیاید ما می خواستیم در بحث تامین نیرو دو شرکت همکاری داشته باشند از این طریق هم رقابت ایجاد می شد و از سویی حجم کار روی دوش یک شرکت سنگینی نمی کرد بنابراین با پیشنهاد اول واگذاری یکساله به آقای موحد موافقت نشد اما با برگزاری مناقصه عمومی موافقت شد .

خوبانی تصریح کرد: طی مدت زمان یاد شده کارگران شهرداری در خصوص بیمه و حقووق با مشکلاتی دست و پنجه نرم می کردند بنابراین ما مجبور شدیم مصوبه ای به فرمانداری ارسال کنیم که در آن خواهان تمدید ادامه کار آقای موحد به مدت دو ماه دیگر شدیم که این مصوبه در کمیسیون تطبیق رد شد م ما مجبور شدیم برای بار دوم این مصوبه را به فرمانداری ارسال کنیم .

وی با این ادعا که خود خواهان حل موضوع بوده است خاطرنشان کرد : چون می دانستیم مجددا فرمانداری رد می کند من خودم چون رئیس شورا بودم به فرمانداری رفتم با قاضی کمیسیون و آقای علی پور صحبت و خواهش کردم که بخاطر بیمه کارگران دو ماه تمدید کنند تا بالاخره موافقت دوماهه کمیسون تطبیق را دریافت کردیم .

خوبانی اضافه کرد : حدود دو ماه پیش یک مناقصه برگزار کردند که دو شرکت حضور پیدا کردند اما بازرسی با اعلام ایرادات قانونی در خصوص نحوه آنالیز شهرداری از اعلام نتیجه این مناقصه ممانعت بعمل آورد .

خوبانی گفت : در قرارداد اعلام شده چارت سازمانی بسیاری از نیروها تعریف نشده بود ،و در لیست اعلام شده حدود ۸۰ نیرو بدن اینکه چارت سازمانی مشخصی داشته باشند اضافه شده بود و همه این ها در حالی انجام می گرفت که همه ما از وضعیت مالی شهرداری اطلاع کافی داریم حالا بخواهیم این حجم نیرو را هم تحمیل کنیم.

وی اضافه کرد : همین الان هم منهای آن نیروی شرکت ها ۴ تا ۵ نفر را هم وارد بدنه شهرداری کرده اند .

مسعود خوبانی برگزاری مناقصه را هفته پیش اعلام کرد و گفت : سرانجام پس از مدت ها هفته پیش مناقصه برگزار شد هنوز بازگشایی پاکات انجام نشده است اما امیدوار هستیم مشکلات قبلی وجود نداشته باشد تا کارگران از این گرفتاری ها رهایی پیدا کنند .

سخنگوی شورای شهر گفت : ۵ ماه از بلاتکلیفی نیروهای تامین نیروی شرکتی شهرداری می گذرد و نیروها حقوق و بیمه دریافت نکرده اند همه ما مسلمان هستیم چرا باید با سهل انگاری با این وضعیت بد اقتصادی موجبات سردرگمی عده ای کارگران شهرداری را فراهم کنیم و بعد هم اعلام کنیم که شورا سنگ اندازی می کند .

رئیس سابق شورای شهر یاسوج اظهار داشت : جاههای هم بحث فروش املاک را مطرح می کنند که ما بشدت مخالفت کردیم و خواهان دعوت سرمایه گذار بودیم تا برای شهرداری درامد پایدار بوجود بیاید ، حتی برای ملک خیابان فردوسی سرمایه گذار حاضر است بصورت ۵۰ با ۵۰ در آن ملک فعالیت کند .

خوبانی ابراز داشت : ملک فروخته شود ما دستمان خالی می شود تنها راه خروج از این بن بست دعوت از سرمایه گذار است نه اینکه ملکی بفروش برسد تا بدست پیمانکاران برسد .

وی در ادامه افزود : شهردار دو نامه برای فروش املاک برای شورا فرستاد که مقدم برای فروش املاک بر خلاف قانون به مصوبه سال ۹۴ استناد کرده بود ، ما در تاریخ ۲۸ آبان ماه امسال آمدیم مصوب کردیم که مصوبه سال ۹۴ که به تصویب شورای چهارم جهت تعریض خیابان جمهوری انجام شده بود را منتفی کردیم ،آن مصوبه برای بازگشایی خیابان جمهوری بود و برای فروش املاک نبود که خوشبختانه کسی برای خرید استقبال نکرد چون ما اعلام کردیم این فروش املاک توسط شهرداری تخلف است .

خوبانی گفت : الان در کمیسیون ماده ۷۷ ،بالاتر از ۷۰ تا ۸۰ میلیارد تومان از دیگر ادارات دولتی طلب داریم چرا در آن قسمت حرکت نمی کنند می خواهند املاک را بفروش برسانند تا شهرداری غارت شودد اگر ملکی بفروش می رسد باید ملکی جایگزین شود .

وی در پایان مجددا گفت : وضعیت کرونا را همه ما می دانیم و از هزینه های درمان بی اطلاع نیستیم کارگران تامین نیروی شهرداری علاوه بر حقوق خود در خصوص وضعیت بیمه تامین اجتماعی سرگردان هستند خودتان قضاوت کنید ، کارگری که حقوق ندارد و بیمه هم ندارد اگر خود و خانواده در این وضعیت به مکشکلی در خصوص درمان برخورد کنند چه مصیبتی در انتظار آنها است.

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=12992

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: