ایده شو؛ زمانی برای دیده شدن

در جریان این رویداد افراد هم ایده پردازی و هم نحوه تشریح ایده خود را می آموزند و از طرفی ایده هایشان برای راه اندازی یک کسب و کار نوپا را در معرض نقد قرار می دهند. و با این حساب ایده ها چکش کاری می شود.

فصلی نو – ایرنا نوشت : پارک علم و فناوری با مشارکت شرکت شهرکهای صنعتی دومین ایده شو کهگیلویه و بویراحمد را برای شناسایی ایده های کاربردی در صنایع کوچک و متوسط برگزار کرد.

صحبت از ایده شو که می شود ممکن است برای بسیاری این سوال پیش بیاید که چه ایده هایی ارزش طرح در چنین رویدادهایی را دارند؟ و آیا باید ایده های مطرح شده بزرگ و مبتنی بر محاسبات پیچیده علمی باشند؟
در واقع ایده شو ها رویداد هایی برای کارآفرینی هستند. که افراد این فرصت را پیدا می کنند تا در محیطی دوستانه به بیان ایده‌های نوآورانه خود بپردازند.

در جریان این رویداد افراد هم ایده پردازی و هم نحوه تشریح ایده خود را می آموزند و از طرفی ایده هایشان برای راه اندازی یک کسب و کار نوپا را در معرض نقد قرار می دهند. و با این حساب ایده ها چکش کاری می شود.

در ایده شوها ممکن است یک ایده به ظاهر ساده با استقبال داوران رو به رو شود و در عوض یک ایده پیچیده و پر از محاسبات نتواند نظر داوران را جلب کند.

گاهی ممکن است افراد ایده های خوبی هم داشته باشند اما نتوانند به خوبی آن را معرفی کنند و گاهی هم ممکن است ایده خیلی نو و یا خاص نباشد اما حاضران تحت تاثیر نوع ارایه و یا شخصیت فرد به وی رای دهند.

نمونه آن هم رای بالا به دانش آموز ۱۴ ساله ای بود که حاضران در سالن در توافقی نانوشته ترجیح دادند برای حمایت از آرزوهای این ایده پرداز دهه ۸۰ به عنوان موافق دستشان را بالا ببرند.

حضور و ثبت نام در این رویداد چند ساعته برای علاقه‌ مندان به کارآفرینی آزاد و بدون پیش‌نیاز است.

دومین ایده شو استان در سال ۹۷ نیز با حضور بیش از ۲۰۰ دانشجو و علاقه مندان به فناوری و استارت آپ ها در دانشگاه یاسوج برگزار شد.

بیشترین ایده پردازان شرکت کننده در این رویداد را دانشجویان دانشگاه های یاسوج و علوم پزشکی تشکیل می دهند با این حال در این میان دانش آموز ۱۴ساله و استاد دانشگاه هم حضور دارد و ویژگی ایده شوها نیز فرصت برابر به همه برای ارایه ایده هایشان است.تماشاگران و داوران نیز شامل گروه‌های دانشجویی، نخبگان، صاحبان ایده و دانش، اساتید دانشگاهی و همچنین سرمایه‌گذاران حوزه صنعت هستند.

۱۵ نفر به صورت منظم در ۳ دقیقه ایده خود را ارایه کردند.در ایده شو مرتبط با کسب و کارهای کوچک و متوسط، ایده ساخت یک شیشه شور مغناطیسی به اندازه طراحی یک اپلیکیشن بازار و شناسایی اجناس تقلبی، تا پزشک تلفنی می توانند جذاب باشند . همه چیز بستگی به نحوه ارایه ایده در ۳ دقیقه و سلیقه و ذائقه مخاطبان دارد.بعد از ارایه نیز بلافاصله موافقان و مخالفان آن رای گیری می شوند.

در نهایت برگزیدگان معرفی می شوند و جوایزی هم دریافت می کنند. در واقع ایده شوها فرصتی است که علم و ایده و خلاقیت با چاشنی تفریح و لذت ارایه شود و آدمها در هر جایگاه و مقامی و سنی از طرح ها و ایده هایشان بگویند و آن را پر و بال بدهند.

** فرصتی برای شناسایی استعدادهای نهفته

رییس پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد درباره این رویداد گفت: «ایده شو» با هدف شناسایی توانمندی ها و فراهم کردن زمینه بروز و شکوفایی استعدادهای نهفته در استان برگزار شد.

سید شمس الدین هاشمی افزود : با انتخاب ایده های برتر و در صورت تایید شورای فنی، زمینه حضور صاحبان ایده در پارک علم و فناوری استان فراهم خواهد شد.

وی با اشاره به رسالت مهم پارک های علم و فناوری در حمایت از صاحبان ایده اضافه کرد: پارک علم و فناوری استان از ایده های برتر از مرحله ارائه ایده تا تجاری سازی و حتی بعد از آن، حمایت مالی می کند.

رییس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر ضرورت برگزاری هر چه بیشتر این گونه مسابقات گفت : حمایت از فناوران و صاحبان ایده و همچنین استفاده از ظرفیت سازمان ها ، نهاد ها و صاحبان صنایع برای حمایت از فناوران از جمله وظایف پارک های علم و فناوری است.

** روی ایده های خلاقانه سرمایه گذاری می شود

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: برگزاری اولین رویداد استارت آپ حوزه sme ها با محوریت کسب و کار های نو در فضای مجازی، تامین مالی صنایع کوچک و متوسط، بازاریابی تولیدات استانی صنایع کوچک و متوسط با همکاری پارک علم و فناوری استان کلید خورد.

سید هاشم موسوی افزود: در این رویداد، افراد ایده‌های خود را ارائه کرده و سپس ایده‌های برتر انتخاب و گروه‌ها تشکیل و روی عملی کردن این ایده‌ها کار می‌کنند و در نهایت، با توجه به پتانسیلی که ایده‌ها برای کسب بازار دارند، روی ایده‌های خلاقانه سرمایه‌گذاری می‌شود.

وی گفت: برای ایده اول تا سوم برگزیده این رویداد، جایزه نقدی در نظر گرفته شده است و ایده های نخبگان،مبتکران و ایده پردازان در این برنامه در محک سنجش و ارزیابی قرار گرفته و حمایت می شوند .

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=8653

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: