بازسازی شهر زلزله زده سی سخت مطابق برنامه زمان بندی پیش می رود

فصلی نو ، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی  کشور با بیان اینکه کار بازسازی شهر زلزله زده سی سخت مطابق برنامه زمان بندی در حال انجام است گفت: تاکنون برای یک هزار و ۶۹۹ واحد احداثی و سه هزار و ۶۵۶ واحد تعمیری در شهر زلزله زده سی سخت پرونده تشکیل شده است.

به گزارش فصل جنوب ، علیرضا تابش روز سه شنبه پس از بازدید از شهر سی سخت و عملیات بازسازی، گزارشی از اقدامات بنیاد مسکن ۶۲ روز پس از زمین لرزه ۵.۶ ریشتری ارایه کرد.

وی گفت: با توجه به ماشین آلات فعال در منطقه، عملیات آواربرداری یک هزار و ۳۰۰ واحد شامل ۹۰۰ واحد شهری و ۴۰۰ واحد روستایی انجام شده است.

تابش افزود: یک هزار و ۴۲۹ واحد احداثی شامل ۹۱۰ واحد شهری و ۵۸۰ واحد روستایی برای صدور پروانه به شهرداری و مراجع صدور پروانه معرفی شده است که برای یک هزار و ۱۰۱ واحد احداثی شامل ۵۲۱ واحد شهری ۵۸۰ واحد روستایی پروانه صادر شده است.

وی ادامه داد: حدود سه هزارو ۵۵۵ تن میلگرد و آهن آلات و۹۰۹ تن سیمان برای توزیع به منطقه حمل شده است.

رئیس بنیاد مسکن یادآوری کرد: برای اسکان موقت متقاضیان در دوره ساخت واحدهای احداثی، مبلغ ۲۰ میلیون تومان بلاعوض به واحدهای شهری و ۱۵ میلیون تومان بلاعوض به واحدهای روستایی پرداخت می شود و تاکنون برای هزار واحد احداثی، ۱۳۰۰ واحد تعمیری   و هزار واحد معیشتی مبلغ ۶۳ میلیارد تومان بلاعوض پرداخت شده است.

تابش ادامه داد: حدود ۴ هزار و ۱۰۷ واحد شامل یک هزار و ۴۹ واحد احداثی، یک هزار و ۷۳۲ واحد تعمیری و یک هزار و ۳۲۶  واحد معیشتی برای برخورداری از تسهیلات و انعقاد  قرار داد به بانکهای عامل معرفی شدند که تاکنون یک هزار و ۷۴۸ واحد شامل ۵۲۳ واحد احداثی، ۶۹۹ واحد تعمیری و ۵۲۶ واحد معیشتی منجر به انعقاد قرارداد شده است.

تابش با بیان اینکه عملیات تعمیر یک هزار و ۶۰۰ واحد آغاز شده است افزود:عملیات پی کنی یک هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی و بتن ریزی فوندانسیون ۴۵۰ واحد انجام شده و پیشرفت فیزیکی سایر واحدها با در نظرگرفتن برنامه زمان بندی در حال انجام است.

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=14057

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: