با نامه نگاری مشکل اشتغال حل نخواهد شد
- شناسه خبر: 8337
- تاریخ و زمان ارسال: 16 بهمن 1397 - 05:59
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد ، معضل اشتغال که اکنون به ابرچالشی نه تنها برای مردم ، مسئولان و خانواده های این استان تبدیل شده بلکه دغدغه اصلی دولتمردان نیز هست با نامه نگاری و سفارش حل شدنی نیست.
این سخن علی محمد احمدی که رفع مشکل بیکاری با نامه نوشتن حل شدنی نیست نیز از نکته های قابل تاملی است که باور آن هنوز برای بسیاری افراد سخت به نظر می رسد.
احمدی امروز سه شنبه بار دیگر در مرکز پاسخگویی و ارتباطات مردمی «سامد» حضور یافت و به مشکلات، درخواستها و مطالبات گوناگون مردم در نقاط مختلف استان پاسخ داد.
عمده درخواست ها و مطالبات مردمی البته آن گونه که خود استاندار پیش بینی می کرد حول محور اشتغال بود.
استاندار کهگیلویه و ویراحمد با اذعان به وجود چنین معضل و چالش بزرگی در استان اما در مقابل اصرار و درخواست جوانان و خانواده هایی که مرتب خواهان بکارگیری آنها در نهادهای دولتی بودند، تنها پاسخش جذب از طریق برگزاری آزمون و راه های قانونی بود.
احمدی در عین تکریم و پاسخگویی به مردم اما راه حل اساسی برای برون رفت از معضل بیکاری در استان را تغییر نوع نگاه و نگرش خانواده ها و جوانان به این مقوله دانست و گفت باز کردن این گره کور تنها از طریق دولت و مشاغل دولتی باز نمی شود.
بیکاری اما فصل مشترک، درد عمیق و دغدغه جدی مسئولان و خانواده ها در جای جای این استان و در عین حال خواسته اساسی و نقطه اشتراک در مطالبات مردم این دیار است.
آنگونه که آمارها نشان می دهد کهگیلویه و بویراحمد در یک دهه اخیر از لحاظ بیکاری در ردیف استان های با بیکاری بالای کشور قرار داشته است.
اکنون این سئوال مطرح است که چگونه یک استان با داشتن ظرفیت های غنی و بالقوه در حوزه های مختلف و با داشتن حدود تنها یک درصد جمعیت و مساحت جغرافیایی کشور به چنین وضعیتی در بیکاری دچار شده است.
آیا کاهش بیکاری در شرایط کنونی تنها وظیفه دولت و حاکمیت است و قوانین و دستورالعمل های تحمیل شده از بالا به پایین تاکنون درترمیم و بهبود وضعیت موجود بیکاری در این استان کارساز بوده است.
آنگونه که کارشناسان و دست اندرکاران اذعان دارند حل این مسئله بحران زا بیش از آن که نیازمند دستورالعمل ها و نسخه های واحد در سطح ملی باشد ابتکار، نگاه و رویکردهای بومی و منطقه ای می طلبد.
** ارتباط عزتمند از طریق سامانه سامد
استاندار کهگیلویه و بویراحمد همچنین ارتباط مفید و عزتمند مدیران و مسئولان اجرایی با مردم را از مهمترین اهداف سامانه نوین ارتباطی سامد (۱۱۱) دانست و تاکید کرد: دستگاههای مربوطه موظف هستند تا حصول نتیجه نهایی مشکلات و مطالبات درخواستی را پیگیری کنند.
وی همچنین دستورات لازم برای پیگیری و رفع مطالبات مردمی را به فراخور درخواستها و موضوعات مطرح شده توسط آنها به دستگاهها و متولیان مربوطه صادر کرد.
احمدی اظهار داشت: نحوه رسیدگی و جواب همه درخواستها و مشکلات مطرح شده باید در یک بازه زمانی کمتر از یک ماه به استاندار گزارش شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مسأله اشتغال از جمله درخواستهای عمده مردمی از طریق این سامانه بود که با توجه به محدودیتها و ضوابط قانونی بهکارگیری نیروها در نهادهای دولتی تنها از طریق برگزاری آزمون رسمی امکان پذیر خواهد بود.
احمدی عنوان کرد: البته توضیح و توجیه لازم در این زمینه نیز به متقاضیان ارائه شد.
وی ابراز داشت: مسائل عمرانی، اجتماعی، طرحهای راکد سرمایه گذاری، مشکلات اقتصادی، ارائه تسهیلات بانکی و تضییع حقوق برخی نیروهای شرکتی و یا قراردادی در برخی دستگاهها از دیگر موضوعات و درخواستهای مطرح شده توسط مردم در نقاط مختلف کهگیلویه و بویراحمد بود.
احمدی بر ضرورت پاسخگویی سریع، تکریم مردم و متقاضیان و جدیت در حل مشکلات مطرح شده تاکید کرد و گفت: پاسخگویی به مسائل و درخواستهای مردم حتی در دورترین نقطه استان از طریق سامانه «سامد» به طور مستمر و هر ماه یکبار توسط معاونان استاندار، فرمانداران و مدیران کل دستگاههای اجرایی ادامه دارد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی از موفقیتها و اقدامهای جدی دولت تدبیر و امید در راستای تکریم مردم استفاده از روشهای نوین به منظور انتقال نظرات و دیدگاههای آنها به دولتمردان است و سامانه ۱۱۱ با این هدف راه اندازی شده است.
مرکز سامد به عنوان یک ساختار توانمند به طور عملی بستر وسیعی برای دریافت شکایت ها، انتقادها، پیشنهادها و ایده های مردمی و رسیدگی و پاسخگویی به آنها را با رعایت صرفه جویی در هزینه های زمانی و مالی فراهم کرده است.
یکی از مجاری سامانه الکترونیکی ارتباط مردم و دولت (سامد) در کشور سامانه تلفنی ۱۱۱ است که مردم در هر نقطه از استان می توانند پیشنهاد، انتقاد، گزارش، طرح ها و ایده ها، شکایت و درخواست های خود را با کارشناسان این سامانه مطرح و پیگیری کنند.
هدف از راه اندازی این سامانه افزایش مشارکت مردمی در نظارت همگانی و تقویت و تثبیت اعتماد مردم به دولت، افزایش رضایت مردم ازطریق ارتقا کیفیت پاسخگویی دستگاه ها و سازمان ها، تمرکز زدایی در رسیدگی به مطالبات مردم، ایجاد هماهنگی، وحدت رویه و مدیریت یکپارچه امور ارتباطات مردمی، افزایش سرعت در رسیدگی با بهره گیری از سیستم سامد و ضریب نفوذ الکترونیکی ارتباطات مردمی در کشور است.
ارسال دیدگاه
نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد