فصلی نو،تساوی تیم فوتبال استقلال برابر استقلال‌خوزستان در مهمترین بازی هفته معادله قهرمانی را بسیار پیچیده‌تر از گذشته کرده است. هرچند نتیجه تساوی در بازی خارج از خانه و آن هم برابر تیم رده دومیم نمی‌تواند نتیجه بدی برای شاگردان پرویز مظلومی باشد، اما پیروزی پرسپولیس برابر سیاه‌جامگان و کاهش اختلاف دو تیم به دو […]

فصلی نو،تساوی تیم فوتبال استقلال برابر استقلال‌خوزستان در مهمترین بازی هفته معادله قهرمانی را بسیار پیچیده‌تر از گذشته کرده است.

هرچند نتیجه تساوی در بازی خارج از خانه و آن هم برابر تیم رده دومیم نمی‌تواند نتیجه بدی برای شاگردان پرویز مظلومی باشد، اما پیروزی پرسپولیس برابر سیاه‌جامگان و کاهش اختلاف دو تیم به دو امتیاز راه آبی‌ها را برای قهرمانی بسیار پیچیده‌تر از گذشته کرده است، راهی که حالا خیلی از طرفداران این تیم را برای کسب چهارمین جام قهرمانی با تردیدهای جدی روبه‌رو کرده است.

استقلال تا پایان فصل با تیم‌های سپاهان، پرسپولیس، فولاد، سایپا، تراکتورسازی و صبا بازی دارد، بازی‌هایی که هرکدام از آنها یک فینال محسوب می‌شود اما نمایش آبی‌ها در بازی‌های نیم فصل اول برابر این تیم‌ها می‌تواند طرفداران استقلال را برای قهرمانی امیدوار نگه دارد.

استارت با سپاهان بحران‌زده

تیم فوتبال استقلال در اولین بازی خود در راه قرارگرفتن در مسیر قهرمانی باید با سپاهانی بازی کند که در این روزها اصلا شرایط خوبی ندارد و حتی نتوانست برتری خود را برابر ملوان قعرجدولی تا ثانیه‌های پایانی بازی حفظ کند. هر چند از نظر شرایط جدول می‌توان احتمال داد که استقلالی‌ها در این بازی کار چندان سختی برای پیروزی نداشته باشند، اما روند تیم فوتبال سپاهان از نظر فنی طوری است که می‌توان این بازی را یکی از حساس‌ترین بازی‌های فصل استقلال نامید.

قهرمانی از دربی می‌گذرد

استقلال در مهمترین بازی فصل خود دو هفته دیگر باید به مصاف پرسپولیس برود، تیمی که به طور قطع جدی‌ترین رقیب این تیم در راه قهرمانی است. پرسپولیس با بازی‌های تهاجمی و البته تماشاگرپسند موفق شده اختلاف زیاد خود را با تیم‌های صدرجدولی کم کند و حالا کار به جایی رسیده که با توجه به بازی‌های باقیمانده خیلی‌ها این تیم را شانس اول قهرمانی می‌دانند. با این حال در حال حاضر سرنوشت قهرمانی دست شاگردان پرویز مظلومی است و آنها می‌توانند با پیروزی برابر حریف دیرینه خود گامی بلند به سوی قهرمانی بردارند.

 

فولاد تیم تازه احیا شده

اما بازی بعد از دربی استقلال برابر تیم فولاد است که در نیم فصل دوم بعد از پرسپولیس بهترین نتایج را گرفته است. هر چند موقعیت فولاد در جدول رده‌بندی اصلا خوب نیست و این تیم همچنان با خطر سقوط روبه‌رو است، اما بازی‌های خوب شاگردان دراگان اسکوچیچ در نیم فصل دوم می‌تواند این موضوع را ثابت کند که استقلال هرگز کار ساده‌ای برابر این تیم نخواهد داشت.

سایپای در افت

شاید اگر استقلال این هفته با سایپا بازی می‌کرد طرفداران این تیم بسیار امیدوار به کسب ۳ امتیاز بازی بودند چراکه این تیم مدتی است که در افت و در نتیجه‌گیری ناموفق بوده است. اگر شرایط سایپا تا روز بازی با استقلال تغییری نکند، استقلالی‌ها می‌توانند روی ۳ امتیاز این بازی حساب ویژه‌ای باز کنند.

جدال مظلومی ـ قلعه‌نویی در ایستگاه ماقبل پایان

اگر استقلال بتواند تا روز بازی با تراکتورسازی موقعیت خود را در صدرجدول حفظ کند، بی‌تردید این بازی یک جنگ تمام عیار بین استقلالی‌ها خواهد بود. مظلومی در طول سال‌هایی که در استقلال مربیگری کرده بارها نشان داده که برابر تیم‌های امیر قلعه‌نویی باج نمی‌دهد اما بدون تردید امیر قلعه‌نویی هم برای اثبات شایستگی‌های خود و البته قرار دادن تیمش در کورس مدعیان روی ۳ امتیاز بازی با استقلال حساب ویژه‌ای باز کرده است.

استقلال ـ صبا بازی مرگ و زندگی

در صورتی که آبی‌ها مثل نیم فصل اول برابر ۵ تیم قبلی نتیجه بگیرند، بدون تردید روز آخر و بازی با صبا یک جنگ تمام عیار برای قهرمانی محسوب می‌شود. البته تیم صبا که نیم فصل اول بسیار بهتر از نیم فصل دوم نتیجه می‌گرفت به استقلال ۱۰ نفره باخت و بدون تردید در این ۶ بازی باقیمانده آبی‌ها روی بازی با شاگردان علی دایی و ۳ امتیاز آن حساب ویژه‌ای باز کرده‌اند.