برزخی ترین روزها برای منتخبین شورای شهر یاسوج- جزییات کامل انتخابات ششمین دوره

به گزارش فصل جنوب ، ۲ نفر در شهر یاسوج  ، یک نفر در شهر دهدشت و یک نفر در شهر سی سخت برای عبور از بحران عجیبی که در این دوره از انتخابات برایشان رقم خورده است برزخی ترین روزهای عمرخود را سپری می کنند .

اما وضعیت شورای شهر یاسوج به گونه ای دیگر رقم خورده است ، اعلام عجیب نتایج ششمین دوره انتخابات شورای این شهر که حرف و حدیث های فراوانی به جهت ورود ایمان جاودانه به لیست منتخبین و خروج عجیب اسماعیل یوسفی از رده پنجم به اعضای علی البدل را بدنبال داشت ، علیرغم تمامی توضیحات مدیران اجرایی نتوانست افکار عمومی را قانع کند .

در همین حال برخی از اعضای منتخب این دوره بر این تصمیم  مصمم شدند که شهردار یاسوج از بین یکی از منتخبین باشد تاجا برای ورود اسماعیل یوسفی به جمع منتخبین فراهم شود که از قضا به نتایج خوبی در این زمینه دست پیدا کردند .

از بد حادثه در این زمان و در اوج اعتراضات برخی از نامزدهای معترض ، خبری با احتیاط فراوان دهن به دهن چرخید که حاوی یک نکته قابل  تامل بود خبری که کل انتخابات این دوره را تحت تاثیر قرار می داد .

بنا به گفته ها صلاحیت دو نفر  از بین منتخبین این دوره شورای شهر یاسوج توسط هیات نظارت بر انتخابات مورد تایید قرار نگرفت و هیات نظارت تاکید بر رد دو نفر داشت که با مقاومت مجموعه استانداری و فرمانداری شهرستان بویراحمد مواجه شدند ، چرا که با اعلام رد دو نفر کل انتخابات زیر سوال می رفت و اعتبار مجموعه های وزارت کشور در استان و شهرستان خدشه دار می شد و از طرفی این دو نفر بعد از رد صلاحیت قبل از تبلیغات انتخاباتی موفق به اخذ صلاحیت و کد انتخاباتی از طرف وزارت کشور شده بودند .

آنچه که می شود به صراحت بیان کرد تاکید وزارت کشور بر فعالیت ۷ نفر اعلام شده است و از طرف دیگر هیات نظارت بر انتخابات اصرار به حذف این دو نفر دارد .

در عین حال گفته می شود با صحبت های انجام شده تصمیم نهایی در این زمینه را شورای امنیت ملی خواهد گرفت که قرار بود در این هفته نتیجه نهایی اعلام شود اما بدلیل تقارن با اعلام تعطیلات ناگهانی این موضوع بعد از اتمام تعطیلات در دستور کار قرار خواهد گرفت .

در عین حال گفته شده است  در صورتی که تصمیم نهایی بر حذف دو نفر باشد دو نفر اول علی البدل ها جایگزین آنها خواهند شد که باز با ابهاماتی در این خصوص مواجه خواهند شد .

یکی از منتخبین رد صلاحیت شده توسط هیات نظارت بر انتخابات به فصل جنوب گفت : در خصوص رای هیات نظارت فعلا صحبتی ندارم اما اگر صلاحیت ما رد  شده بود چرا به ما مجوز و کد انتخاباتی داده شد تکلیف این همه آرای ما چه می شود هواداران ما چه گناهی کرده اند .

وی گفت : با توجه به اینکه ما بنا به تاییدیه و کد انتخاباتی اخذ شده به انتخابات ورود کردیم انتظار می رود حق حقوق هواداران ما در این خصوص دیده شود تا اعتبار انتخابات زیر سوال نرود شما دقت کنید اگر همان اول به ما مجوز ورود نمی دادند شاید نتایج کل انتخابات دستخوش تغییر می شد .

وی در ادامه با اشاره به اینکه فاصله بین نفر منتخب و عضو علی البدل کمتر از ۵۰ رای است بیان کرد : وقتی این همه رقابت انتخاباتی در شهر فشرده بود چنانچه همان اول به ما مجوز حضور داده نمی شد امکان اینکه از چند هزار نفری که به بنده رای دادند بخشی از آنان به نفر سیزدهم و چهاردهم رای می دادند و با این حساب تغییرات اساسی شکل می گرفت .

نامزد شورای شهر یاسوج در ادامه بیان کرد :  مهم ترین وظیفه من بعنوان منتخب مردم  صیانت از رای مردمی است که به من رای دادند و تا پای جان  از آرای پاک عزیزان دفاع خواهم کرد و در همین حال  بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران تاکید داشته اند میزان رای مردم است نه تصمیم اشخاص.

وی گفت : اینطور نیست که با حذف ما اعضای علی البدل جانشین شوند اگر تاکید بر اجرای قانون است جایگزینی اعضای علی البدل در شوراها مبتنی بر ماده ۸ قانون تشکیلات ، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور است که  در این ماده که اصلاحی تاریخ ۱۳۸۲/۰۷/۰۶ است ” در صورت استعفا ، فوت یا سلب عضویت هر یک از اعضای شورای روستا ، بخش و شهر ، عضو علی البدل به ترتیب آرا جایگزین می شوند و این در حالی است که قرار نیست هیچ یک از این شرایط اجرایی شود .

 

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=14916

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: