برگزاری آیین تکریم از مادر ۷۳ ساله دو شهید-تصاویر

علیرضا دولت آبادی در این آئین اظهار کرد : شهید و شهادت واژه ای بسیار پر معنا و پر مفهوم بوده و دریایی بیکران از عمق ارتباط بنده و مخلوق است.

آیین تکریم از «بی بی جان دیرباز» مادر ۷۳ ساله شهیدان «سید منصور و حجت الاسلام سید عبدالمحمد تقوی» از شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد همزمان با سراسر کشور در دفتر نماینده ولی فقیه با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید نصیر حسینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه یاسوج،حجت الاسلام و المسلمین حمزه پیش قدم دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر،محمد رحیم دهرابپوررئیس شواری شهر یاسوج ،حجت السلام موسوی معاون سازمان تبلیغات اسلامی . رمضانی رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان بویراحمدو جمعی دیگر برگزار شد.


علیرضا دولت آبادی در این آئین اظهار کرد : شهید و شهادت واژه ای بسیار پر معنا و پر مفهوم بوده و دریایی بیکران از عمق ارتباط بنده و مخلوق است.


مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه، شهید کسی است که وقتی اولین قطره خونش به زمین می ریزد خداوند هفت هدیه به او اهدا می کندافزود: یکی از این هدایا ارتباط و گفتگوی مستقیم با خداوند است.هر آنچه که ما امروز در این کشور داریم به برکت خون شهدا و مجاهدین و جان نساری جانبازان و آزادگان است.


دولت آبادی  مهمترین ویزگی و دستاورد این انقلاب را  فرهنگ ایثار ،شهادت، از خود گذشتگی و ایمان دانست و گفت:کسی کی می خواهد کار فرهنگی کند و یا اینکه مسئولیت فرهنگی دارد بدون توجه به اندیشه و ارمان شهدا و بدون عمل به وصیت نامه و سیره شهدا و بدون توجه به فرهنگ شهید و شهادت نمی تواند حتی در بحث خود سازی، جامعه پردازی و تمدون سازی موفق باشد.


مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمدگفت: هر جند در شرایط  کرونایی به سر میبریم   اما دشمن دست بردار نیست و هر روز با حجمه های خودش جامعه ما را تحت تاثیر قرار می دهد، ما باید متناسب با شرایط روز برنامهایمان را تغییر دهیم و شکل دیگری برای اجرا در نظر بگیریم.


این مسئول فرهنگی در راستای بحث ایثار و شهادت دو برنامه را در دستور کار قرار داد یکی از این برنامه ها سه شنبه های تکریم است که طی آن در روزهای سه شنبه هر هفته از خانواده های شهدا و ایثارگران استان سرکشی و مورد نقدیر و تکریم قرار می گیرد و دومین برنامه ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان را برنامه «روح مقاومت» عنوان کرد و گفت: در این برنامه کانون ها به بازخوانی وصیت نامه شهدا می پردازند.

در ادامه این نشست حاج محمد رحیم دهراب پور رئیس محترم شورای شهر یاسوج با بیان تعریفی از شهادت و جایگاه شهید خواستار توجه جدی به خانواده های محترم شهدا شد و تاکید داشت هر آنچه کشور ما دارد و این امنیت و ارامش حاصل خون شهداست که ما و همه مسولین باید به گونه ای عمل کنیم که خانواده شهدا خوار و ذلیل نباشند و به صورت عملی مورد تقدیر واقع شوند تا مشکلات زندگی آنها رفع شود.

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=12389

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: