برگزاری نشست مشترک و تخصصی معاونین و روسای ستادی منطقه ۶ کشور در یاسوج+تصاویر

فصلی نو ،معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان صمت استان فارس و مسئول دبیر خانه نشست هم اندیشی مناطق دهگانه وزارت صمت در این نشست بر هم افزایی برای شناخت موقعیت‌های مناسب سرمایه گذاری با هدف رشد و توسعه فعالیت‌های اقتصادی تأکید کرد.

به گزارش شاتا، روح ا… ملک پور در نشست مشترک و تخصصی معاونین و روسای ستادی منطقه ۶ ( از مناطق دهگانه وزارت صمت) سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌های فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد در شهرستان یاسوج، بیان کرد : در سفر یک روزه معاونین و روسای ستادی سازمان‌های صمت منطقه ۶ ( از جمله مناطق دهگانه وزارت صمت) در محل سازمان صمت کهگیلویه و بویر احمد با دبیری سازمان صمت فارس، توانمندیها، قابلیتها، ظرفیت ها، پتانسیلها، اولویت ها، نقاط قوت و ضعف ، مسایل ، مشکلات صنفی، صادراتی ، صنعتی و معدنی استانها در کارگروهای تخصصی مورد پالایش، بررسی و مورد کار کارشناسی قرار گرفت تا در نهایت در نشست هم اندیشی روسای سازمانها اتخاذ تصمیم شود، همچنین موارد فرا استانی هم جهت تسهیل امور و رفع موانع به وزارت متبوع ارجاع داده شود.

وی ادامه داد: نشست تخصصی سازمانهای صمت فارس و استانهای غرب فارس از جمله بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد با هدف رشد و توسعه فعالیت‌های اقتصادی، افزایش صادرات ، شناخت موقعیت های مناسب سرمایه گذاری ، جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی ،تعامل ، هم افزایی و حل مشکلات منطقه ای و بهره مندی از تجربیات کارشناسان شناخت فرصتها و تهدیدهای موجود در هر بخش مورد بررسی قرار گرفت.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان صمت استان فارس و مسئول دبیرخانه جلسه هم اندیشی منطقه ۶ از مناطق دهگانه وزارت صمت، اضافه کرد: توسط معاونین و کارشناسان حاضر در کمیته های تخصصی برای بسیاری از موضوعات مطرح شده در حوزه های مختلف تجاری، صنوف و بازار ، صادرات، معدن و صنعت و تامین مواد اولیه کارخانه ها راهکارهای عملی و تخصصی اندیشیده شد.

ملک پور اظهار داشت : در این جلسه علاوه بر طرح مشکلات ، راهکارهایی برای فعال سازی واحدهایی که به دلایل مشکلات مالی تعطیل شده اند ارایه شد.

وی تصریح کرد : استفاده از ابزار مدیریت خردمندانه ، حفاظت از محیط زیست، استفاده بهینه از منابع موجود، رفع نابرابریهای محیطی، توسعه اقتصادی- با استفاده از ظرفیتها و توانمندی های بالقوه موجود در زمینه های مختلف و ایجاد تحول بنیادی در ساختار اقتصادی با افزایش سهم فعالیتهای صنعتی (با تکنولوژی بالا) از ضرورت برگزاری هم اندیشی منطقه ای است که در کمیته های تخصصی بررسی شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان صمت استان فارس و مسسوول دبیرخانه جلسه هم اندیشی منطقه ۶ از مناطق دهگانه وزارت صمت در پایان محاسن و ضروریات جلسات منطقه ای و مشترک را تدوین و تبیین برنامه راهبردی برشمرد و گفت : ارتقاء رقابت پذیری صنعتی، معدنی و تجاری – ارتقاء سطح مهارت و فناوری در صنعت، با تاکید برتوسعه صنایع دانش بنیان – ارتقاء توان و حضور مؤثر بخش خصوصی و مردمی در فعالیتهای اقتصادی و … ازجمله موارد مهم و مورد توجه دراین نشست های مشترک است.

سالار حسین پور سرپرست سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویر احمد و میزبان جلسه در این نشست نیز با اشاره به اهمیت تشکیل این جلسات در بهره مندی از اشتراکات، تجربیات و تخصص ارزشمند کارشناسان گفت : تشکیل جلسات هم اندیشی منطقه ای در کنار افزایش زمینه‌های اشتغال، رفع بیکاری، تلاش در حوزه آموزش، پژوهش و فناوری و حل مسائل اقتصادی و توسعه زیر ساخت ها موجب رونق تولید در منطقه وکشور می شود.

وی افزود : ضرورت دارد تا در شرایط اقتصادی کنونی ضمن ارتقا ء بیش از پیش توانمندیهای صنعتی ، معدنی وتجاری همچنین با رصد، پایش و احصای ظرفیت ها و تنگناها و مسایل مشکلات به صورت همه جانبه وارد میدان عمل شویم .

رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویر احمد اضافه کرد : پر واضح است تا با همکاری مشترک منطقه ای در راستای توسعه زنجیره ارزش افزوده ، تعمیق فعالیتهای اقتصادی – بهبود مستمر سهولت انجام کسب وکار – توسعه صنایع مبتنی بر فناوری پیشرفته و دانش بنیان، صنایع تبدیلی ، تکمیلی و بسته بندی – اشاعه و نفوذ فناوری در واحدهای اقتصادی و تولیدی، افزایش صادرات و رقابت در بازارهای بین المللی گام های اساسی را برداریم.

حسین پور با تاکید بر برنامه ریزی راهبردی و افزایش تعاملات منطقه ای اظهار داشت : ایجاد هماهنگی در راستای کمک به برنامه ریزی مناسب صادراتی ، ارتقای کیفیت ، تولیدات بومی و منطقه ای ، برند سازی ، انجام فعالیتهای نوآورانه و جایگزینی محصولات جدید از جمله مهم ترین موضوعات مطرح شده توسط مدیران کارشناسان های حاضر در این کمیته ها بود.

وی تصریح کرد : جلسات هم اندیشی باعث می شود که به هم افزایی برسیم و با شناسایی مشکلات و چالش های مشترک برای رفع آن اقدام عملیاتی انجام دهیم.

نشست مشترک و تخصصی معاونین و روسای ستادی منطقه ۶ ( از مناطق دهگانه وزارت صمت) سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌های فارس، بوشهر و کهگیلویه وبویر احمد در شهرستان یاسوج برگزار شد و در این جلسه راهبردها، سیاست‌ها ، بهره مندی از توان تشکلهای بخش خصوصی و اقدامات اساسی در پیشبرد اهداف منطقه ای حوزه صنعت، معدن و تجارت فارس ، بوشهر و کهگیلویه وبویر احمد مورد بررسی قرار گرفت.

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=10836

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: