بغض مقدم شکست ،انتقاد شدیدالحن از مدیران گذشته شهرداری یاسوج / همان روز اول گفتم وارث ۸۰ میلیارد بدهی هستم

تیم آتش نشانی شهرداری یاسوج در ایام تعطیلات نوروزی یکی از فعالترین و موفق‌ترین سازمان‌های فعال در استان بود که با درایت و تلاش از غرق شدن چندین نفر جلوگیری نمود و در عین حال کمک به رفع آبگرفتگی های فراوان منازل مسکونی در دستور کار این گروه قرار گرفت.

شهردار یاسوج گفت : سعی نکردم نقد گذشته را برای تخریب کسی در پیش بگیریم  و این اجازه را به مدیران خود هم ندادم .

به گزارش فصلی نو ، نستهن  مقدم در جلسه دیدار  مجموعه شهرداری با اعضای شورای شهر یاسوج بیان کرد : شهرداری علیرغم گستردگی کارهای خود باید با دیگر دستگاههای خدمات دیگر در تعامل باشد .

مقدم بیان کزد : واقعیت این است که با حلوا حلوا دهن شیرین نمی شود ، ما دو منابع مالی و انسانی داریم در بحث منابع مالی بر گرفته از درامدهای پایدار و عوارضات است .

وی در ادامه به زمان ریاست اکبری و آشنا در شورای شهر اشاره کرد و گفت : به دلیل اینکه در سال ۹۷ دیوان عدالت اداری ۲۰ کد درآمدی ما را غیر قابل وصول می‌دانست، عملاً درآمدهای ما بسیار پایین آمده و سال بسیار سختی را پشت سر گذاشتیم.

شهردار یاسوج عنوان کرد: از همان گذشته ای که می گویند نباید نقد شود  یاسوج در چشم گردشگر زیبایی آن است برای همان زیبایی هم بسترها را پیش بینی نکردیم امروزر بدلیل اینکه برای  ایجاد زیر ساخت هزینه بالایی نیاز است پیدا کردن سرمایه گذار  سخت شده است سرمایه گذار بدنبال جایی است که موانع در پیش نداشته باشد و برایش فرش قرمز پهن کنند  که ما در هیچ حوزه ای برخوردار نیستیم .

نستهن مقدم در ادامه افزود : سال سختی را پشت سر گذاشتیم ساختار را تازه اصلاح می کنیم،  برخی از سازمان ها برای  یکسال پیش از من متصدی نداشت ، ملزومات اداری عادی  کم داشتیم در بحث میز خدمت هیچ کاری انجام شد ، امروز به بهترین شکل کار را برای ارائه بهترین میز خدمت داشته باشیم .

مقدم در ادامه ضمن انتقاد از نبود آسانسور گفت : ما که پایان کار را برای آسانسور فلان شعروند ملزوم می دانستیم و تایید نمی گردیم  هنوز فاقد آسانسور است الان در بدترین شرایط و بالاترین هزینه ها برای تکریم ارباب رجوع اقدام می کنیم ارباب رجوع جانباز کم نداریم که من در نمازخانه خودم خدمت آنها می رسم  روز افتتاح از یک جانباز استفاده می کنیم .

وی اضافه کرد : گذشته باید نقد شود کم کاری ها نه برای تخریب کسی لذا من برای اولین بار صحبت می کنم ، مخاطب من نه شهردار و نه شورای قبل است اما مجموعه مدیران شهر یاسوج از سالی که به تعبیری روستا بود و رشد کرد و توسعه را در مسیر خود ندید موظف هستیم برای برون رفت از تهدید هایی مثل سیل ها که یا تجاوز به مسیر است و یا کوچک کردن معبر است بوقوع می پیوندند اصلاحاتی صورت گیرد .

شهردار یاسوج گفت : خدمات ایمنی و آتش نشانی ما در کوچه های تنگ و باریک نمی تواند خدمات دهد آب خانه خانه خودش را پبدا کند به قول عزیزی هر که خانه آب را خراب کرد آب خانه خودش را پیدا می کند امروز آب مسیر خودش را پیدا کرد .

نستهن مقدم در ادامه افزود : هر جایی که ما اقدام ناشایستی در حوزه کشاورزی سد سازی انجام دادیم تاوان آن را بدلیل اشتباهات مدیریت قبلی پس می دهیم ، بارش رحمت الهی است اما ما چرا در مسیر آب قرار گرفتیم .

مقدم گفت : حتما یا خیابان و یا سازه را بد تعریف کردیم ما در یاسوج گرفتگی آب داشتیم بدلیل اینکه برای بارش های ۵۰ ساله کانال طراحی نکردیم ، کانالی طراحی کردیم که با کوچکترین بارش دچار آسیب شد .

وی در ادامه ضمن تقدیر از صبر شهروندان گفت : نقد شهرداری در این شرایط منصفانه نیست برای اصلاح معابر صدها میلیارد تومان نیاز است ، اما با منابعی که داریم و وارث بدهی هایی که از همان روز اول هم گفتم که ۸۰ میلیارد تومان بدهی وجود دارد و همه سند حسابداری دارند که مجبور به پرداخت هستیم فعالیت سخت است.

شهردار یاسوج در ادامه با ذکر اینکه با وجود بدهی ها بیکار ننشسته ایم گفت : بدنبال راهی برای پرداخت و جلب رضایت طلب کار هستیم تا کنون هم خیلی پرداخت کردیم در حوزه بدهی به کارگران معوقه های زیادی از جمله ۸ ماهه ۶ ماهه در حوزه های مختلف داشتیم  یک مورد ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیارد تومان برای فضای سبز پرداخت کردبم  بالغ بر ۷۰۰ میلیون تومان به حمل و نقل و اتوبوس رانی دادیم ..

مقدم گفت : در طول ۱۸ ماه گذشته از قبل ۵ سی ان جی شهرداری یک ریال درامد عاید شهرداری نشده است . بدهی ۱۱  میلیاردی از سنوات گذشته مانع از جذب درامد این دستگاهها شد .

SG208970 Copy

شهردار یاسوج در ادامه به بیان عملکرد خود پرداخت و عنوان کرد : وی گفت: خرید ۱۰ دستگاه اتوبوس، اقدامات فرهنگی و ورزشی برای جوانان، برخی برنامه‌های فرهنگی که اثر مثبتش حتی تا دفتر مقام معظم رهبری هم رفت، گوشه‌ای از کارها بود.

مقدم از ادامه دار بودن تعریض و ایجاد محورهای جدید برای مدیریت بار ترافیک در یاسوج گفت و عنوان کرد: مسیرهای شهر در پل چهارم، خیابان زیرتل، بنسجان، شهرک جوشکاران با همراهی عمده مالکان در حال پیشرفت است.

حذف سرعت گیرهای غیر استاندارد از دیگر محورهای مورد بحث در این جلسه بود، ما باید به سمت حذف سرعت گیرهای ناهموار می‌رویم، نباید شهر همش تپه و نازیبا باشد.

وی از عدالت محوری در خدمات شهری گفت و افزود: ۱۱۰ هزار متر مربع بهسازی آسفالت، ۱۰ کیلومتر جدول گذاری و پیاده رو سازی داشتیم.

مقدم نوید مهمی هم برای شهروندان داشت: با خرید قیر رایگانی که با تلاش نمایندگان و همکاران ما در شورا و شهرداری فراهم شده نوید این را می‌دهیم بیش از قبل و بیش از آنچه ذهن شهروندان مطالبه می‌کند، به بهسازی خیابان‌های مرکز استان اقدام می‌کنیم.

مقابله با ساخت و ساز غیر مجاز هم از چشم شهردار دور نماند و در این باره گفت: بر این باوریم فرصت را برای افرادی که تخلف ساخت و ساز دارند فراهم نکنیم، از شورا می‌خواهم با مصوباتی زمینه کاهش تخلفات را فراهم کنیم، از معاونت فنی هم می‌خواهم گشت‌های خود را بیشتر کنند، نباید چهره شهر با ساخت و ساز های نامتوازن و خلاف، زشت شود.

نستهن مقدم به روز کردن حقوق نیروها که سنگین هم هست از دیگر اقدامات ما بوده است، از نیروی انسانی و مالی هم می‌خواهم به نیروهای خدماتی و عملیاتی که در مضیقه هستند توجه بیشتری بکنند.

توجه به زنان از دیگر خواسته‌های شهردار یاسوج بود، او به مدیرانش مأموریت داد؛ مطالبه زنان دنبال شود، برای تحقق خواسته‌های زنان این شهر که نیمی از جمعیت را شامل می‌شوند همت ورزند.

شهردار یاسوج ادامه داد: کسانی که مخالف پیاده رو سازی هستند ما شرایطی را فراهم می‌کنیم بروید و خیابان بلادیان گچساران را ببینید، مکانی زیبا که به توسعه و اقتصاد مردم هم کمک کرده از مزایای این پیاده رو بوده است.

نستهن مقدم تصریح کرد: برنامه ریزی برای کاهش هزینه‌ها از دیگر برنامه‌ها بود، ماشین آلات از آزمایش‌های کنترلی خودکار برخوردارند، با اجرای این طرح هزینه‌ها در ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین به حداقل رسیده است.

نستهن مقدم شهردار یاسوج در ایام نوروز نشان داد که اولویت اولش شهر هست، او در شهر ماند، چکمه پوشید و یاسوج را از بحران عبور داد. هر چند که شهروندان یاسوجی معضل این شهر در حوزه زیر ساخت‌ها را متوجه وضعیت بسیار نامطلوب معابر، کنده کاری‌ها و آسفالت این شهر می‌دانند.

فعالیت در این خصوص چند روز پیش از عید نوروز در سطح وسیعی آغاز شد.

مقدم از تخصیص ۴۳۰۰ تن قیر به یاسوج خبر داده بود، اما شهرداری یاسوج در ادامه راه ‌ترمیم و آسفالت معابر با بدشانسی‌های غیرقابل پیش بینی از جمله بارش بی سابقه باران در ایام نوروز و پی آمد آن آبگرفتگی های وسیعی که در سطح شهر بوقوع پیوست مواجه شد تا ادامه کار هسفالت را مختل کند اما آنچه که از شواهد امر پیداست، با پایان گرفتن وضعیت نامناسب جوی روند بهبود وضعیت فعلی معابر یاسوج شدت بیشتری به خود خواهد گرفت.

در روزهای آغازین سال جدید به منظور خدمت رسانی مطلوب‌تر به شهروندان و گردشگران، مجموعه شهرداری یاسوج در دو شیفت و برخی مواقع سه شیفت فعال بود.

در جلسه‌ای که پیش از آغاز سال با حضور مدیران و معاونان حوزه‌ها و ستادهای مختلف شهرداری برگزار شد، شرح وظایف حوزه‌های مختلف به مدیران ابلاغ شد و حوزه‌های عملکردی با ارائه لیست کشیک تا پایان تعطیلات نسبت به خدمات رسانی بی وقفه در ایام نوروز اقدام کردند.

مدیریت مناسب و کنترل وضعیت بحرانی در زمان بارندگی شدبد در ایام تعطیلات نوروزی که در ۲۴ استان کشور رخ داد، با کمترین چالش در شهر یاسوج به خوبی و خوشی سپری شد که مهمترین مدیریت در خصوص وضعیت خطرناک پارک غدیر یاسوج و ساختمان سرویس‌های بهداشتی با پیش بینی و رفع خطرات احتمالی صورت گرفت.

استقبال از اولین مهمان نوروزی امسال نیز از جمله برنامه‌های شهرداری یاسوج بود که طی مراسم ویژه‌ای در اولین ساعات روز اول فرودین شکل گرفت.
شهردار یاسوج هم نیز به پاس انتخاب یاسوج به عنوان مقصد گردشگری به این مسافر خوش شانس نوروزی یک بسته از صنایع دستی هدیه داد و گفت: این خانواده امشب در مهمانسرای شهرداری مهمان خواهند بود.

دکتر نستهن مقدم بیان داشت: در سال‌های قبل هیچ وقت مسافری در روزهای بارانی در یاسوج زیر باران نماند و مهمان خانه‌های مردم خونگرم و مهمان نواز این شهر بود و کارکنان شهرداری نیز سال گذشته در چندین مورد رسم مهمان نوازی را بجا آوردند.

مقدم با بیان اینکه مهمان نوازی مردم یاسوج در کشور زبانزد است، بیان داشت: از همشهریان عزیز خواهش می‌کنم امسال بیشتر از سال‌های گذشته هوای پلاک‌های غیر ۴۹ رو داشته باشند تا این نام نیک استوارتر گردد.

در همین حال شهردار یاسوج بعد از بارش سنگین باران اعلام کرد: شرایط موردنیاز به منظور اسکان مسافران نوروزی این شهر در صورت بروز شرایط نامساعد جوی پیش بینی شده است.

شهردار یاسوج اضافه کرد: در این زمینه تمهیدات و پیش بینی‌های لازم نسبت به اسکان موقت مسافران در مدارس، مساجد، سالن‌ها و نمازخانه‌های سازمانها و ادارات استانی و شهرستانی و سایر مکان‌های عمومی از جمله سالن‌های ورزشی انجام شده است.

تیم آتش نشانی شهرداری یاسوج در ایام تعطیلات نوروزی یکی از فعالترین و موفق‌ترین سازمان‌های فعال در استان بود که با درایت و تلاش از غرق شدن چندین نفر جلوگیری نمود و در عین حال کمک به رفع آبگرفتگی های فراوان منازل مسکونی در دستور کار این گروه قرار گرفت.

از دیگر اقدامات انجام شده شهرداری یاسوج در تعطیلات نوروز ۹۸ می‌توان به دال گذاری پلهای اکبر آباد توسط نیروهای تاسیسات وپاکبانان سازمان پسماند اشاره نمود.

 

حضور چشمگیر در جلسات ستاد بحران و اعلام آمادگی شهردار یاسوج برای مقابله با هر گونه بحران از دیگر موارد قابل اشاره است شهردار یاسوج در جلسه ستاد بحران به مدیران استانی اعلام کرد: با توجه به هشدارهای سازمان هواشناسی صبح امروز (یکشنبه ۴ فروردین) جلسه ستاد بحران تشکیل شد.

وی اظهارکرد: تمامی ۲۰۰ نفر نیروی کشیک شهرداری یاسوج در آماده باش کامل هستند.

شهردار یاسوج خاطرنشان کرد: ماشین آلات و تجهیزات شهرداری در نقاط مختلف شهر مستقر خواهند شد.

مقدم تصریح کرد: نقاط حادثه خیز و گره‌ها شناسایی شده است و وضعیت همه پل‌ها و کانال‌های دفع آب رسیدگی شده است.

وی ادامه داد: سالهاست چند نقطه بحرانی در شهر یاسوج وجود دارد که لازم است، مشکلات آنها از طریق منابع ستاد بحران استان مرتفع شود.

شهردار یاسوج عنوان کرد: شهروندان گرامی و مسافران عزیز می‌توانند مشکلات و پیشنهادات خود را از طریق سامانه ۱۳۷ با مدیران شهری در میان بگذارند.

 

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=8860

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: