بیدخام : برخورد با مخابرات، متفاوت با سایر شرکتها است
- شناسه خبر: 14276
- تاریخ و زمان ارسال: 14 خرداد 1400 - 12:45
به گزارش فصل جنوب ، به گفته محمدرضا بیدخام اگرچه قرار بوده پنج میلیون پورت VDSL به مشتریان واگذار شود، اما تا زمانی که منابع لازم وجود نداشته باشد، توسعه هم به سختی انجام میشود و از این رو، حاکمیت باید شرکتی را که مهمترین شرکت حوزه ارتباطات در کشور است، حمایت کند تا توسعههای لازم با توجه به نیازهای روزمره مشتریان انجام شود.
وی با اشاره به آمار تلفن ثابت و تعداد مشترکان پهنباند قبل و بعد از خصوصیسازی بیان کرد: شرکت مخابرات ایران قبل از خصوصیسازی حدود ۸۵۰ هزار مشترک پهنباند داشته و در حال حاضر حدود ۹ میلیون مشترک پهنباند دارد. این آمار اصلا قابل قیاس با قبل از خصوصیسازی نیست. آمار و ارقام نشاندهنده فعالیت مخابرات در همه حوزههای ارتباطی در سراسر کشور است، اما اینکه آیا این توسعهها متناسب با نیاز مشترکان است یا نه، موضوع دیگری است که جای بررسی همهجانبه دارد.
مدیرکل ارتباطات و امور بینالملل شرکت مخابرات ایران ادامه داد: شرکت مخابرات طبق مقررات و قوانین، تمامی زیرساختهای اپراتورهای ثابت و همراه را تامین میکند. همه شرکتهای FCP و اپراتورهای همراه زیرساختهای مورد نیازشان را از مخابرات دریافت میکنند و در حوزه تامین ارتباطات روستایی هم فعالیتهای شرکت مخابرات بسیار گسترده است. اگر توسعهای نبود، نمیتوانستیم زیرساختهای لازم را برای همه ذینفعان حوزه ارتباطات فراهم کنیم.
سهم بازار شرکتهای FCP و مخابرات ایران، تقریبا برابر است
مهندس بیدخام درباره انتقادها نسبت به انحصار مخابرات بیان کرد: اینکه میگویند انحصار زیرساختها دست مخابرات بوده، حرف دقیقی نیست، در این زمینه اعداد و ارقام مشخصکننده است. سهم بازار شرکتهای FCP و مخابرات ایران در حوزه پهنباند تقریبا برابر است. در بحث زیرساخت هم شرکت مخابرات طبق مصوبات و قوانین ابلاغی سازمان تنظیم مقررات اقدام کرده و به شرکتها زیرساخت و امکانات مورد نیاز را ارائه داده است
وی ادامه داد: قراردادی که با شرکتهای FCP منعقد میشود مطابق با مقررات و مصوبات سازمان تنظیم و مقررات است و فراتر از آن نیست. ما امکاناتی که اپراتورها و شرکتهای FCP از ما خواستند، در اختیارشان قرار میدهیم و این با اشاعه بحث انحصار منافات دارد. در حال حاضر در حوزه بیتاستریم با پنج شرکت طبق مقررات قرارداد امضا کردهایم. سهم بازار موجود در حوزه باند پهن بین همه اپراتورها نشان میدهد آیا واقعا انحصاری وجود دارد یا خیر.
مدیرکل ارتباطات و امور بینالملل شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه عمده دلیل عدم توسعه این است که ما منابع مالی مورد نیاز برای توسعه را نداریم، افزود: در حدود ۱۲ سال گذشته، تعرفه تلفن ثابت با وجود افزایش تورم در همه حوزههای جامعه، تغییری نکرده، روند حاشیه سود شرکت مخابرات ایران در بخش ثابت به دلیل تورم و عدم تناسب تعرفهها نزولی است. سودآوری مخابرات در بخش تلفن ثابت در سال ۱۳۹۸ حدود یک درصد بوده که در سال ۱۳۹۹ تبدیل به زیان شده و ما روند کاهشی را در حاشیه سود شرکت مخابرات ایران شاهدیم.
وعده پنج میلیون پورت VDSL به دلیل کمبود منابع، انجام نشد
مهندس بیدخام ادامه داد: قرار بوده پنج میلیون پورت ADSL و VDSL بر اساس توافق بین شرکت مخابرات و وزارت ارتباطات واگذار شود، اما مخابرات به دلیل نبود منابع و عدم پشتیبانی مناسب، نتوانست این کار را انجام دهد. حمایت و پشتیبانی از اپراتوری که مهمترین اپراتور حوزه ارتباطاتی کشور محسوب میشود، امری اجتنابناپذیر است.
وی با بیان اینکه شرکت مخابرات در حوزههای مختلف، تسهیلات مختلفی را به شرکتهای FCP ارائه میدهد، افزود: قرارداد FCP ها در بحث رانژه (خطوط تلفن) مربوط به سال ۹۵ است اما آیا تورم در این سالها افزایش پیدا نکرده؟ در حال حاضر هزینه یک سیم رانژه برای ما حدود ۱۰۰ هزار تومان است، اما مبلغی که FCP ها پرداخت میکنند حدود ۱۲ هزار تومان است. برق …
ارسال دیدگاه
نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد