استاد دانشگاه و رئیس مرکز بهداشت استان، یادآور شد: رعایت پروتکل‌ها در ادارات خیلی خوب بوده، ولی رعایت در بین مردم ضعیف و درصد آن زیر ۴۰ است، تصریح کرد: در زم

فصلی نو،معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد ، گفت: بیماری کرونا در کشور سیر سعودی گرفته و متاسفانه پیک مرگ کرونا رو به رشد بوده و استان‌هایی که در پیک اول وارد پیک نشده بودند در پیک دوم وارد شده‌اند به دلیل همجواری این استانها به استان ما احساس خطر می‌شود و باید کنترل و پیشگیری را جدی بگیریم.


به گزارش فصلی نو به نقل از روابط عمومی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج دکتر محمد مهدی بانشی، افزود: تعداد افراد مشکوک به کرونا در این استان را ۱۰ هزار و ۷۴۴ نفر عنوان کرد و افزود: بعد از انجام اقدامات لازم و تست، ابتلای ۹۷۱ نفر با میانگین سنی ۳۶ سال مثبت گزارش شده که از این تعداد ۱۰ نفر فوت شده است. وی تصریح کرد:  میزان کشندگی کرونا در کشور از هر ۱۰۰ نفر ۴ نفر دانست و ادامه داد: طبق آمارهای موجود در زمینه‌های مختلف از جمله غربالگری، سیستم مراقبتی در بیمارستان‌ها،  بهداشت و درمان عملکرد خوبی داشته‌ایم.

سرپرست معاونت بهداشتی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ادامه داد: تصمیم بر آن شد که هربیماری که در بیمارستان بستری می‌شود در دو مرحله تستکرونا گرفته شود تا در صورت مرگ بتوانیم مرگ و میرهای کرونایی را تفکیک کنیم، در چهار روز اخیر آمار مثبت بالا رفته و از هر ۱۰۰د تست تقریبا ۸ تست مثبت بوده است.
استاد دانشگاه و رئیس مرکز بهداشت استان، یادآور شد: رعایت پروتکل‌ها در ادارات خیلی خوب بوده، ولی رعایت در بین مردم ضعیف و درصد آن زیر ۴۰ است، تصریح کرد: در زمینه کلینک‌های درمانی بنا به نوبت دهی مجازی داریم اما واقعیت امر مردم رعایت نمی‌کنند.
دکتر بانشی در پایان خاطرنشان کرد: مردم ما مرگ را جدی نمی‌گیرند و حتی با مرگ شوخی می‌کنند، مردم در مراسمات عروسی و فاتحه خوانی رعایت نمی‌کنند و در این موارد آمار روبه رشد بوده و  در مورد ادامه کرونا در فصل پاییز و زمستان یک فرضیه وجود دارد اما مجموعه بهداشت و درمان در فکر پیش بینی و پیش گیری هستیم و هم اکنون قم آماری پایین تر از استان ما دارد که نشان دهنده این بوده که این بیماری نشان داده است که متغیر است.
وی با بیان اینکه در بحث ایمنی گله‌ای ما زمانی موفق هستیم که بیماری را بشناسیم و در موضوع کرونا با یک بیماری ناشناخته روبه‌رو هستیم، یادآور شد: اولین دانشگاه بودیم که مراحل غربالگری اول و دوم  را جلوتر از کشور انجام دادیم ودر مرحله سوم کشور وارد نشده است و ما بالای ۹۰ در صد پیشرفت داشته‌ایم.