فصلی نو ،رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از آمار ۱۰۳۷ نفر قربانی کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد . به گزارش فصل جنوب به نقل از وبدا دکتر پرویز یزدان پناه گفت: متاسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته یک هم استانی بر اثر ابتلا به کرونا قربانی کرونا بوده اند . وی افزود: هم […]

فصلی نو ،رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از آمار ۱۰۳۷ نفر قربانی کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد .

به گزارش فصل جنوب به نقل از وبدا دکتر پرویز یزدان پناه گفت: متاسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته یک هم استانی بر اثر ابتلا به کرونا قربانی کرونا بوده اند .

وی افزود: هم اکنون ۱۰۹ بیمار در بیمارستانهای استان بستری می باشند که ۳۶ نفر از این بیماران مبتلای قطعی و ۵ نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطرنشان کرد: از مجموع مبتلایان به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد ۸۴ هزار و ۲۹۷ نفر بهبود یافته گزارش شده است.

یزدان‌پناه تصریح کرد: از ۴۶۷ نمونه پی سی آر دریافت شده از آزمایشگاه‌های سلولی و مولکولی یاسوج و دهدشت حدود ۲۴ درصد موارد مثبت بودند که بیشترین موارد مثبت در شهرستان های بویراحمد، کهگیلویه، گچساران و لنده بود.

وی ادامه داد: در وضعیت ناپایدار و شکننده ای هستیم که اگر همراهی مردم در رعایت دستورالعمل های بهداشتی  نباشد آسیب های جبران ناپذیری بر سلامت جامعه وارد خواهد شد.

واکسن کرونای خود و خانواده را تکمیل کنید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج عنوان کرد: از مردم استان کهگیلویه و بویراحمد خواهش می کنیم دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند و مروج آن باشند. اگر هر کس به سهم خود به توصیه های بهداشتی عمل کند و واکسیناسیون خود و خانواده را تکمیل نماید به کنترل نسبی بیماری دست می یابیم.

یزدان‌پناه اظهار کرد: لازم است به اطلاع مردم استان رسانده شود بیشترین موارد مرگ و میر مربوط به افراد بالاتر از  ۶۵ سال که واکسن نزده یا کسانیکه واکسن‌های نوبت سوم و یا یادآور خود را تزریق نکرده اند می باشد بنابراین خواهشمند است چنانچه سه ماه از تزریق نوبت دوم واکسن های سینوفارم و برکت گذشته است جهت دریافت دوز سوم به مراکز واکسیناسیون مراجعه نمایید و اگر ۶ ماه از نوبت دوم گذشته است حتما واکسن  یادآور را تزریق نمایند .

، وی بیان کرد: چنانچه ۶ ماه از تزریق نوبت دوم واکسن های آسترازنیکا و اسپوتنیک گذشته است حتما برای دریافت واکسن یادآور خود به مراکز تزریق واکسن در استان کهگیلویه و بویراحمد مراجعه کنید.