تراژدی «موحد» و جاده «پاتاوه دهدشت»؛ تلاش موحد برای جذب بودجه به روایت درصد
- شناسه خبر: 28421
- تاریخ و زمان ارسال: 8 خرداد 1402 - 10:01
فصل جنوب؛ جاده پاتاوه-دهدشت در سال ۷۴ کلنگ زنی شد و یکی از مصوبات سفر رهبری در سال ۷۳ به استان بود .
مسیر اصلی پاتاوه -دهدشت به طول ۱۳۷ کیلومتر است و فاصله استان های مرکزی ازجمله اصفهان تا بنادر جنوبی کشور از نظر فاصله زمانی را ۲ ساعت کوتاه تر می کند ، این جاده مهم ترین پروژه برای خروج کهگیلویه بزرگ و روستاهای مسیر از بن بست بوده است و با افتتاح میتوانست بار ترافیکی عبور و مرور بنادر جنوبی به سمت اصفهان را بر روی خود بیندازد و به دنبال آن رونق اقتصادی نیر برای روستاهای مسیر داشته باشد .
در این راستا می خواهیم پیشرفت این جاده را در زمان نمایندگی حاج اقای موحد بررسی کنیم و تلاش نماینده ی ۲۰ ساله کهگیلویه بزرگ برای این پروژه را با آمار و ارقام نشان دهیم .
این پروژه از سال ۷۴ کلنگ زنی شد و قرار بود ۱۰ ساله به افتتاح برسد و تا سال ۸۶ که اقای موحد نماینده کهگیلویه بودند ۱۲ سال از عمر این پروژه می گذشت و پیشرفت این پروژه را تا پایان سال ۸۶ کمتر از ۱۵ درصد ذکر کرده اند و اما برای اینکه کم و زیادی در آمار رخ ندهد ما می گوییم تا سال ۸۶ این جاده ۲۰ درصد پیشرفت داشته است. یعنی میانگین پیشرفت سالانه این جاده در طی ۱۲ سال اولیه از شروع کلنگ زنی آن سالی ۱/۷درصد بوده است .
پیشرفت این جاده در سال ۹۵ همزمان با سفر ریاست جمهوری به استان ۵۰ درصد ذکر شد و تا پایان سال ۹۸ و اتمام نمایندگی اقای هاشمی پور پیشرفت جاده را بیشتر از ۹۰ درصد ذکر کرده اند که ما حداقل را در نظر می گیریم و ۹۰ درصد پیشرفت برای جاده را برای آمار در نظر می گیرم .
حال اگر این جاده امسال به افتتاح کامل برسد یعنی طی ۴ سال ۱۰ درصد پیشرفت داشته است یعنی میانگین هر سال ۲/۵درصد پیشرفت داشته است !
در طی ۲۸ سال عمر این جاده ۱۶ سال آن در زمان نمایندگی آقای موحد بوده که هر سال میانگین۱/۹درصد پیشرفت داشته است .
این پروژه یک پروژه ی ملی و ابر پروژه ای برای نجات کهگیلویه بزرگ از بن بست بوده است و خلاصه ای از وضعیت آن در زمان نمایندگی اقای موحد به شرح بالا بوده است و اگر این درصد ها را با دیگر نمایندگان شهرستان مقایسه کنیم جناب موحد رتبه آخر را به نسبت تلاش برای جذب بودجه ی این جاده کسب میکنند.
اگر وعده ی ۱۰ ساله ی ساخت این جاده محقق میشد و سال ۸۴ این جاده به اتمام می رسید چه تغییری در وضعیت کهگیلویه بزرگ رخ میداد؟
راستی معیار و اولویت اقای موحد در طی سالیان دراز نمایندگی اش چه چیزی بوده که در دولت سازندگی هاشمی و با وجود ارتباط نزدیک با ایشان هم از چنین ظرفیتی برای اتمام این ابر پروژه استفاده نکرد؟
شاید نگاه ما به توسعه و تعریف ما به توسعه با نگاه اقای موحد متفاوت است و ایشان طبق گفته خودشان رایزنی های در وزارت را خرج استخدام نیروهای خود می کنند …
به هر حال آمار با انسان سخن می گوید و جاده ی پاتاوه ابر پروژه برای نجات کهگیلویه بزرگ و میانگین پیشرفتش در ۱۶ سال نمایندگی موحد نیز گویای نگاه ایشان به توسعه و اولویت های ایشان است .
ارسال دیدگاه
نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد