تسهیلات افراد آسیب دیده از زلزله در دنا استمهال می‌شود

– فرماندار دنا گفت: با پیگیری های استاندار، نماینده مردم در مجلس و دیگر دستگاهها و نهادهای استان بالاخره دستور صدور امهال تسهیلات مردم شهرستان دنا از قبل از زلزله این شهرستان تاکنون به مدت ۲ سال از سوی مدیرعامل بانک مرکزی به ۲۶ بانک و پنج موسسه صادر شد.

به گزارش فصل جنوب ، عبدالحمید پناهی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: با توجه به مطالبه های روزانه مردم زلزله زده دنا و پیگیریهای شهرستانی از جمله امام جمعه و مدیران ادارات و شورای شهر و مکاتبات مداوم بند ۶ قانون تسریع در بازسازی مناطق آسیب دیده در اثر حوادث غیر مترقبه در دنا اجرا می شود.

پناهی افزود: بر این اساس تمام افراد آسیب دیده از زلزله شهرستان اعم از تولیدی و غیرتولیدی که قبل از وقوع زلزله تا روز وقوع حادثه تسهیلات دریافت نموده ند تسهیلات دریافتی شان به مدت ۲ سال استمهال می شود.

فرماندار دنا با اشاره به اینکه  سود متعلقه ۲ سال توسط دولت پرداخت خواهد شد تصریح کرد: تمامی بانکها در هر شعبه و نقطه ای موظف به اجرای این دستورالعمل قانونی می باشند.

زمین لرزه ای به بزرگی ۵.۶ ریشتر شامگاه ۲۹ بهمن ماه شهر سی سخت را لرزاند و همچنان پس لرزه های آن ادامه دارد. تاکنون بزرگترین پس لرزه آن ۴.۵ ریشتر بوده است که ظهر چهارشنبه ۶ اسفندماه شهر سی‌سخت مرکز شهرستان دنا را در استان کهگیلویه و بویراحمد لرزاند.

در پی وقوع زلزله ۵ و ۶ دهم ریشتری به ۳ هزار و ۷۰۰ واحد از منازل مسکونی خسارت وارد شد.

۸۰۰ واحد به علت خسارت ۶۰ تا ۱۰۰ درصد نیاز به بازسازی دارد و از مجموع سه هزار و ۷۰۰ واحد نیز ۲ هزار و ۹۰۰ واحد تعمیری هستند.

از مجموع ۸۰۰ واحد بازسازی ۴۲۰ واحد شهری و ۳۸۰ واحد روستایی و از ۲ هزار و ۹۰۰ واحد تعمیری هزار و ۵۰۰ واحد شهری و هزار و ۴۰۰ واحد روستایی است.

میزان خسارت زلزله به واحد های تعمیری بین ۲۰ تا ۴۰ درصد و بر اثر این زلزله به ۲ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی خسارت معیتشی از جمله تخریب اسباب و وسایل منزل خسارت وارد شده است.

۶۴ نفر در این زلزله دچار مصدومیت شدند.

۱۲ فروردین سال ۹۷ نیز زمین لرزه ۵.۲ ریشتری در شهرهای سی سخت و یاسوج خساراتی به بار آورد.

شهرستان ۴۲ هزار نفری دنا در ۳۵ کیلومتری غرب یاسوج قرار دارد.

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=16019

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: