فصلی نو،تصویری گویا از هنرمند هم استانی و از عکاسان برجسته کشور عمق فاجعه زمین‌خواری و کوه‌خواری در شهرستان بویراحمد را نشان می دهد. به گزارش فصلی نو،به نقل از فارس،یکی از مشکلات بزرگی که از گذشته تاکنون در کهگیلویه و بویراحمد وجود داشته و برای مبارزه با آن عزم و همت بیشتری لازم بوده، […]

فصلی نو،تصویری گویا از هنرمند هم استانی و از عکاسان برجسته کشور عمق فاجعه زمین‌خواری و کوه‌خواری در شهرستان بویراحمد را نشان می دهد.

به گزارش فصلی نو،به نقل از فارس،یکی از مشکلات بزرگی که از گذشته تاکنون در کهگیلویه و بویراحمد وجود داشته و برای مبارزه با آن عزم و همت بیشتری لازم بوده، موضوع زمین‌خواری است.

زمین‌خواری و کوه‌خواری در استان کهگیلویه و بویراحمد و در شهرستان‌های مختلف به خصوص در شهرستان بویراحمد موضوعی است که باید همه نهادها و دستگاه‌ها به آن ورود پیدا کنند.

هر چند که دستگاه قضایی استان در دوره کنونی بیش از گذشته بر مبارزه با این کار همت گماشته اما تنها نباید از یک دستگاه انتظار مقابله و پیشگیری از چنین اقدامات منفعت‌طلبانه‌ای را داشت.

اما نقش هنرمندان در این میان از همه مهم‌تر است تا با قلم و لنز دوربین خود این اقدامات منفعت‌طلبانه را با زبان هنر اطلاع‌رسانی و شفاف‌سازی کنند.

آن چه که امروزه در سطح اراضی ملی استان دیده می‌شود نگرشی بسیار خطرناک از سوی برخی سودجویان است که به زمین و هوا و کوه و دره و رودخانه چشم طمع دوخته‌اند.

13960114001598 Test NewPhotoFree

قطع درختان جنگلی و آتش‌سوزی‌های عمدی و همچنین گسترش قبرستان‌ها در دل جنگل همه حکایت از عزمی خطرناک از سوی سودجویان برای تصرف منابع طبیعی استان دارد.

حسن غفاری عکاس مشهور و ملی استان کهگیلویه و بویراحمد با عکسی زیبا واقعیت‌های کوه خواری و زمین‌خواری را به معرض دید عموم گذاشته تا مردم خودشان در خصوص این ظلم بزرگ به طبیعت و آیندگان قضاوت کنند.