تقدیر ویژه استاندار از علوم پزشکی و مرکز بهداشت بویراحمد- دریافت ۳۲ هزار واکسن کرونا در استان

فصلی نو ، استاندار کهگیلویه و بویراحمد ، معاون نیروی انسانی استانداری ، فرماندار بویراحمد بهمراه رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از مرکز ترزیق واکسن ضد کرونا شهرستان بویراحمد واقع در سالن ورزشی کوثر یاسوج بازدید بعمل آوردند .

به گزارش فصل جنوب ، حسین کلانتری در حاشیه این بازدید به خبرنگاران گفت : توفیقی امروز حاضر شد تا از مرکز ترزیق واکسن ضد کرونا مرکز بهداشت بویراحمد در شهر یاسوج بازدید بعمل آوریم .

کلانتری ادامه داد : خداراشکر تا الان با تلاش‌هایی که دانشگاه داشته  است و شرایطی که  ستاد ملی و وزارت بهداشت داشتند ۳۲ هزار دوز  وارد استان شده که مرحله اول  ۲۲ هزار دور ترزیق شده است و  برای دوز دوم ۴ هزار  که  در مجموع ۲۶ و واکسن تزریق شداست .

وی ضمن ابراز رضایت از کمیت واکسن وارد شده به استان اظهار داشت : نسبت به میانگین کشوری استان  ما موقعیت و رتبه خوبی دارد که ما تلاش می کنیم مراحل بعدی با سرعت و تعدد دوز بیشتری انجام شود تا گروههایی که در معرض خطر هستند مثل سالمندان و بیماران خاص سریعتر ترزیق شوند که  به نوعی از خطر مرگ این گروه‌ها جلوگیری  شود .

استاندار رعایت فاصله اجتماعی را مهم برشمرد و افزود : مهم تر  از واکسیناسیون کماکان رعایت فاصله اجتماعی است مردم عزیز باید بدانند که در این شرایط حضور در تجمعات گوناگون  عدم رعایت فاصله اجتماعی در هر مراسمی و استفاده نکردن از ماسک خطر بسیار جدی است که افراد و خانواده‌ها و جامعه را تهدید می‌کند و ممکن خدای ناکرده ما را به وضعیت قرمز بر گرداند و  من به شکل هشدار می‌دهم  که همه مردم ملزم به است رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل ها هستند تا انشاالله شرایط به سمت مطلوب حرکت کند .

جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا داشتیم تاکید بسیار جدی بنده به عنوان مسئول ستاد  داشتم که ما در برابر جان مردم مسئولیت داریم صیانت از جانب مردم تکلیف ما و سلامت مردم برای ما اولویت اول هست  هر کسی در هر شغلی و رده ای اگر پروتکل را رعایت نکند در برابر با قانون برخورد میشود .استاندار گفت : عادی انگاری همانند سم یبرای مردم خواهد بود .

IMG 20210522 WA0292

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه یادآور شد: اگر کسی فکر کند که واکسناسیون  شروع شده است و خطر کمتر شده باید بداند که جمعیت استان و ۷۵۰ هزار نفراست که تا کنون فقط ۳۲ هزار ترزیق شده است و تا زمانی که به مرز ۷۵ درصد ترزیق کرونا نرسیده ایم این نگرانی ها وجود خواهد داشت .

حسین کلانتری بیان کرد: تا رسیدن به شرایط مطلوب ترزیق کرونا چند ماه فاصله داریم و در این مدت همه اقشار ملزم به رعایت کردن دستورالعمل ها هستند و امروز تصمیماتی گرفته شده که  به همه دستگاه‌ها ابلاغ کردیم اگر هر قشر و گروهی رعایت نکند حتماً برابر قانون برخورد خواهد شد.

کلانتری خطاب به مردم استان گفت : از همه مردم عزیز صمیمانه تقاضا مندم  رعایت پروتکل ها و دستورالعمل ها را  را در دستور کار قرار دهند ، عدم در تجمعاتی مثل تشییع جنازه ها، مراسم عروسی ، نماز میت و تجمعات انتخاباتی واقعاً جدی گرفته شود .

وی ضمن تقدیر از زحمات دانشگاه علوم پزشکی گفت: خوشبختانه با تلاش‌هایی که دانشگاه علوم پزشکی داشته است  و اقدامات و حمایت هایی که در وزارت بهداشت صورت گرفته است   میزان واکسن های وارد شده به استان ما به نسبت جمعیت از میانگین کشوری به نسبت جمعیت بالاتر بوده است که ما تلاش می‌کنیم افزایش بیشتری داشته باشیم.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در این بازدید گفت : واکسناسیون ضد کرونا از بهمن ماه در استان شروع شده است که تاکنون حدود ۲۶ هزار نفر  دوز اول و ۴ هزار نفر نیز دوز دوم واکسناسیون را دریافت کردند  که نزدیک ۳۲ هزار دوز دریافت کردیم که اکنون بیش از ۹۰ درصد ۸۰ ساله ها در استان واکسن دریافت کرده اند .

WhatsApp Image 2021 05 22 at 18.56.28 2

دکتر رویز یزدان پناه خاطرنشان کرد : از امروز به ۷۵ تا ۷۹ ساله ها و کسانی که از ۸۰ ساله ها واکسن دریافت نکردند خدمات ارائه خواهد شد ،پرسنل نظام پزشکی در بخش خصوصی نیز از امروز واکسن دریافت می کنند و به تدریج با تلفن به دیگر گروهها جهت دریافت واکسن در مکان های مشخص اعلام خواهیم کرد  بنابراین نیازی به مراجعه حضوری مردم نیست .

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد در این برنامه گفت : ترزیق واکسن به ۸۰ ساله ها به بالا تقریبا تمام است و ما الان در مرحله لکه گیری هستیم .

دکتر محمد یزدان پناه در ادامه افزود : در شهرستان بویراحمد بیش از ۱۲ هزار واحد واکسن دیافت کردیم که بیش از ۱۱ هزار از این تعداد ما ترزیق و ثبت در سامانه داشته ایم .

IMG 20210522 WA0294

یزدان پناه افزود :باید توجه داشت که مهمترین موضوع ثبت در سامانه سیب است که بر اساس سامانه ما سهمیه واکسن دریافت می کنیم و تقاضا  از مردم داریم که در زمان مراجعه به سامانه رعایت نظم و انضباط را در نظر داشته باشند تا باعث انتشار بیماری نشود .

وی گفت : در اینجا دو سالن داریم که مردم در سالن انتظار منتظر ترزیق واکسن خواهند بود .

یزدان پناه تعداد مراکز ترزیق واکسن در شهرستان را سه مرکز اعلام کرد و گفت : در این سه مرکز پزشک ، کادر آموزشی ، واکسیناتور ، مشاوره روان و تغیه و عزیزانی که کار ثبت را انجام می دهند که به نیروهای آموزش دیده اورژانس نیز جلوگیری ازحوادث احتمالی نیز مجهز هستند .

IMG 20210522 WA0290 IMG 20210522 WA0291 1 IMG 20210522 WA0295 IMG 20210522 WA0297 IMG 20210522 WA0298

 

 

 

 

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=14157

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: