تنها ۷ درصد از بودجه استانی کهگیلویه و بویراحمد در سال ۹۶ محقق شد

فصلی نو؛

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت:تنها ۷ درصد از بودجه استانی استان در سال ۹۶ محقق شد.

به گزارش فصلی نو، علی شهابی ظهر امروز در نشست کارگروه بانوان و خانواده استان، اظهار داشت: حدود ۴۴ درصد از جمعیت ۷۱۳ هزارنفری استان را جامعه روستایی تشکیل می‌دهد.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: حدود ۵۰ درصد از جمعیت استان را بانوان تشکیل می‌دهند و ۱۵۵ هزار نفر تعداد زنان جامعه روستایی در استان است.

وی با بیان اینکه نرخ باسوادی در میان زنان جامعه شهری استان حدود ۷۹ درصد است، گفت: نرخ باسوادی زنان روستایی استان حدود ۷۰ درصد است.

شهابی ابراز کرد: از اعتبارات استانی سال ۹۶ تا کنون تنها ۷ درصد آن تخصیص یافته است و اعتبارات استانی در سال ۹۵ زیر ۵۰ درصد محقق شده است.

وی با بیان اینکه بزرگترین پروژه آبرسانی روستایی استان در منطقه زیلایی اجرا شد، گفت: تا زمانی که اعتبارات به این میزان اندک تخصیص می‌یابد نباید از ما انتظار انجام کارهای بزرگ را داشته باشند.

شهابی عنوان کرد: می‌توان از محل ردیف‌های متمرکز در حوزه زنان وزارت کشور ردیفی به زنان جامعه روستایی استان اختصاص یابد تا بخشی از مشکلات آنها برطرف شود.

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=5123

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: