توزیع شیر فله ای در شهرستان بویراحمد ممنوع شد
توزیع شیر فله ای در شهرستان بویراحمد ممنوع شد

به گزارش فصل جنوب به نقل از روابط عمومی مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد ،رئیس مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد گفت : در این جلسه مصوب شد که  با توجه به اهمیت شیر دام، بیماریهای مشترک بین انسان و دام، توزیع شیر فله ای در بین لبنیاتهای سنتی شهرستان بویراحمد ممنوع است. دکتر محمد یزدان پناه به […]

به گزارش فصل جنوب به نقل از روابط عمومی مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد ،رئیس مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد گفت : در این جلسه مصوب شد که  با توجه به اهمیت شیر دام، بیماریهای مشترک بین انسان و دام، توزیع شیر فله ای در بین لبنیاتهای سنتی شهرستان بویراحمد ممنوع است.

دکتر محمد یزدان پناه به نقل از روابط عمومی مرکز بهداشت شهید دامیده بویراحمد گفت با توجه به اهمیت مصرف شیر دام، باید این فراورده دامی از تولید تا مصرف تحت نظارت بهداشتی نیروهای مشترک غذا و دارو، مرکز بهداشت، اداره دامپزشکی و اداره صمت به دست مصرف کننده نهایی برسد.

وی اضافه کرد :  زنجیره سرما و تسریع و تحویل به کارخانه و فروشگاه ها باید رعایت شود و از این تاریخ به بعد تیمی مشترک از ادارات و سازمانهای مربوطه بر روند این فراورده دامی نظارت کامل دارند.

رئیس مرکز بهداشت شهید دامیده بویراحمد ادامه داد: ورود شیر فله ای از استان و شهرستانهای دیگر به این شهرستان کاملاً ممنوع است و به هیچ عنوان عرضه شیر فله ای در سطح شهر یاسوج و تابعه امکان پذیر نیست .

یزدان پناه ادامه داد : همه فروشگاههای لبنیات سنتی باید دارای پروانه کسب و متصدی آنها کارت تندرستی داشته باشند.

وی افزود اگر خودرویی حامل شیر فله ای در حوزه شهرستان بویراحمد و تابعه مشاهده گردید، توقیف و به مقامات قضایی تحویل داده می شود. هر هفته باید کمیته مشترک شیر و لبنیات، نظارت ویژه ای بر فروشگاههای لبنیات سنتی داشته باشند.

در همین ارتباط بخوانید

توزیع شیر فله ای در اصفهان ممنوع شد