بسیج تمامی امکانات دستگاه‌ها برای برگزاری مطلوب جشنواره ملی برفی دنا در یاسوج

به گزارش فصل جنوب کیامرث حاجی در نشست کارگروه گردشگری ضمن تاکید بر بر برگزاری مطلوب جشنواره ملی برفی دنا با اشاره به پروژه‌های در حال احداث گردشگری نظیر تله‌کابین یاسوج گفت: تله‌کابین برای استانی مانند کهگیلویه و بویراحمد یک فرصت است ، از سرمایه‌گذار می‌خواهیم ظرف یک هفته مجددا پروژه را فعال کند تا در زمینه تسهیلات بانکی به پروژه کمک شود.

وی اظهارکرد: پیست اسکی کاکان دومین ظرفیت گردشگری این استان است، چند ماه است که به متولیان می‌گویم این مکان را سر و سامان دهید اما کاری انجام نشد تا فصل اسکی و ورزش‌های زمستانه رسید مردم هم از تمام نقاط کشور به خصوص مناطق گرمسیری به کاکان آمده‌اند اما هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ترافیک بالا در محور یاسوج_کاکان خاطرشنان کرد: متولیان هیچ کاری در این پیست انجام ندادند این محور به دلیل استقبال بالای مردم برای استفاده از پیست و عدم برنامه‌ریزی متولیان مرکز تصادف شده است.

حاجی زاده تصریح کرد: این پیست در فصل تابستان یکی از گردنه‌های خوش آب و هوای استان است، از این فرصت استفاده کنید و با احداث آلاچیق، رستوران، کافی شاپ و هر چه در این مکان نیاز است اشتغال ایجاد کنید.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره ملی برفی دنا در پیست اسکی کاکان که قرار است نیمه دوم بهمن برگزار شود، ادامه داد: ظرف ۱۰ روز با همکاری راهداری، ورزش و جوانان و میراث فرهنگی با محوریت فرمانداری و استانداری پیست کاکان ساماندهی و پارکینگ موقت ایجاد شود و تمام دستگاه‌ها برای برگزاری بهتر جشنواره ملی برفی بسیج شوند، ضمن اینکه طرح جامع پیست اسکی کاکان برای اختصاص اعتبار در سال ۱۴۰۱ ارائه شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد آبشار یاسوج و تنگ مهریان را دیگر پروژه‌های حوزه گردشگری دانست و با انتقاد از ساخت و سازهای غیرمجاز در آبشار یاسوج عنوان کرد: کمیته ساماندهی و مبارزه با زمین‌خواری در آبشار یاسوج تشکیل شود، ضمن اینکه برای تنگ مهریان نیز تشکیل چنین کمیته‌ای نیاز است.

حاجی زاده در خصوص حضور استان در نمایشگاه گردشگری تهران تاکید کرد: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اعتبار لازم در این زمینه را اختصاص دهد.

به گزارش ایسنا، وی بیان کرد: در سال‌های گذشته زمین‌هایی با هدف اجرای طرح‌های گردشگری به افراد واگذار شده اما با گذشت ۱۰ و حتی ۱۵ سال کار خاصی انجام نگرفته که در حال بررسی این زمین‌ها و بازگرداندن آنها هستیم که طی یک ماه اخیر ۶ مورد خلع ید شد.

انتهای پیام

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=16186

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: