با برگزارنکردن جشن همه گان را متوجه اهمیت موضوع کنید تا بیش از پیش جستجوى علت حادثه پیگیرى شود و راهکارهاى لازم براى جلوگیرى از بروزدوباره این سانحه اتخاذ گردد.

فصلی نو-عارف نگین تاجی

فضاى انتخابات تا مدت ها پس از راى گیرى هم جامعه را تحت تاثیر خود قرار مى دهد ، آن هم انتخاباتى چنین که وزن دو جناح سیاسى کشور را تقریبا مشخص مى کند !
فضایى که در آن شور و نشاط سیاسى باشد خوب و مطلوب است به شرطى که ما را از سایر اتفاقات و دغدغه هایمان دور نکند !
بعد از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهورى و شوراى اسلامى شهر یاسوج در حالى که در شهر عده اى لبخند بر لب و عده اى زانوى غم در بغل و تعدادى بى تفاوت از کنار هم مى گذشتند اتفاقى تلخ و اسفناک در اطراف یاسوج و کارخانه فولاد افتاد ! تنى چند از هموطنانِ هم تبارمان که در پى نانى بودند جانشان سوخت ! جان آنان ، امید فرزندان و شادى ما همه باهم در کوره آتش افتاد و دشت دل را به آتش کشید.
به سوختن آنان جان ما سوخت ، حال این چه رسم است که عده اى رسمى و غیر رسمى در پى جشن پیروزى هستند؟
در حالى که یک شهر باید رخت عزا بپوشد و شرم کند از بى تدبیرى هاى خانمان سوز ، این مروت از شاخه کدام درخت برون تراویده که غم باغ را نمى بیند؟
“ایل احساس” نامى ست که در ترانه هاى لرى زیاد شنیده مى شود ، لر سرشار از احساس مردم دوستى بوده و هست ، ما هنوز هم از غم همدیگر ناراحت و از شادى هم دلشاد مى شویم ، این سیل حادثه سهمناگتر از آن است که بى تفاوت تماشایش کنیم !
جشن در باغ بى برگ بى معنا است ، باغى که طوفان خزان دیده مجال بوییدن شکوفه ها را نمى دهد !
برادرانم ، خواهرانم ، همسنگرانم در ستاد انتخاباتى دکتر روحانى، منتخبین شوراى اسلامى شهر یاسوج ، به حرمت درگذشت مظلومانه هم نوعانمان ، به حرمت آن رسم و فرهنگ غنى مان ، به احترام تمام زحماتى که براى شادى این مردم کشیدید و شادشان کردید و اکنون غم آنان را میبیند، آنچنان که در شادى تان شریک بودند در غم شان شریک شوید. شادى حق مردم است اما چه دل ها که از سوختن کارگران کارخانه فولاد خون نشد و چه اشک هاى ماتم که پس از لبخند پیروزى ریخته نشد.
نمى خواهم درگذشت کارگران را سیاسى کنم چرا که این غم فراتر از هر جناح و سلیقه ى سیاسى است ، پس کنش شما هم به این تراژدى چنان باشد که از ته قلب به آن ایمان دارید و آن وجدان شما است.
مسئولین محترم و مردم عزیز!
بى شک جشن در این شهر بعد از مصیبتى که بر پیکره عواطف مردم وارد آمده واکنش هاى بسیارى در استان و کشور خواهد داشت ، تدبیرى بیاندیشید و مردم این شهر را همانطور که هستند با احساسات پاک و نوع دوست به ایران نشان دهید.
امید را تَکرار کردید ، با مطالبه گرى نگذارید این حوادث تِکرار شود..
با برگزارنکردن جشن همه گان را متوجه اهمیت موضوع کنید تا بیش از پیش جستجوى علت حادثه پیگیرى شود و راهکارهاى لازم براى جلوگیرى از بروزدوباره این سانحه اتخاذ گردد.
درگذشت مردان حادثه کارخانه ى فولاد را به همه مردم مخصوصا خانواده هاى داغدارشان تسلیت عرض کرده و از حضرت بارى براى مرحومین آمرزش و علو درجات و براى خانواده هایشان صبر و تحمل این غم را آرزو میکنم.
در پایان آنى باید گفت که استاد سخن سعدى شیرازى براى تمام دوران ها سرود:

‎بنی آدم اعضای یکدیگرند
‎که در آفرینش ز یک گوهرند
‎چو عضوی به درد آورد روزگار
‎دگر عضوها را نماند قرار
‎تو کز محنت دیگران بی غمی
‎نشاید که نامت نهند آدمی