جنگ و گریز، تکراری ترین قسمت سریال شورای شهر یاسوج – به این شورا دل خوش نکنید – با ادبیات چاله میدانی نمی توان شهر را مدیریت کرد

در ابتدای جلسه مسعود خوبانی رئیس شورای شهر از رسانه ها خواست در جلسات شورا به خاطر مسائل پیش آمده بعد از انتشار فیلم های جلسات گذشته از گرفتن فیلم و پخش آن خودداری کنند.

فصلی نو ، آش شورای شهر یاسوج آن قدر شور شده است که دیگر برخی از رسانه ها دیگر رغبتی برای پوشش جلسات خالی از خروجی این شورا ندارند .

به گزارش فصلی نو ، بحث های کلیشه ای و اختلافات شدید اعضای اقلیت و اکثریت این شورا عملا شورای شهر یاسوج را به یک شورای کاملا منفعل که با روز مره گی ادامه حیات می دهد تبدیل کرده است .

ادبیات چاله میدانی که رو در رو و در رسانه ها از زبان اعضای شورا مطرح می شود تنها دیدگاه شهروندان را نسبت به این منتخبان تغییر می دهدمی بایست به حال شهروندان یاسوجی گریست که تمامی فعالیت های شورای شهرشان آن در گرو رفتن و یا ماندن شهردار در حد و اندازه ی آن باشد که روی انفعال را سفید کرده است .

راست هم می گوید گروه اقلیت شورا اعتقاد دارند که اعضای اکثریت با تحریک کارگران و پیمانکاران عملا شهرداری را وارد حاشیه می کنند و یا با تصویب تخفیف های عامدانه به اقشار مختلف سعی در کم کردن درامد شهرداری دارند تا با این شیوه شهردار را ناکارامد جلوه دهند

طیف اکثریت اعتقاد دارند اعضای اقلیت با تحریک شهردار در راستای برکناری مدیران خلاق این دستگاه سعی در تنگ کردن حلقه محاصره برای طیف اکثریت دارند این قصه سه ساله شورای شهری است که از همان روز افتتاح در فرمانداری با قهر و خط نشان کشیدن آغاز شد و تا کنون این روند ادامه دارد که شدیدترین این اختلافات در سال سوم این شورا رخ داد ، .

حکایت شورای شهر و شهرداری یاسوج حکایت پیکر بی جانی است که هفت تیرکشی و شلیک بر آن دردی دیگر دوا نمی کند . صحبت شهروندان این است که اعضای محترم شورا ، آیا نمی بینید که دیگر سخنان شعار گونه شما سودی برای شهر ندارد ؟ مردم از الفاظ تکراری تان خسته شده اند ! عملکرد مثبت شما (که تاکنون مشاهده نشده است)در شورای شهر شاید بتواند ضامن انتخاب شما برای انتخابات آتی باشد اما سخنان شعار گونه تضمینی برای شما نخواهد بود .واقعا جای تاسف است که یک شورای شهر نمی تواند در جزیی ترین موارد به اجماع برسد .

وقت کشی و بهانه های دیگری برای تعامل اعضای شورای شهر دهن کجی به شهروندان است و این اجماع هیچ زمان به ثمر نمی رسد مگر اینکه شورای دوره ی پنجم در لابی های شبانه ،پشت پرده و پناه بردن به قفل شاهچراغ به شورای واحد و دلسوز برای مردم دست یابند.

در زیر ادامه بحث های کلیشه ای شورا را مشاهده می کنید .

جلسه هفتگی شورای شهر یاسوج امروز ۱۱ خرداد با حضور شش تن از اعضاء و بدون سید هدایت اکبری برگزار شد.

در ابتدای جلسه مسعود خوبانی رئیس شورای شهر از رسانه ها خواست در جلسات شورا به خاطر مسائل پیش آمده بعد از انتشار فیلم های جلسات گذشته از گرفتن فیلم و پخش آن خودداری کنند.

قبل از شر وع جلسه بر اساس قانون حضور و غیاب انجام می شود و حاضرین در جلسه فرمی به همین منظور امضا می کنند.این که برخی از دوستان در جلسه حاضر می شوند و از امضای برگه حضور و غیاب امتناع می کنند غیبت آن ها اعمال می شود و نیز حضور آن ها در مصوبات و آراء آن غیر قانونی است.

ما نمیخواهیم مثل بچه مدرسه ای ها مبصری بگذاریم و در بدو ورود حضور و غیاب را به صورتی که شایسته نیست انجام دهیم.

ایشان را دعوت کردیم و در فضایی آرام و دوستانه به بحث و تبادل نظر در در خصوص مسائل جاری شهرداری صحبت کردیم.در پایان آن جلسه قرار بر این شد که شهردار در زمانی مشخص ابهامات مطرح شده را بررسی و به هیآت رئیسه ارائه کند که تاکنون و پس از ۱۰ روز این کار را انجام نداداه است.

وی گریزی نیز به عزل و نصب های اخیر شهرداری زد و گفت:در عزل ها شهردار با توجه به کارایی ها و قوت وضعف مدیران می تواند تغییرات را انجام دهد.اما برای نصب افراد باید فرد مورد نظر صلاحیت های لازم را کسب کند و افرادی که در سال گذشته به صورت قراردادی وارد شهرداری شده بدون کسب استعلامات و روال قانونی به وی بگوییم روی فلان صندلی بنشیند این روند صحیحی نیست.

شهردار قول داد موارد کلی تر را نیز به مرور زمان پیگیری و انجام دهد.

ما فقط بررسی و پیگیری مسائل و مشکلات ولی نعمت های خود که مردم هستند و همان ها به ما رای داده اند را پیگیری می کنیم و به مسائل دیگر کاری نداریم.

ما عهد اخوت با کسی نبسته ایم.اگر کسی نوکری مردم را کرد ما هم به او کمک می کنیم.

ما خودمان شهردار را انتخاب کرده ایم و حب و بغضی با هیچ کسی نداریم.هدف ما فقط کار برای مردم هست.شهردار نیز به ما قول داده کارهایی در کوتاه مدت انجام دهد و هنوز منتظر این کار ها هستیم.اگر نیاز به کمک شورا نیز باشد با جان و دل در کنار ایشان هستیم.

فرشاد نگین تاجی

از همکاران تقاضا دارم قبل از شروع جلسه صورت جلسه را امضا کنند. کسانی که امضا کنند به معنی حضور ان ها در جلسه هست و شخصی که امضا نمی کند هم در جلسه حق صحبت کردن و اظهار نظر ندارد و هم بنده برای وی غیبت اعمال خواهم کرد.

وقتی در جلسه حضور داشته باشید و ان را تایید کنید فقط می توانید صورت جلسه مصوبات را در صورت عدم رضایت امضا نکنید.اما سرباز زدن از امضای صورت حلسه حضور و غیاب یک تخلف محسوب می شود.

در خصوص حضور آقای شهردار باید عرض کنم که ما روند استیضاح شهردار را پیگیری کردیم ولی رای کافی برای برکناری وی کسب نشد. حال نیز چند مرتبه شهردار را دعوت کردیم و ایشان حضور پیدا نکردند.

آخرین بار حدود ۱۰ روز پیش ایشان را به جلسه هیات رئیسه دعوت کردیم که حاضر شدند و موارد مختلفی همچون مسائل خدماتی، معماری، شهرسازی و… را با ایشان مطرح کردیم و گفتیم این موارد را شما اصلاح کنید به ویژه در مورد تیم فوتبال مسائل فرهنگی معماری و شهرسازی که دغدغه های مردم شهر هستند.

مردم باید این را در نظر بگیرند که بنده نگین تاجی وقتی عضو شورا هستم مسائل مردم را می‌خواهم پیگیری کنم باید شهردار را بیاورم و از ایشان سوال کنم خواسته های شما را مطرح کنم.

بنده از ایشان خواسته داشتم چه بعد از استیضاح و چه قبل از استیضاح ولی ایشان حتی جواب ما را هم ندادند من اعتقاد دارم با این تفکر و رویکرد آقای شهردار شهر را به قهقرا برده و بیشتر هم خواهد برد.

ما قرار بود با آقای شهردار با تعامل جلو برویم آقای خوبانی نیز در مصاحبه خود این را عنوان کرد. دقیقاً بعد از جلسه با هیئت رئیسه آقای شهردار شروع واکنش در مسائل جابجایی نیرو کرد.

من تعجب می کنم نیروی که در بحث اداری مالی آقای دکتر سجاد بهرامی که حضور داشتند کسی که شهرداری را پیش از عید نجات داد ایشان بودندو نه اقای مقدم. آقای بهرامی با توجه به ارتباطاتی که داشت و تجربه خود توانست بودجه زیادی برای شهرداری جذب و خیلی از مشکلات پایان سال گذشته را برطرف کند.

حال باید پرسید چه اتفاقی افتاده است که آقای شهردار بعد از جلسه ما وارد یک سری بازی می شود و آقای بهرامی را عزل می‌کند خطای آقای بهرامی چه بوده است.

وی خطاب به خوبانی گفت: شما به عنوان رئیس شورا آقای شهردار را به جلسه دعوت کرده بود در حضور هر هفت عضو از ایشان بپرسیم که چرا این کار را کرده است. عضو شورا حق ندارد در جابجایی مدیران شهرداری دخالت کنند اما این حق را داریم که بپرسیم چرا نیروهای کارآمد برکنار می شوند و نیروهای ناکارآمد چرا در جاهای مختلف شهرداری به کار گرفته می شوند.

وظیفه من سوال کردن وظیفه آقای شهردار جواب دادن است.

نگین تاجی خاطر نشان کرد: عزل آقای بهرامی ضربه ای به پیکره شهرداری است تن هم در این مرحله که مشکلات مالی و اداری دارد ما همان شخصی که داشت سر و سامانی به وضعیت می داد را برکنار شده می بینیم و این نشان دهنده این است که شهرداری به اینده روشن توجه و در مسیر توسعه قرار گرفتن توجهی ندارد.

این کار به خاطر تداوم مدیرت و ادامه شهردار بودن است.

فرشید احمدی کیش دیگر عضو شورا با انتقاد از اصحاب رسانه گفت:شما ها اصحاب رسانه نیستید و فقط اصحاب هستید.متاسفانه در جلسه گذشته مستندات مطرح شده را ارائه ندادید.به چه قیمتی فکر می کنید اصحاب رسانه هستید.اسم رسانه را از خود بردارید و اصحاب را بگذارید.

وی در خصوص حضور غیاب خطاب به رئیس شورا گفت:یک روزی ما از این شورا می رویم و خیلی زمان نداریم.وقتی شما پای امضا های خود نمی مانید و بعد از نوشتن صورت جلسه و امضای آن می گویید اینجا تخلف شده اصلا درست نیست.

احمدی کیش ادامه داد: اقای دهرابپور خود آن کار را انجام داد و بعد صورت جلسه را شما نقض می کنید.اگر مشکل داشت خود شما ایجاد کردید.شما صورت جلسه ای را انجام داده اید و تمام مراحل قانونی را طی کرده بعد خود شما آن را نقض می کنید.آن وقت انتظار دارید ما پای آن را امضا بزنیم.باید برای مردم شفاف سازی کنید.

وی تصریح کرد: شما نباید نبش قبر می کردید می گذاشتید این سه ماه هم تمام می شد و شهریور ماه بعد از انتخاب هیات رئیسه دوباره برای کمیسیون ها تصمیم گیری می شد.

احمدی کیش در پاسخ به نگین تاجی درباره کارآمدی یا ناکارآمدی نیرو ها گفت مدیران بهتر می توانند تصمیم بگیرند و از آقای بهرامی بنا به تشخیص شهردار صورت گرفته به این حق برای شما به عنوان شورای شهر مبنی بر سوال از شهردار محفوظ است.

تشخیص کارآمدی و یا ناکارآمدی مدیران بر اساس معیارها و شاخص های مشخص شده‌ای انجام می شود و حتماً ایشان برای این کار خود دلایلی داشتند.

وی در ادامه فرا رسیدن سالروز رحلت امام خمینی (ره)را تسلیت گفته و در خصوص ادامه بحران کرونا و بی توجهی برخی افراد ابراز نگرانی کرد.

ما باید هر کمکی می توانیم انجام دهیم و اگر لازم باشد از آتش نشانی شهر یاسوج بخواهیم به منطقه درگیر امکانات و افرادی اعزام کند.

کیوان آشنا

:امضا برگ حضور از چه زمانی بدین صورت بوده که در ابتدا امضا شود؟

وی ادامه داد:تخلفات را به مردم گزارش دهید اگر بنده یا دیگری تخلفی انجام داده ایم،شفاف سازی کنید،ما نماینده مردم هستیم موظفیم پاسخگو باشیم

آشنا خاطر نشان کرد:زنگ انحلال شورا به گوش می رسد،ما فرصتی برای جبران نداریم،مدیریت امور شهری ،استانداری،صدا وسیما و…از ما سوال دارند که این شورا تا چه حد میتواند در حل مشکلات گام بردارد.

وی با انتقاد از هیات رئیسه شورا گفت:هیأت رئیسه موظف هست که موضوع و دستور کار را ۲۴ ساعت قبل از جلسه برای اعضا ارسال کنند که این کار صورت نمی گیرد و ما بدون مطالعه در جلسات حضور پیدا میکنند

کیوان آشنا در پایان تصریح کرد:دعا میکنم که اعضای کمیسیون تطبیق عوض شوند ،بگذاریم که مسولین استانی و مقامات محلی ورود کنند و اختلاف فی مابین را حل وفصل نمایند بنده برای کمیسیون های که شما در جلسات قبل مصوب کردید به اندازه برگ کاغذ اهمیت قائل نیستم،بنده از شهردار دفاع ننموده ام بلکه از حقوق خود و مردم دفاع نمودم،در بحث طرح کمیسیونها منافع شخصی در میان است،به شرطی برگ حضور را امضا میکنم که دستور کارها از قبل ارسال شود.

محمد رحیم دهرابپور نیز در ادامه با مطرح کردن مشکلات گذشته و حال شورا و شهرداری گفت:بیائید به وجدان خود رجوع نمائیم،برخوردهایی که با هم داریم منطقی نیست و به صلاح شهری که ما مسؤلیتش را برعهده گرفته ایم نیست،ما چه جوابی برای مردم داریم،مردم بسیار نگران هستند،توجیهات ما و حتی شهردار را نمی پذیرند.

وی افزود:دربحث استیضاح شهردار ما مطابق قانون عمل نمودیم و مطابق قانون نتیجه اش را پذیرفتیم،با خدای خود خلوت کنیم که این کار برای خلق خدا و خدا بود یا بر اساس حب وبغضها بوده است.

دهراب پور گفت:قانون را ملاک قرار دهیم و اگر تخلفی هست مطابق قانون عمل شود و مرجعی برای رسیدگی وجود دارد و مراجع قانونی هر چه تصیم گرفتند ما ملزم به احترام و تمکین نماییم.

وی خاطر نشان کرد:در بحث حضور در جلسات یک جلسه با امضا حاضرین رسمیت پیدا میکنند،اگر با موردی موافقیم نطر مثبت داریم به عنوان موافق امضا کنیم،یا به عنوان مخالف باید امضا کنیم،

آقای آشنا جرم این شورا استیضاح شهردار هست؟

محمدرحیم دهراب پور خطاب به آشنا گفت:آنهایی که دم از انحلال شورا میزنند اگر توان و عرضه دارند بیایند و اختلافات موجود را حل نمایند.، در جلسه قبلی با شهردار هر دو گروه قول همکاری صمیمانه دادیم،جناب شهردار معتقد بودند که ما بدون همکاری همدیگر نمیتوانیم کاری برای شهر انجام دهیم،که ما هم برای همین موضوع ایشان را به شورا دعوت نموده بودیم.

وی با یادآوری اختیارات شورا گفت:هیچ کس نمیتواند از بیرون برای شورا تصمیم بگیرد مردم ما را انتخاب نموده اند و از ما انتظار کمک دارند،دو سال بنده به احترام شورا سکوت نمودم و تصمیمات و کارها دست بقیه بودند،این جایگاهها اعتباری وقابل تغییرهست،بنده از اصحاب رسانه تقاضا داریم بحثها را به حاشیه نبرند،اگر شهردار توان اجرای کار را دارند و ما درصدد عدم همکاری و سنگ اندازی هستیم،خیانت کردیم.

دهرابپور در پایان گفت:مطابق قانون وظیفه شورا پیشنهاد و نطارت بر شهرداری هست،ما نباید به شهردار برای برخی امور فشار بیاوریم، اگر در پیشگاه خداوند امروز شرمنده هستیم به دلیل شرمندگی در مقابل مردم هستیم.

علی اکبری تبار در این جلسه اظهار داشت :بنده با توجه به عدم امضای صورت جلسه حضور و غیاب از سوی همکاران و اینکه جلسه رسمیت ندارد در مورد مسائل مطرح شده اظهار نظر نمی کنم.

وی با نشان دادن پرونده ای گفت این پوشه حاوی مدارک و کارهای کارشناشی برای تعیین نرخ کرایه های تاکسی در سال ۹۹ هست که میخواستیم در جلسه امروز مطرح و به رای گیری بگذاریم و به نتیجه برسیم تا راننده های تاکسی که گلایه هایی مطرح می کنند تکلیف خود را در سال جاری بدانند اما با این لجباری همکاران این موضوع مطرح نشد و عقب افتاد.

باید دید این رفتار های بچه گانه اعضای شورای شهر یاسوج که ما را یاد دعواهای دوران مهد کودک و دبستان می اندازد کی به پایان خواهد رسید؟

و اینکه ایا در این استان کسی هست که به کشمکش های منتخبین شهری که پایتخت طبیعت ایران نام دارد و ویترین معرفی این دیار به کشور و جهان است پایان دهد یا خیر؟

شورای شهر یاسوج

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=11842

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: