به گزارش فصل جنوب به نقل از  روابط عمومی در جوابیه دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ در متن این جوابیه آمده است: در آخرین روزهای دولت فعلی یکی از سایت های هم استانی که در انتخابات دوسال اخیر نتوانسته جایی برای خود دست و پا کند برای اثبات خود به مدیران دولت آینده دست به هر […]

به گزارش فصل جنوب به نقل از  روابط عمومی در جوابیه دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ در متن این جوابیه آمده است:

در آخرین روزهای دولت فعلی یکی از سایت های هم استانی که در انتخابات دوسال اخیر نتوانسته جایی برای خود دست و پا کند برای اثبات خود به مدیران دولت آینده دست به هر کاری می زند تا دیده شود و بعدها بتواند سهم خواهی های معروفش را از سر بگیرد غافل از اینکه دیگر حنایش برای هیچ کسی رنگی ندارد و همه او را شناخته اند.

اما این که قاعده طبیعی و عرفی است که هر رئیس سازمانی برای پست های مدیریتی، اول به افرادی که دارای تجربه هستند و همچنین شناخت بیشتری از آنها دارد فکر می کند و بعد به سراغ گزینه های کمتر شناخته شده می رود.

در سازمان گسترده ای همچون دانشگاه علوم پزشکی که قریب به ۲۰۰ پست مدیریتی و مشاوره ای وجود دارد حضور تعداد محدودی از بستگان که سوابق شناخته شده و روشنی در سال های قبل داشته اند در پست های مدیریتی و مشاوره ای  امری کاملا طبیعی است اما عده ای به دنبال بزرگنمایی و حساس کردن ذهن مخاطبین و مردم و رسیدن به اهداف و رانت هایی هستند که در این دوسال از آن محروم بوده اند.

اما لازم می دانیم که چند نکته را مجددا خدمت رسانه ها و مردم شریف استان یادآوری نماییم:

۱)دکتر بهروز یزدان پناه یکی از قدیمی ترین اعضاء هیئت علمی و اولین معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج است که به استناد ماده ۱۳ آیین نامه جامع مدیریت دانشگاه ها (مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی) در کنار اساتید برجسته ای همچون دکتر صدرالله محرابی، دکتر سید نذیر هاشمی، دکتر شیرعلی خرامین، دکترهیبت الله صادقی و دکتر محسن شمس به مدت ۲ سال به عنوان عضو حقیقی کمیته مشورتی دانشگاه منصوب شده اند و (از تیر ماه ٩٨) هیچ گونه مبلغی نیز تحت عنوان مشاور از دانشگاه دریافت نمی نمایند.

۲)خانم میترا صفری قدیمی ترین  عضو هیات علمی مامایی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج است که در زمان روسای قبلی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج سمت های مختلفی داشته است و سال گذشته نیز به پیشنهاد معاون آموزشی دانشگاه به عنوان مدیر آموزش منصوب شدند و بسیاری از مشکلات این حوزه را در این مدت مرتفع نموده اند.

۳) دکتر فرزاد وفایی نیز از حدود بیست سال پیش و در دوره های مختلفی عهده دار مسئولیت های گوناگونی همچون ریاست شبکه بهداشت و درمان  شهرستان دنا(راه اندازی شبکه)، ریاست بیمارستان امام سجاد(ع) ( با سوابقی همچون راه اندازی ۶ بخش برای اولین بار در استان و ۶ بخش و واحد جدید در بیمارستان) در این دانشگاه بوده و در  زمان ریاست قبلی دانشگاه قائم مقام برنامه ریزی رئیس دانشگاه  بوده و در حال حاضر نیز در سمت مشاور عالی  رئیس دانشگاه (طبق تشکیلات و چارت سازمانی دانشگاه و نه ابلاغ انشائی) به انجام خدمت مشغول است و این سمت را در کنار ویزیت بیماران بستری بیمارستان های شهر یاسوج برعهده دارد.

۴)نکته دیگری که اینجاست؛ برای  مشاورین ساعات کار مشخصی اعلام نشده است و در مواقع نیاز ریاست دانشگاه به این افراد، در دانشگاه حضور پیدا میکنند و در بقیه مواقع به عنوان مدرس در دانشکده های زیر مجموعه دانشگاه مشغول به تدریس و یا به عنوان پزشک به مداوای بیماران مشغول هستند.

قابل ذکر است که این مشاورین، مشاور رئیس دانشگاه هستند و نه مشاور ارباب رجوع و لذا ساعات حضورشان بنا به صلاحدید و نیاز رئیس دانشگاه تعیین می گردد.

۵)ادعای دریافت حق مشاوره های آنچنانی نیز  کذب محض بوده و قطعا از طرف دانشگاه علوم پزشکی به طور جد در مراجع قضایی استان پیگیری خواهد شد.

درپایان لازم است برای چندمین بار اعلام نماییم که مبارزه با رانت و فساد هزینه دارد و مدیریت فعلی دانشگاه تا آخرین روز کاری خود این هزینه را پرداخت خواهد کرد و نخواهد گذاشت سرنوشت امور دانشگاه همچون برخی سالهای گذشته توسط چند پیمانکار در جلسات شبانه در باغ های تفریحی مشخص شود.

والعاقبه للمتقین