فصل جنوب ، در پی درج یک خبر با عنوان نارضایتی بیماران بیمارستان شهید جلیل یاسوج از وضعیت رسیدگی و کمبودها روابط عمومی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با ارسال جوابیه ای نسبت به این خبر واکنش نشان داد . به گزارش فصل جنوب در متن این جوابیه آمده است : مدیریت محترم سایت […]

فصل جنوب ، در پی درج یک خبر با عنوان نارضایتی بیماران بیمارستان شهید جلیل یاسوج از وضعیت رسیدگی و کمبودها روابط عمومی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با ارسال جوابیه ای نسبت به این خبر واکنش نشان داد .

به گزارش فصل جنوب در متن این جوابیه آمده است :

مدیریت محترم سایت خبری فصل جنوب

عنوان :جوابیه

باسلام وآرزوی توفیق

درتاریخ۳۰تیرماه ۱۴۰۰خبری تحت عنوان //نارضایتی بیماران بیمارستان شهیدجلیل یاسوج از وضعیت رسیدگی و کمبودها//با کد ۱۱۸۴۱۳منتشر شدکه انتظار می رفت سایت خبری فصلی نو بعنوان یک سایت شناخته شده قبل از درج خبر ،ابتدا نسبت به راستی آزمایی وتایید صحت خبرمذکور اقدام می نمود!

لازم بذکر است دراین شرایط سخت و طاقت فرسا که مسئولین دانشگاه علوم پزشکی ،معاونت درمان و پرسنل ومدافعان سلامت درمراکز درمانی وبیمارستانهای استان با تلاش شبانه روزی به دنبال تامین اکسیژن ،دارو وتجهیزات مورد نیاز بیماران مبتلا به بیماری کووید وارائه خدمات مطلوب تر و موثرتر به بیماران می باشند، درج اخبار ناصحیح ودر مواردی کاملا کذب،درجهت تشویش اذهان عمومی جامعه وسلب آرامش و اطمینان مراجعین وبیماران بوده وکاملا بدور از انصاف و مروت می باشد….

  • تامین وتوزیع بیش از ۲۷۱۴۸ ویال داروی رمدسیویر به ارزش ریالی بیش از ۱۸۰میلیارد ریال درچهار ماهه نخست سال جاری و تامین بیش از یکهزار وصد تن اکسیژن مایع از اقصی نقاط کشور،نصب ۵مخزن اکسیژن ونصب و راه اندازی سه دستگاه اکسیژن ساز( بعلاوه دستگاههای موجود)در بیمارستانهای استان طی هشت ماهه اخیر و ایجاد و اختصاص بیش از هفتصد تخت بستری به بیماران کووید در پیک چهارم (حداکثر بیماران بستری در پیک چهارم ۵۴۸مورد بوده است.)خود تاییدی برتلاشها وموفقیت های مدیران دانشگاه علوم پزشکی در راستای خدمتگزاری به مردم شریف استان می باشد.

درخصوص موارد ذکر شده درمتن خبر،توجه شما وخوانندگان فهیم آن  سایت خبری را به توضیحات زیرجلب می نماییم؛

  • تامین وتوزیع ۵۱۲ویال رمدسیویر طی هفته جاری فقط دربخش بستری موقت بیمارستان شهید دکتر جلیل وتامین و تجویز بیش از۴۲۸ویال رمدسیویر دربخش های بستری این بیمارستان ،آیا نشانه کمبودو عدم تجویز داروی رمدسیویربرای بیماران می باشد؟!آیاعدم نیاز به داروی رمدسیویر دریک بیمار وبالطبع عدم تجویز پزشک معالج نشانه کمبود رمدسیویر می باشد؟!

درخصوص خرابی دستگاه سی تی اسکن بیمارستان ذکر دونکته ضروریست :

  • نکته اول این که:در تاریخ دوشنبه۲۸ تیرماه بدلیل نوسانات برق ( که درروزهاو هفته های اخیر در سراسر کشور مشهود است)UPSدستگاه(منبع تغذیه برق) حدود ۲ساعت (۱۷-۱۵) از مدار خارج، و باعث غیر فعال شدن دستگاه سی تی اسکن بیمارستان شده است که بلافاصله این ایراد مرتفع گردید. قطعا این زمان کوتاه موجب سرگردانی بیماران نخواهد شد. از طرفی خرابی و یا خطاهای الکتریکی در تجهیزات پزشکی جزء لاینفک آن و اتفاقی معمول می باشد.
  • نکته دوم:طی ۳ ماهه گذشته بدلیل بار مراجعات واستفاده بیش از ظرفیت از دستگاههای سی تی اسکن موجود در مراکز درمانی استان حدود ۲۰ میلیارد ریال جهت تامین قطعات هزینه گردیده است که باتوجه به مدارک ، مستندات و اسناد موجود دراسرع وقت تامین و دستگاههای سی تی اسکن این مراکز  مجددا فعال گردیده و این اتفاق مثبت خود به گواه کارشناسان این بخش بی سابقه بوده است.

درخصوص خرابی سیستم سرمایش بیمارستان شهید دکتر جلیل یاسوج نیز نکات ذیل جهت تنویر افکار عمومی ذکر می گردد:

  • بیمارستان شهید دکتر جلیل دارای دودستگاه چیلر جذبی می باشد که متاسفانه بدلیل عدم انجام سرویس های دوره ای وبی توجهی مشهود درسال گذشته (۱۳۹۹)هر دودستگاه ضمن تحمل خسارت جدی از مدار خارج و غیر فعال گردید، وبا شروع مدیریت جدید این بیمارستان و اطلاع از وضع موجود-به استناد برآورد کارشناسان فنی شرکت سازنده و پشتیبان بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال هزینه تعمیر و راه اندازی مجدد دودستگاه بوده- یک دستگاه با صرف هزینه ۴میلیارد ریال به فوریت تعمیر و وارد مدار گردید که با توجه به بکارگیری۲۵تا ۳۵ درصدی ظرفیت تخت های بیمارستان در هفته های اخیر ، در حال حاضر فعالیت یک دستگاه جوابگوی نیاز فعلی خواهد بود بطوریکه  درمواقعی بیماران از برودت هوای بخش های بستری معترض می باشند!

در پایان ذکر این نکته ضروریست که محوری ترین رسالت و ماموریت رسانه های حرفه ای انتشار اخبار دقیق ،صحیح وبارعایت انصاف و اخلاق بوده وخواهد بود.

موفق باشید.

روابط عمومی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی