حضور میدانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در مهار آتش سوزی کوه نیر

فصلی نو ،استاندار کهگیلویه و بویراحمد که از دقایق اولیه وقوع آتش سوزی کوه نیر با بسیج همه امکانات و تجهیزات و آماده باش ستاد مدیریت بحران استان و اعزام نیروها جهت مهار آتش فرماندهی این عملیات رو بر عهده داشت ، امروز خود به صورت میدانی در محل وقوع آتش سوزی حاضر شد.

به گزارش فصل جنوب ،حسین کلانتری از اعزام و کمک بالگرد آب پاش برای مهار آتش و تلاش شبانه روزی نیروهای بسیج مردمی و نیروهای امدادی و عملیاتی در منطقه خبر داد و گفت: به دلیل سخت گذر بودن منطقه و وزش شدید باد کار مهار آتش به سختی در حال انجام است.

گفتنی است مهار آتش سوزی کوه نیر با حضور بیش از ۴۰۰ نیروی متخصص عملیاتی و مردمی در حال انجام است و پس از مهار کامل آتش و به منظور بررسی میزان خسارات و پایش دقیق منطقه، کارشناسان در این منطقه حضور پیدا می کنند.

لازم به ذکراست استان کهگیلویه و بویراحمد حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار مساحت دارد که از این میزان یک میلیون و ۴۲۶ هزار و ۳۰۰ هکتار یعنی حدود ۹۰ درصد آن، اراضی ملی بوده که ۸۷۳ هزار و ۶۰۰ هکتار جنگل و ۵۵۲ هزار و ۷۰۰ هکتار آن را مرتع تشکیل می‌دهد و در واقع ۲۰ درصد جنگل‌های زاگرس در کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.

در همین ارتباط بخوانید

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان بویراحمد در این ارتباط خاطرنشان کرد: شب گذشته چهار تیم استانی و چهار تیم شهرستانی در منطقه کوه نیر حضور داشتند و شب را به صبح رساندند، امروز نیز دو تیم از منابع طبیعی شهرستان بویراحمد با خودرو و یک تیم کوهنوردی با بالگرد به منطقه اعزام شدند.

حسن‌زاده تصریح کرد: نیروها امشب تا فردا صبح در محل جهت جلوگیری از شعله‌ور شدن مجدد آتش در منطقه حضور خواهند داشت.

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=15158

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: