حمایت ۶۶۳۰ میلیارد ریالی کمیته امداد از نیازمندان

فصلی نو، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد گفت: این نهاد ۶ هزار و ۶۳۰ میلیارد ریال برای حمایت از نیازمندان این استان در بخش های مددجویی و غیر مدد جویی در چهار دهه گذشته هزینه کرده است.

به گزارش فصلی نو استان کهگیلویه و بویراحمد، فرید محبی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: در این مدت یکهزار و ۹۰۰ میلیارد ریال برای اشتغال، سه هزار میلیارد ریال برای مستمری و ۵۰۰ میلیارد ریال با هدف حمایت از دانش آموزان نیازمند از سوی کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد هزینه شده است.

وی بیان کرد: از ابتدای تشکیل کمیته امداد امام خمینی (ره) تاکنون ۲۳۰ میلیارد ریال برای حمایت از نیازمندان غیر مددجو،۳۰۰ میلیارد ریال برای کمک به ازدواج جوانان و ۶۰۰ میلیارد ریال نیز برای کمک به درمان اقشار کم درآمد در این استان هزینه شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: ایجاد ۳۱ هزار فرصت شغلی، انجام ۴۸ هزار خدمت عمرانی شامل خرید، ساخت و تعمیر خانه و ۴۷هزار کمک هزینه ازدواج گوشه دیگری از خدمات این نهاد در ۴۰ سال گذشته بوده است.

محبی قرار دادن ۱۲ هزار نفر زیر پوشش بیمه اجتماعی و۱۱ هزار نفر زیر چتر بیمه درمانی را از دیگر خدمات انجام شده این نهاد انقلابی از ابتدای تشکیل تاکنون ذکر کرد.

وی همچنین از زیرپوشش قرار دادن تمام افراد پشت نوبتی کمیته امداد در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

وی ابراز داشت: از ۶ ماه پیش تاکنون در طرحی تمام افراد واجد شرایط پشت نوبت زیر پوشش کمیته امداد قرار گرفتند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد گفت: پرداخت ۶۵۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه به ۸۵هزار نفر در قالب وام های کارگشایی از دیگر خدمات این نهاد در چهار دهه اخیر بوده است.

وی گفت: جذب ۹۰۰ میلیارد ریال کمک های مردمی و پنج هزار حامی نشان دهنده مشارکت خوب مردم برای حمایت از نیازمندان در کهگیلویه و بویراحمد بوده است.

محبی انجام هفت هزار مورد حمایت حقوقی با استفاده از ظرفیت وکلای خیر را از خدمات اجتماعی کمیته امداد در این مدت دانست.

۹درصد از جمعیت ۷۱۳هزار نفری این استان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.

هشت هزار و ۷۰ دانش آموز، ۲ هزار و ۲۰۰ دانشجو و ۱۸۰ طلبه در طول سال از خدمات فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد استفاده می‌کنند.

۱۸ هزار سالمند بالای ۶۰ سال و یکهزار و ۲۰۰ بیمار صعب‌العلاج زیر پوشش کمیته امداد این استان هستند.

۷۵ درصد افراد زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد روستایی، ۲۳ درصد شهری و ۲ درصد نیز عشایر است.

از ابتدای سال ۱۳۹۶ تاکنون ۲ هزار و ۹۰۲ طرح اشتغالزایی برای مددجویان زیر پوشش کمیته امداد این استان و در شهرها و مناطق مختلف اجرا شده است.

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=7480

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: