خروجی شورای اصلاح طلبان و سکوتی که جایز نبود

بررسی تحلیل‌های فعالان سیاسی و رسانه‌ای نشان می‌دهد در حالی که اصلاح‌طلبان طبق روال هر دوره انتخابات، باید منتظر باشند تا احراز صلاحیت‌ها انجام گیرد و پس از آن به امور انتخاباتی خود بپردازند، اصولگرایان با خیالی آسوده‌تر از تایید صلاحی

فصلی نو- شیرین بانو زرین

بسمه تعالی
هنگامی که زمان انتخابات نزدیک می‌شود، سیاستمداران و طرفدارانشان می‌کوشند با تشکیل کارزار انتخاباتی بر آرای مردم در حوزه‌های انتخابیه تأثیر بگذارند. حامیان یک کارزار یا رسماً حمایت خود را اعلام می‌کنند یا به شکل غیرمستقیم به پشتیبانی نامزد مورد نظر خود می‌پردازند و غالباً از تبلیغات انتخاباتی برای جلب توجه رأی‌دهندگان استفاده می‌کنند.

سکوت شورای اصلاحات استان به عنوان شاخه ای از جبهه هماهنگی اصلاحات و به عنوان جریانی تاثیر گذار به چه معنا بود؟ و اینک درج اطلاعیه ی در رسانه ها که تصمیمی ندارند در این دور دخالتی داشته باشند و گزینه ی معرفی نمایند . بیاد داریم دور قبل جلسات متعددی گرفته شد و کاندید مورد نظرشان معرفی گردید .
این جای سوال است کاندیدی که دور قبل حمایت کردند ،چرا در این دور حمایت نمی کنند و سوال دیگر آیا گزینه ی اصلح از میان نامزدهای انتخاباتی نمی بینند، هر چند در این مقطع حساس اعلام رد صلاحیت های شورای محترم نگهبان بی تاثیر در تاخیر تصمیم گیری ها نبوده و درصدی از دلسردی احزاب و گروهها به همین دلیل بوده است ،اما بهتر است در دو هفته باقیمانده در تصمیمات سرنوشت ساز مردم و کشور بی تفاوت نباشند و سریعتر به نظر نهایی برسند تا ضمن برگزاری انتخاباتی پرشور و با حضوری حداکثری، مجلسی مردمی، متعهد و آگاه به مطالبات، مصالح و منافع واقعی مردم شکل بگیرد و در نتیجه،  گامی اساسی در راستای خروج کشور از بن بست های موجود و حل مشکلات و معضلات برداشته شود .
اکنون این شورا باید قادر به ارائه کاندیدی اصلح از میان کاندیدای تعیین صلاحیت شده و از افرادی که واجد معیارهای حداقلی یک نماینده، همراه و همفکر و هم عقیده با طیفی سیاسی را به عنوان جناحی که همواره کوشیده است تا پاسدار قانون اساسی و حقوق ملت ،ریشه کنی تبعیض ها و برپایی عدالت باشد معرفی نماید .مجلسی که عصاره فضائل ملت باشد و در راس همه امور کشور قرار بگیرد!  
آیا جریان اصلاح طلبی در بویراحمد در خصوص یازدهمین دوره  انتخابات مجلس شورای اسلامی لازم ندانسته بررسی های لازم را انجام دهد و تصمیم نهایی را اتخاذ نماید! بی شک احزاب، گروه ها و فعالان سیاسی می بایست راهنمای مردم و تسهیل گر تصمیم آنان درهمه امور باشند هر چند مطمئناً مردم شریف و آگاه، خود قادر به اتخاذ تصمیمی درست و منطبق بر مصالح و منافع ملی خواهند بود.
و بسیاری منتظرند ببینند در تصمیم رهبران سیاسی این جریان و چرخ گردون شورای اصلاح طلبان بویراحمد چه کسی گوی برنده را خواهد برد.؟
جریان های سیاسی هر کدام عرصه انتخابات را به سمت و سویی میبرند
اما آنچه بیش از همه برای مردم مهم است انتخاب فردی توانمند ، شجاع ، عدالت محور و پیگیر می باشد تا با بتواند زبان گویای آنها در مجلس باشد.
شاید هم جریان اصلاحات بویراحمد در تدارک است که متناسب با شرایط روز و در تداوم رفتار اصلاح طلبانه خودش با آمادگی حداکثری ورود به عرصه انتخابات دوم اسفند پیدا بکند و شاید هم بر عدم شرکت خود در این مقوله استوار بمانند
اما آیا اصلاح طلبان کمی دیر به مهم اقدام ننموده‌اند. ؟
بررسی تحلیل‌های فعالان سیاسی و رسانه‌ای نشان می‌دهد در حالی که اصلاح‌طلبان طبق روال هر دوره انتخابات، باید منتظر باشند تا احراز صلاحیت‌ها انجام گیرد و پس از آن به امور انتخاباتی خود بپردازند، اصولگرایان با خیالی آسوده‌تر از تایید صلاحیت نامزدهای خود با چینش و برنامه‌ریزی مشخص‌تری پا به این میدان رقابتی گذاشته‌اند.
شاید هنوز به دلیل رد صلاحیت های گسترده، انتخابات برای اصلاح‌طلبان موضوعیت پیدا نکرده است و گرنه در حال حاضر از میان چهره های تایید صلاحیت شده ،نامزدهایی هم هستند که شناخته‌شده اند و در دوره های قبلی قابلیت رأی‌آوری بالایی نیز داشته اند و با توجه به تعهد و صداقت و توانمندی که در رزومه کاری خود دارند به نظر می‌تواند در این دور رأی بالایی هم به دست بیاورند، اما بهینه‌شدن این رأی به حضور افراد همسو با عقیده سیاسی ایشان نیز بستگی دارد . جناب آقای دکتر محمد بهرامی در این دور از انتخابات به عنوان چهره ی اصلاح طلب،مردمی ،خوش فکر و توانمند در راه خدمت به مردم پا به عرصه انتخابات گذاشته است ، بی شک اصل همان راه خدمت به مردم است و همه ما باید در این راه احساس وظیفه کنیم . و این اعتصاب مجمع اصلاح طلبان حداقل برای حامیان این جریان دور از انتظار بود و خیلی زود شکست را بر خود و عقیده شان مستولی کردند.
اما باید در راه خدمت به ملت و میهن با صدق عمل این بیت از شعر سعدی را یادآور شد ….

به راه بادیه رفتن به از نشستن باطل
و گر مراد نیابم به قدر وسع بکوشم…

آنچه مهم است این است که مردم در انتخاب نمایندگان خود آگاهانه و دلسوزانه مشارکت کنند و این امر را دغدغه خود بدانند و به کسانی رای دهند که صدای آنها هستند و در جهت سامان بخشیدن به وضعیت کنونی کشور، قادر به ایفای نقش موثر باشند، و دستگاههای نظارتی با پرهیز از تنگ‌نظری‌ها و با برپایی انتخابات سالم، راه را برای مشارکت گسترده مردم که بارها مدنظر مقام معظم رهبری قرار گرفته تسهیل کنند.

به امید سرافرازی ایران
شیرین بانو زرین
۱۳۹۸/۱۱/۱۴

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=11250

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: