خرید ۱۵هزار  کالای تجهیزات پزشکی توسط بانک مهر ایران – تصاویر
خرید ۱۵هزار  کالای تجهیزات پزشکی توسط بانک مهر ایران – تصاویر

فصلی نو ،  مدیریت شعب بانک مهر ایران استان کهگیلویه و بویراحمد در راستای مسئولیت اجتماعی خود و کمک به مقابله با کووید۱۹، حدود ۱۵۵ قلم کالای تجهیزات پزشکی خریداری کرد و در اختیار دانشگاه علوم پزشکی استان قرار داد. به گزارش فصل جنوب به نقل از  روابط عمومی بانک مهر ایران آئین رونمایی از […]

فصلی نو ،  مدیریت شعب بانک مهر ایران استان کهگیلویه و بویراحمد در راستای مسئولیت اجتماعی خود و کمک به مقابله با کووید۱۹، حدود ۱۵۵ قلم کالای تجهیزات پزشکی خریداری کرد و در اختیار دانشگاه علوم پزشکی استان قرار داد.

به گزارش فصل جنوب به نقل از  روابط عمومی بانک مهر ایران آئین رونمایی از مشارکت بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در طرح شهید سلیمانی وزارت بهداشت، درمان، آموزش و پزشکی در راستای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا با حضوردکتر آرمین مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران استان کهگیلویه و بویراحمد، وحید محمدی معاون شعب استان، آقای صمیمی معاون اقتصادی استانداری ، حجه الاسلام عبودی نماینده شورای سیاستگذاری ائمه جمعه ، دکتر یزدانپناه رییس دانشگاه علوم پزشکی استان،دکتر احمدی فرمانداری شهرستان بویراحمد، دکتر ملک پور معاون درمان علوم پزشکی با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

دکتر آرمین، مدیر شعب بانک مهر ایران استان کهگیلویه و بویراحمد در این مراسم اظهار کرد: با رویکردی که هیأت مدیره بانک مهر ایران داشته‌اند، این بانک از چهار سال گذشته تا کنون کارهای قابل توجهی در حوزه مسئولیت اجتماعی انجام داده است. ساخت خانه بهداشت، کالای تجهیزات پزشکی کالای تجهیزات پزشکی ساخت مدرسه، پرداخت تسهیلات به زنان سرپرست خانوار و خرید وسایل آموزشی برای دانش‌آموزان مناطق محروم برخی از این اقدامات بوده‌اند. مهم‌ترین اقدام بانک در این حوزه سال گذشته انجام شد که بیمه کردن ۵۰۰هزار خانه روستایی بود.

در همین ارتباط بخوانید :

۶ میلیارد ریال تجهیزات مقابله با کرونا به مراکز درمانی اصفهان اهدا شد

وی این‌طور ادامه داد: سال گذشته با نوآوری و درایت در  مجمع عمومی بانک برای تخصیص منابع حاصل از دریافت جریمه دیرکرد در حوزه مسئولیت اجتماعی را داشتیم که همکاری با وزارت بهداشت نیز از محل منابع حاصل از جریمه دیرکرد بوده است.  بر همین اساس ۱۵هزار قلم تجهیزات پزشکی خریداری و در ۳۱ استان کشور توزیع شده است. که در این استان نیز حدود  ۱۵۵ قلم شامل تعداد ۱۹ دستگاه کپسول اکسیژن و متعلقات، تعداد۲۰ دستگاه ضد عفونی کنندهUV، تعداد ۵۸ دستگاه تب سنج لیزری و تعداد ۵۸ دستگاه پالس اکسی متر بین مراکز منتخب و پایگاه سلامت در استان توزیع میشود ما اقدامات خود را تا جایی که همه‌گیری بیماری کووید۱۹ تمام شود، ادامه خواهیم داد.

وی درباره دیگر اقدامات بانک مهر ایران در حوزه مسئولیت اجتماعی نیز گفت: در زلزله سی سخت بانک مهر ایران به عنوان بانک اولین و پیشرو دو روز بعد از زلزله با تصویب خط اعتباری ۵۰میلیاردریالی، کمک بلاعوض۵۰۰میلیون ریال، ساخت خانه بهداشت با بودجه ۵ میلیارد ریالی، تخصیص از یک تا چند روز از مرخصی های همکاران سعی داشت در کنار هم استانی هایمان حضور داشته باشد.

پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به کادر بهداشت و درمان

آرمین با استناد از بیانات دکتراکبری مدیرعامل محترم در جلسه تحویل اقلام پزشکی،همچنین اظهار کرد: بسیاری از کادر بهداشت و درمان کشور درگیر این بیماری شده‌اند و ممکن است مشکلات مختلفی پیدا کرده باشند. ۲۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به کادر بهداشت و درمان پرداخت می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد با تلاش کادر درمان پیک چهارم همه‌گیری کووید۱۹ را پشت سر بگذاریم و گفت: تعداد زیادی از کارکنان شبکه بانکی نیز درگیر این بیماری شده و بعضاً شهید شده‌اند. امیدواریم اقدام بانک مهر ایران کمکی به کادر درمان باشد.

اهمیت تلاش بانک ها برای ایفای نقش پر رنگ تر در مسئولیت های اجتماعی

صمیمی، معاون اقتصادی استاندارنیز اظهار کرد: که این اقدام بانک مهر ایران که برای اولین مرتبه در کشور رخ میدهد کاری نو و ماندگار است که با پشتوانه اجر دنیوی و اخروی همیشه به یادگار خواهد ماند
وی این‌طور ادامه داد: باید از بانک مهر ایران تشکر کرد که علاوه بر مشکل گشایی از همه اقشار مخصوصا هموطنانی  که درزلزله اخیر سی سخت دچار ضررهای مالی شده اند در حوزه مسئولیت های اجتماعی با این عمل به اولین بانک پیشرو در حذف جریمه دیرکرد بوده است.

تخصیص ۴ میلیارد ریال منابع از سوی بانک مهر ایران استان در طرح شهید سلیمانی

دکتر ملک پور معاون درمان علوم پزشکی دیگر سخنران این مراسم بود، گفت: بانک مهر ایران در حوزه مسئولیت اجتماعی خود نسبت به خرید تجهیزات پزشکی اقدام کرده است. این بانک فکر خردمندانه داشته که منابع جمع شده از محل جریمه دیرکر اقساط را به حوزه سلامت تخصیص داده است.

ملک پور اظهار کرد: بر همین اساس بانک مهر ایران ۴ میلیارد ریال برای این موضوع تخصیص داده و تجهیزات پزشکی خریداری شده را در اختیار دانشگاه علوم پزشکی استان قرار داده است. دستگاه کپسول اکسیژن و متعلقات، دستگاه ضدعفونی‌کننده UV، دستگاه تب‌سنج لیزری و دستگاه پالس اکسی‌متر اقلامی بوده‌اند که از سوی این بانک خریداری شده‌اند.

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات به کارکنان حوزه بهداشت و درمان گفت: از بانک مهر ایران تشکر می‌کنم و امیدوارم الگویی برای سایر بانک‌ها باشد تا به حوزه سلامت اهمیت دهند.