فصلی نو | فصل جنوب فصلی نو | فصل جنوب
  • صفحه نخست
  • اخبار استان
  • سیاسی
  • بین الملل
  • پیشنهاد سردبیر
  • گزارش تصویری

خطاب مدیرکل سابق راهداری استان به استاندار ؛ خودتان قضاوت کنید مقصر کیست ؟

انسا ن های مریض الحال گزارشی به دکتر اکبری معاون راهداری سازمان راهداری کشور مبنی بر استفاده از دستگاههای اداره جهت حذف نقاط حادثه خیز میدهند و در همان زمستان روکش آسفالت به طول ۶کیلومتر قسمتی از...

modir
مهر ۱۵, ۱۴۰۲
چاپ
7 دیدگاه ها

فصلی نو _ الله کرم جانی پور

جناب استاندار الوعده وفا. من یا جنابعالی چه کسی جوابگو است. در زمستان سال ۱۴۰۰ که استاندار محترم استان کهگیلویه و بویر احمد با مدیران استانی به زیلایی سفر میکنند در منطقه‌ای بین شبلیز و پوله زیلایی به نام پیچهای گچی که طولش برابر یک کیلومتر میباشد که به معبر صعب‌العبور و قتلگاه مسافرین شهرت دارد ، با بازدید استاندار از آن نقطه و توضیحات آقای قائمی فرماندار وقت شهرستان دنا و بنده بعنوان سرپرست آن روزهای راهداری استان، مبنی بر طراحی پیچ های با طرح هندسی نامناسب و تاکید استاندار بر ایمن سازی آن پیچهای گچی و بعد از آن سفر استاندار محترم بنده به مدت پنج شبانه روز با دستگاههای راهداری نسبت به تعریض پیچها و حذف نقاط حادثه خیز آن منطقه اقدام نمودم،.اما انسا ن های مریض الحال گزارشی به دکتر اکبری معاون راهداری سازمان راهداری کشور مبنی بر استفاده از دستگاههای اداره جهت حذف نقاط حادثه خیز میدهند و در همان زمستان روکش آسفالت به طول ۶کیلومتر قسمتی از جاده شبلیز به پوله همراه با آن یک کیلومتر پیچ گچی با آسفالت و ساخت دیوار ضامن به مناقصه میرود و آقای احدیان برنده مناقصه میشود اما به علت برف و باران عملیات اجرایی این طرح به بهار سال ۱۴۰۱ موکول میشود، که در همان سفر که استاندار محترم در منطقه سادات چاهن حضور پیدا می کنند ، یکی از خواسته های مردم آن منطقه آسفالت ۱۳کیلومتر جاده در آن منطقه بوده است .

https://faslejonoob.ir/wp-content/uploads/2023/10/VID-20231007-WA00231.mp4

گزارش بنده بعنوان مدیر وقت راهداری استان بدین گونه است که در فروردین سال ۱۳۹۹قراردادی با شرکت بانیان آبادی بویر با اعتباری برابر با ۱۸۴ میلیارد ریال بسته میشود، که با ۳۷درصد پلوس با ساخت ابنیه فنی و اسفالت ۲۰کیلومتر جاده با مدت پیمان ۲۲ماه که پیمانکار شروع به کار میکند و پایان مرداد۱۳۹۹٫ از صورت وضعیت. تایید شده پیمانکار مبلغ ۲۲میلیارد ریال پرداخت میشود و پیمانکار مجددا شروع به کار میکند .

IMG 20231007 WA0035

در مرداد سال ۱۴۰۰ شرکت بانیان آبادی بویر به حق یا ناحق ۴۶میشودو چند سوال در اینجا پیش میاد آیا مدت قرارداد ۲۲ماه نبود آیا شورای فنی استان می‌توانست بهتر تصمیم بگیرد آیا در تمام شهرستانها بدین شکل اقدام میکردند یا نه و آیا پروژه تامین اعتبار شده بود یا نه و در شروع مدیریت بنده چون این پیمانکار از قبل ۴۶شده بود و متحمل ضرر و زبان سنگینی شده بود پروژه مجددا به طول ۱۳کیلومتر آسفالت و ساخت ابنیه فنی به مناقصه میرود و شرکت شاکوه مارگون با مدیریت آقای ثابت پور با ۸۰درصد پلوس با مبلغ قرارداد ۱۳۰میلیارد ریال برنده مناقصه میشود .

IMG 20231007 WA00331

در همان سفر اعلام کردم که آقای ثابت پور از پیمانکاران بومی منطقه است و به اندازه ۱۳کیلومتر مصالح بیس و ساب بیس که در منطقه پوله دپو شده و متعلق به آقای ثابت پور میباشد .

https://faslejonoob.ir/wp-content/uploads/2023/10/VID-20231007-WA00401.mp4

در همان زمستان سال ۱۴۰۰ پیگیر قیر شد م و حواله ۵۰۰تن قیر برای آسفالت ۱۳کیلومتر جاده موشمیها و سادات چاهن و دره صحه و دره زیتی و لعل مینا صادر میشود و با توجه به اعتبار موجود و پانصد تن قیر و مصالح دپو شده در محل و بومی بودن پیمانکار نقطه امید من به آسفالت این جاده ها بود ۹٫اما در پایان زمستان سال۱۴۰۰ آقای محمدی به جای من عهده دار مدیریت حمل و نقل و راهداری می شود و بنده که معاون فنی و راه روستایی بود م و با حفظ سمت سرپرست شده بود م به جایگاه معاونت خود بر میگردم و چون آقای ثابت پور در حال مراحل انعقاد قرار داد بود و باید قرار داد را من امضا میکردم اما آقای محمدی مجددا به پیمانکار اولیه شرکت بانیان آبادی بویر اجازه شروع کار را میدهد و من هم که تا پایان خرداد سال ۱۴۰۱ معاون فنی و راه روستایی بودم .

IMG 20231007 WA00381

با توجه به اعتبارات سفر اول ریاست محترم جمهور در سال ۱۴۰۰در زمان مدیریت من و با پی گیری های خودم شرکت بانیان آبادی بویر شروع به خرید و حمل بیس به طول ۶کیلومتر در جاده سادات چاهن و یک کیلومتر زیر اساس در جاده دره صحه و خرید و حمل و پخش ۱/۵,کیلومتر بیس در جاده موشمیها میکند و پانصد تن قیر را در اردیبهشت سال ۱۴۰۱,دریافت میکند و ۱/۵,کیلومتر جاده ورودی موشمی ها آسفالت میشود جناب استاندار چند سوال پیش می‌آید ۱-چه عاملی باعث شد بعد از معاونت بنده به مدت ۱۴ماه فصل کاری این پروژه راکد باشد ۲-ایا در پایان سال مالی یعنی شهریور سال ۱۴۰۱پولی به پیمانکار داده شد یا نه ۳- چرا تا الان که حدود ۱۹ماه بعد از مدیریت و معاونت بنده هنوز وضعیت مطالبات شرکت بانیان آبادی بویر و وضعیت آن ۵۰۰تن قیر مشخص نشده ۴- در تیرماه سال ۱۴۰۲با فهرست بهای سال ۱۴۰۲پروژه های این بخش به مناقصه میرود و شرکت فاریاب سپید میهن به پیمانکاری آقای مردانی با ۳۶درصد پلوس با مبلغ ۹۰میلیارد ریال برنده مناقصه جاده موشمیها به طول ۳/۷ میشود و تا الان هم خوب کار کرده و ۱۳میلیارد ریال پیش پرداخت و ۱۰, میلیارد ریال اوراق که برابر ۵میلیارد ریال پول نقد دریافت نموده و شرکت بهنام برج با ۵۰درصد پلوس و مبلغ قرار داد ۲۴۰میلیارد ریال با مدت قرار داد ۸ماه قرار داد جاده های سادات چاهن و دره صحه بسته و این جاده ۵/۵,کیلومتر سادات چاهن آماده آسفالت می‌باشد و پیمانکار ۳۰میلیارد ریال پیش پرداخت دریافت نمود.

IMG 20231007 WA00301

به علت نبود قیر تا الان آسفالت نشده ۵- جناب استاندار آیا با ۳۵۰میلیارد ریال این دو قرار داد که با تعدیل و مابه‌التفاوت قیر بالاتر از ۵۰۰میلیارد ریال میشود این ۵۰میلیارد ریال پرداختی جوابگوی چه قسمتی از حجم کار است ۶- جناب استاندار فعلا حواله قیر این منطقه با مشکل برخورد نموده که توضیح دادم و اگر الان جنابعالی پیگیر قیر نباشید ممکن است به این زودی ها قیر حواله نشود و با توجه به شروع فصل بارندگی امسال ممکن است این ۸کیلومتر آماده آسفالت و زحمات پیمانکاران از بین برود ۷- جناب استاندار اگر قرار داد با برآورد سال ۱۴۰۰با شرکت شا کوه بسته میشد برابر ۹۰میلیارد ریال بود که با تعدیل و مابه التفاوت حداکثر ۱۴۰میلیارد ریال میشد اما قراردادهای جدید بسته شده برابر با ۳۵۰میلیارد ریال که با تعدیل و مابه التفاوت قیر بالاتر از ۵۵۰میلیارد ریال میباشد هر چند همین دو پیمانکار جدید با این درصدها متحمل ضرر سنگینی میشوند ۸- جناب استاندار در زمستان سال ۱۴۰۰ قول به مردم دادید که تا یک سال آینده یعنی تا پایان سال۱۴۰۱ هیچ روستایی در استان بدون جاده و گاز نباشد البته نسبت به گاز این مناطق در سال ۱۴۰۲ اقدام شد اما نسبت به جاده الوعده وفا ۹- جناب استاندار محترم به خاطر ۱۸۰۰۰نفر جمعیت زیلایی و به احترام خون ۷۲تن شهید عزیز زیلایی خودتان پیگیر قیر باشید تا قبل از بارندگی این جاده ها آسفالت شوند و همچنین به فکر پیچهای گردنه گچی باشید ۱۱- جناب استاندار در زمستان سال ۱۴۰۰ سفری به جاده سیلاب و کلوار داشتید و گزارشی که من بعنوان مدیر وقت راهداری به جنابعالی دادم که از شهریور سال ۱۴۰۰پیمانکار شروع به ساخت ابنیه فنی و خاکبرداری و زیر سازی ۱۲کیلومتر جاده شاغالب به سمت گردنه آدور مرز با چهارمحال و بختیاری و همچنین نصب سنگ شکن توسط پیمانکار که فقط مجوز برق مانده بود. و در سال ۱۴۰۰محوز قیر هم گرفته شده بود جناب استاندار از آن زمان تا کنون که حدود ۱۹ماه است هنوز آن جاده آسفالت نشده. هر چند چندین بار جنابعالی و معاونین محترم جنابعالی از نزدیک منطقه را دیدید انشالا که دستور فرمایید پیگیری شود چون به قول پیمانکار در پایان سال مالی ۱۴۰۲,,پولی دریافت ننموده است و مطالبات پیمانکار بالا می‌باشد ۱۲- جناب استاندار با یک حساب سر انگشتی به آن همه. بزرگوار تحصیل کرده در کنارت بگو که برایت محاسبه کنند که آیا در این مدت زمان خساراتی متحمل دولت شده از جهت صدمه به حمل و نقل عمومی و سوخت و مناقصه های مجدد و طولانی شدن پروژه ها و افزایش قیمت مصالح و قیمتهای فهرست بها و‌تورم و تاخیرات مجاز یا غیر مجاز چند صد میلیارد تومان خسارت به استان وارد شده یا نشده ۱۳-جناب استاندار محترم با توجه به قیمت قیر در سامانه. که الان تنی ۱۵/۵میلیون تومان و قیمت قیر پیشنهادی پیمانکاران در زمان انعقاد قرار داد تنی۹/۳میلیون تومان بوده اما هنوز وضعیت نهایی قیمت قیر مشخص نشده که ممکن است موچب تاخیر در آسفالت پروژه ها شود ۱۳- جناب استاندار مگر فهرست بهای راهداری برای استان کهگیلویه و بویراحمد با بقیه استانها فرق میکند مگر قیمت مصالح و افزایش تورم مصالح و نیرو ی اجرایی و. کرایه ماشین آلات در استان ما با بقیه استانها فرق دارد مگر مصالح قیر و فولاد و آهن آلات از استانهای دیگر با کرایه حمل بالا وارد استان ما نمیشود جناب استاندار چرا در استان کهگیلویه و بویراحمد قیمت پیشنهادی پروژه های راهداری مدتی است تا ۳۰درصد مینوس می‌باشد آیا این قیمتها باعث کیفیت پایین پروژه ها نمیشود چرا در بقیه استانهای همجوار تا ۱۴۰درصد و بیشتر پلوس می‌باشد اما در راهداری استان کهگیلویه و بویر احمد تا ۳۰درصد مینوس می‌باشد مگر میشود تخصیص برای استان ما به دلار باشد و برای بقیه استانهای همجوار به ریال باشد.

IMG 20231007 WA00391 IMG 20231007 WA00381 1 IMG 20231007 WA00311 1 IMG 20231007 WA0034 1 IMG 20231007 WA0037 IMG 20231007 WA0031

IMG 20231007 WA00361 IMG 20231007 WA00311

اخبار مرتبط

پرداخت پاداش ۱۳۵ میلیارد ریالی به خوش مصرف‌های برق کهگیلویه و بویراحمد
بحران دارو : بدهی بیمه‌ها جان بیماران را تهدید می‌کند
معاون ساخت شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور...
یادداشت – محمد بهرامی و سه میدان مین توسعه در کهگیلویه و بویراحمد؛...
پیگیری سریع پروژه بزرگراه شرقی – غربی یاسوج
واحدهای صنفی مستقر در آبشار یاسوج نقره داغ شدند- جریمه ۱۰ برابری
به قلم منوچهر حسن زاده -تحلیل سیاستی و تأییدی بر مقاله دکتر محمد...
راه اندازی ۴ ایستگاه موبایل در سطح شهر یاسوج در راستای ارتقای کیفیت...

7 دیدگاه ها

  1. مطلع گفت:
    مهر ۱۵, ۱۴۰۲ در ۷:۲۵ ب٫ظ

    ایشان مدیر کل نبودند .فقط سرپرست بودند.عناوین راداصلاح کنید

    پاسخ
  2. رضا گفت:
    مهر ۱۶, ۱۴۰۲ در ۷:۰۲ ب٫ظ

    خدا میدونه بعد خوان پایه نصیری و شما راهداری در خواب زمستانه عمیق فرو رفته ای داد بی داد که استان ما را سیاست رها نمیکنه خدا میدونه راهداری عملکردش زیر صفر هست

    پاسخ
  3. سعید گفت:
    مهر ۱۶, ۱۴۰۲ در ۸:۰۸ ب٫ظ

    درود بر شرفت مرد روزهای بحران

    پاسخ
  4. بویراحمدی گفت:
    مهر ۱۷, ۱۴۰۲ در ۱۲:۰۶ ب٫ظ

    باسلام،تنها دستگاهی که در کل استان فعالیت ۱۰۰درصدی داشته راهداری هست به خدا اگه به اندازه این قریب به ۲سال طی سالهای گذشته کار میشد تا آلان هیچ جاده ای صعب العبور و خاکی نبوده،با حسادت قلم نزنید با وجدان و براساس اینکه یکی اون بالا هست که همه ما را نظارت میکند قضاوت کنید،هیچ قلم ناحقی قضاوت نمی شود خود مردم قضاوت میکنند و چشمان بینا،در ضمن چندین بار با مدیر کل کنونی برخوردی داشتم و مدیران قبلی راهم دیدم،نه در فکر پول و خودنمایی هست فقط دغدعه اش خدمت خالصانه هست،بگذارید کارهایی که میبایست ۲۰سال پیش انجام میگرفتند و آلان رو به نتیجه و بهره برداری هستند به اتمام برسند،از استاندار محترم تقاضا دارم سید هستند به قول ما لرها اولاد پیغمبرند فقط و فقط بررسی کنند که در کل استان در زمان مدیر کل فعلی چقدر پروژه فعال و به مناقضه و به بهره برداری یا در حال بهره برداری هستند.

    پاسخ
    1. راهداری باند بازی سیاست بازی گفت:
      مهر ۱۷, ۱۴۰۲ در ۷:۳۹ ب٫ظ

      متاسفم برای اداره رهاداری که فقط حرف مفت میرنند خود من یه پروژه کوچک با ۲۳ درصد پلوس ان هم تعمیرات راهدارخانه در مارگون برنده شدم اقایان ادعا داشتند که درصد پلوست بالاس و به ۹ درصد مینوس دادن حالا حرف از درصد پلوس نزنید لطفا

      پاسخ
  5. ناشناس گفت:
    مهر ۱۷, ۱۴۰۲ در ۵:۳۵ ب٫ظ

    گپ خان پایه رانزن نصیری هم کارنامه خوبی نداره دکترمحمدی هم حامی نداره همیچیش تمامه

    پاسخ
    1. مطلع گفت:
      مهر ۱۷, ۱۴۰۲ در ۷:۵۹ ب٫ظ

      محمدی اختیاری ندارن راهداری روز به روز به اضمحلال نزدیکتر میشود کنترل و نظارتی در کارها نیست در تمام حوزه ها، کارها رها شده به امان خدا
      خدا رحم کند به مردم مظلوم و بیت المال که خدا می داند چطوری حیف میل و ریخت پاش
      میشود

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبر ورزشی

سیده رقیه پناهی

پرداخت ماهیانه ۵۳ میلیارد برای حقوق پرسنل دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از درآمد اختصاصی- اولویت اول پیشگیری

IMG 20250322 132806

محمد بهرامی در بیمارستان شهید جلیل : پیشنهاد می کنم یکی از معاونت های علوم پزشکی غیر بومی باشد- فرهنگ رفتاری ما باید تغییر کند – مجتبی عسکری : خودم را وامدار نگاه دکتر بهرامی می دانم

دانشگاه علوم پزشکی یاسوج

اخذ مجوز جذب ۲۳۵ نفر از وزارت بهداشت – ورود هلی کوپتر برای دانشگاه علوم پزشکی یاسوج – اخذ اعتبار ۱۰۰۰ میلیارد تومانی در سفر دوم هیات دولت- افزایش ۱۵۰ تخت بیمارستانی

سعید جاودان سیرت پیری جمعیت

ارسالی مخاطبین – تغییر مدیران ضعیف دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اقدامی انقلابی از سعید جاودان سیرت

62309149

آمار تنها یک فوتی کرونایی طی ۴۵ روز گذشته در کهگیلویه و بویراحمد

فصلی نو | فصل جنوب

پایگاه خبری فصلی نو، منبعی مستقل و به‌روز برای اطلاع‌رسانی درباره اخبار، تحلیل‌ها و گزارش‌های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی است. این پایگاه با هدف ارائه‌ی اخبار دقیق، بی‌طرفانه و تحلیلی فعالیت می‌کند و تلاش دارد با انتشار محتواهای متنوع و مستند، مخاطبان خود را در جریان تحولات مهم قرار دهد.

دسته ها

  • اخبار استان
  • مطالب ویژه
  • عکس
  • فرهنگی

دسترسی سریع

  • خانه
  • تماس با ما
  • درباره ما

مجوز ها

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به پایگاه خبری فصلی جنوب ( فصلی نو) است. بازنشر مطالب صرفا با اجازه کتبی مجاز است.

طراحی سایت : بویردیتا ( رامین پاسیار)

  • صفحه نخست
  • اخبار استان
  • سیاسی
  • بین الملل
  • پیشنهاد سردبیر
  • گزارش تصویری