خطر کرونا بیخ گوش شهرستان بویراحمد/سیر صعودی کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد

دکتر یزدان پناه یادآور شد: این بیماری علائم بالینی متفاوتی در بدن هر فرد دارد، بنابراین نداشتن یا کم بودن علائم کووید-۱۹ در برخی از افراد نشانگر کم خطری بیماری نبوده و نیست.

فصلی نو ،سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: شهرستان بویراحمد با شتاب در حال قرمز شدن است.

به گزارش فصلی نو ، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار مبتلایان کرونا در استان خبر داد و گفت: در یکمین روز از مردادماه؛ ۲۱۵ بیمار در بیمارستان‌های معین کرونای استان بستری‌اند که از این تعداد ۱۰۱ بیمار مبتلای قطعی هستند.

پرویز یزدان‌پناه با اشاره به اینکه ۱۵ بیمار کرونایی نیز در بخش آی سی یو بیمارستان‌های استان و ۵ نفر تحت درمان با دستگاه هستند، عنوان کرد: تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون ۲۰۸۹ مورد گزارش شده است.

وی اظهار داشت: امروز نیز جواب ۱۳۵ نمونه را از آزمایشگاه تشخیصی مولکولی یاسوج دریافت کردیم که بیشترین موارد بویراحمد( ۶٠ درصد موارد) و گچساران( ٢٠ درصد موارد) و بقیه موارد در باشت و دنا شناسایی شده‌اند.

وی عنوان کرد: شهرستان بویراحمد با قدم‌های تند به سمت قرمز شدن پیش می‌رود و امیدواریم با همکاری مردم بتوانیم آسیب های ناشی از شیوع بیماری را کنترل کنیم.

دکتر یزدان پناه یادآور شد: این بیماری علائم بالینی متفاوتی در بدن هر فرد دارد، بنابراین نداشتن یا کم بودن علائم کووید-۱۹ در برخی از افراد نشانگر کم خطری بیماری نبوده و نیست.

دکتر یزدانپناه خاطر نشان کرد: با توجه به سیر صعودی بیماری در کشور و استان، همه افراد ملزم به استفاده از ماسک و وسایل حفاظتی به خصوص در مکان‌های عمومی هستند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در پایان خاطرنشان کرد: استفاده از ماسک در سطح جامعه اگر با نادیده گرفتن سایر اقدامات اساسی مانند رعایت بهداشت دست ها و رعایت فاصله فیزیکی و پرهیز از حضور در تجمعات غیرضروری باعث ایجاد احساس امنیت کاذب شود قاعدتاً اثربخشی بهینه و مورد انتظار در پیشگیری از انتقال و شیوع بیماری را لزوما نخواهند داشت.

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=12199

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: