خودروی حامل چوب قاچاق در جاده ارتباطی یاسوج به سی سخت توقیف شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: سال جاری چندین خودرو حامل چوب و اره موتوری توسط یگان حفاظت محیط زیست استان توقیف و به مراجع قضایی معرفی شده است.

فصلی نو- مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: یک دستگاه خودروی نیسان حامل چوب قاچاق در جاده ارتباطی یاسوج به سی سخت توسط یگان حفاظت محیط زیست شهرستان بویراحمد توقیف شد.

به گزارش فصلی نو- سید اسدالله هاشمی اظهار داشت: گشت های شبانه به منظور شناسایی و برخورد با متخلفان زیست محیطی راه اندازی شده است.

وی افزود: در گشت و کنترل محدوده جاده یاسوج به سی سخت یک دستگاه خودروی نیسان حامل چوب بلوط توقیف و سودجویان در این رابطه شناسایی و دستگیر شدند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: همچنین فرد متخلفی دیگری نیز که با یک دستگاه اره برقی در حال قطع درختان بلوط در این محدوده بود شناسایی و دستگیر شد.

هاشمی ابراز داشت: هم اینک برای شخص متخلف پرونده تخلف تشکیل و به مراجع قضایی معرفی شده‌ است. 

وی بیان کرد: مطابق قانون با سودجویانی که اقدام به قطع درخت نمایند برخورد جدی و قانونی می شود. 

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: سال جاری چندین خودرو حامل چوب و اره موتوری توسط یگان حفاظت محیط زیست استان توقیف و به مراجع قضایی معرفی شده است.

وی حفاظت از منابع‌ ملی  را وظیفه‌ای همگانی دانست و عنوان کرد: شماره تلفن ۳۳۳۳۴۴۴۱-۰۷۴  به‌صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی و رسیدگی به گزارشات مردمی در زمینه هرگونه تخلف در عرصه‌های ملی‌ست.

فقرمالی ، تهیه زغال، قطع درختان برای سوخت ارزان و بی توجهی به اهمیت جنگل ها ،بروز برخی آتش سوزی ها و بیماری زغال از تهدید های جدی برای جنگل های بلوط کهگیلویه وبویراحمد محسوب می شود.

این استان با ۲ اقلیم متفاوت و مناظر بکر و طبیعی دارای هشت شهرستان، ۱۷ شهر و یک هزار و ۶۷۶ روستای دارای سکنه است.

بر اساس گزارش ها از وسعت ۶ میلیون هکتاری جنگل‌های منطقه زاگرس به دلایل مختلف یک میلیون هکتار آن از بین رفته است.
۷۰ درصد از گونه‌های جنگلی زاگرس شامل بلوط‌ها می‌شود که در ۱۲ استان کشور پراکنده شده است.
این جنگل‌ها بر اساس مطالعات پالینولوژی در حدود ۱۴ تا ۱۵ هزار سال قبل با درختان پراکنده بلوط و بنه تشکیل شده و از پنج هزار سال پیش جنگل‌های متراکم و نیمه متراکم بلوط بطور کامل در این منطقه ایجاد شده است.

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=10612

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: