در بحث هدر روی آب همیشه مردم مقصر نیستند – خط قرمز آب و فاضلاب آب سالم و بهداشتی است

فصلی نو ، مدیرعامل آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد گفت : در مصرف آب و مسائل مرتبط با آن نمی توان همیشه مردم را مقصر دانست .

فیض اله پاسره عصر امروز در نشست خبری با خبرنگاران بیان کرد: همیشه گفتیم توپ در زمین خود ماست و مخصوصا در استانی که آب فراوان است که ۸ تا ۱۰ درصد آب کشور را دارد و مردم گلایه دارند باید بدنبال رفع کاستی ها بود /

پاسره اضافه کرد: اگر ما برای صرفه جویی تاکید داریم بخاطر کمبود آب نیست بخاطر نبود زیر ساخت های مناسب است در شهر یاسوج ۳۰ هزار متر مکعب زیر ساخت کسر داریم .

وی با بیان اینکه بایستی جایی سرمایه گذاری کنیم که اثر بخشی بالایی داشته باشد اظهار داشت : در این شرایط سخت با برنامه ریزی دقیق ایرادات را سعی می کنیم برطرف کنیم در شهر یاسوج همکاران ما ۲۴ ساعته پای کار هستند .

مدیر عامل آب و فاضلاب استان اضافه کرد : موضوع اصلی امروز آب بحث هدر روی آن است که دلایل متفاوتی دارد باید فشارسنج انجام دهیم و جاههایی که بایستی برای کاهش فشار اقدام کنیم فشار سنج نصب شود .

فیض اله پاسره در ادامه افزود : در مدتی که بودیم با همین اعتبارات کمی داشتیم در بخش های مختلف رضایت مندی روز به روز از عملکرد آب و فاضلاب بهتر می شود.

پاسره خاطرنشان کرد: در روستا دوره طرح ها ۲۰ ساله است و در شهر ها ۴۰ ساله که سرمایه گذاری های انجام گرفته باید برای ۴۰ سال پاسخگو باشد لازم است تاکید کنم مردم فکر نکنند کار آبرسانی و خدمات آن پایانی دارد .

وی تصریح کرد: در بحث کیفیت آب به مردم اطمینان می دهیم آب استان از منشا تولید بسیار با کیفیت هستند و در بحث کلر زنی که انجام می شود بمنظور حذف آلودگی ثانویه است و بر اساس تاکیدات وزیر محترم نیرو خط قرمز برای شرکت های آب و فاضلاب آب بهداشتی است ما آزمایشگاههای خیلی خوبی داریم و برای این آزمایشگاهها نزدیک به ۴ میلیارد هزینه کردیم و مردم نگران کیفیت آب نباشند .

فیض اله پاسره ادامه داد: در حوزه شهر ها دستگاههای انالیزر نصب کردیم که غلظت اب ها سنجید می شود در بحث آب شهرها صد در صد دارای آب هستند و ما چهارمین استان کشور بلحاظ کثرت روستایی هستیم .

پاسره در ادامه به بحث فاضلاب اشاره کررد و گفت : در شهرها در حال حاضر شهر یاسوج دارای شبکه جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب است شهر سی سخت تصفیه خانه دارید و مشکل اصلی یاسوج مناطق توسعه یافته ک سر روز جنوب است .

وی افزود: دوگنبدان و دهدشت هم فاضلاب دارند بقیه شهر ها مطالعات انجام شده و هنوز شروع نشده در شهر های باشت چرام و لنده بزودی شروع می شود ‌.

وی گفت : در سطح شهر های استان شاخص بهره برداری از تاسیسات فاضلاب ۳۲ درصد است .

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=12009

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: