دستگاههای فرهنگی برای حفاظت از منابع طبیعی همکاری کنند

در ادامه غلام‌حسین حکمتیان‌اصل با اشاره به برنامه‌های هفته منابع طبیعی و آبخیزداری گفت: این برنامه‌ها متفاوت‌تر از هر سال برگزار خواهد شد و

فصلی نو ، امام جمعه یاسوج گفت: باید همه دستگاه‌های فرهنگی از جمله صدا وسیما، آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه در راستای ترویج فرهنگ منابع طبیعی به معارف عمومی تلاش گسترده‌ای داشته باشند.

در این نشست ابتدا مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با تشریح هفته منابع طبیعی به آموزه‌های دینی پرداخت و یادآور کرد: ارزش و اهمیت منابع طبیعی و از طرفی هجوم متصرفان و متخلفان سودجو به عرصه‌های منابع طبیعی می‌طلبد که گام‌های موثری در راستای حفاظت از این محبت الهی برداشته شود.

حجت‌الاسلام مرتضی جاوید بیان کرد: حفاظت از منابع طبیعی با تبلیغ و ترویج منابع طبیعی و معارف عمومی امکان‌پذیر است تا همه در راستای حفاظت از انفال بکوشیم و این مستلزم بسیج عمومی و حفاظت از منابع طبیعی از طریق تریبون‌های نماز جمعه است.

در ادامه غلام‌حسین حکمتیان‌اصل با اشاره به برنامه‌های هفته منابع طبیعی و آبخیزداری گفت: این برنامه‌ها متفاوت‌تر از هر سال برگزار خواهد شد و امسال در هفته منابع طبیعی مشارکت مردم را الگو قرار دادیم که مردم در بحث احیای جنگل‌ها با منابع طبیعی و آبخیزداری مشارکت داشته باشند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: انتظار می‌رود صدا وسیما، رسانه ها، ائمه جمعه و همه کسانی که می‌تواند در بحث فرهنگ‌سازی حفظ و احیای منابع طبیعی و آبخیزداری و جلوگیری از قطع درختان و جلوگیری از  تخریب پوشش گیاهی ما را یاری کنند تا بتوانیم در این راستا گام موثری برداریم.

در ادامه امام جمعه مرکز استان به اهمیت منابع طبیعی اشاره کرد و گفت: سوره‌ای در قرآن به نام انفال است و اگر خداوند منابع طبیعی را خلق نمیکرد عالمی هم وجود نداشت.

آیت‌الله سید علی‌اصغر حسینی افزود: اگر قطعه درختی یا شاخه ای از منابع طبیعی در قسمتی از جهان  هستی قطع شود اثرگزاری آن در تمام جهان است در واقع منابع طبیعی آیات خدا هستند و انسان ها باید اهمیت ویژه به این موضوع داشته باشند.

وی افزود: باید بدانیم که منابع طبیعی آیات الهی است و باید در حفظ این آیات الهی تلاش کنیم، ازبین بردن این نعمت‌های عظیم الهی کفران نعمت است و همه ما در برابر حفاظت از منابع طبیعی مسئول هستیم  زیرا نقشی که منابع طبیعی در زندگی ما دارد نقش حیاتی است.

حسینی در پایان خاطرنشان کرد: باید همه دستگاه‌های فرهنگی از جمله صدا وسیما، آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه در راستای ترویج فرهنگ منابع طبیعی به معارف عمومی تلاش گسترده‌ای داشته باشند تا مردم به نقش و تاثیر این منابع عظیم الهی در زندگیشان پی ببرند و از آن حفاظت کنند.

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=8576

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: