دست فرودگاه یاسوج و بیمارستان و دانشگاه آزاد در گردن هم/با یک سقوط راه توسعه نباید مسدود شود

فصلی نو،استاندار کهگیلویه و بویراحمد مکان دانشگاه آزاد در سایت سرآبتاوه را هم از این دست ساخت و سازهای غیر اصولی و شتابزده دانست و گفت: ۶۰ هزار متر مربع در آنجا فضا ساخته‌ایم و میلیاردها تومان خرج شده در حالی که استفاده‌ای از آن نمی‌کنیم.

به گزارش فصلی نو، علی‌محمد احمدی عصر امروز در نشست بخش خصوصی و دولت در محل اتاق بازرگانی یاسوج در جمع‌بندی همه مباحث صورت گرفته در آخرین نشست این شورا در سال جاری اظهار کرد: استانی هستیم که در بلوغ اقتصادی قرار داریم و مجموعه‌ای که در حادثه سقوط هواپیما از دست دادیم برگرفته از تعدادی نخبگان علمی و نخبگان اقتصادی بودند.

این مسؤول ارشد استانی با بیان اینکه چنین سانحه‌ای هزینه‌های ما در حوزه اقتصادی را مضاعف‌تر کرد افزود: اما بپذیریم جامعه‌ای که هدفمند باشد با یک شوک هرگز عقب‌نشینی نمی‌کند.

رئیس شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد به ظرفیت‌های بی‌بدیل استان اشاره کرد و گفت: اگر بخواهیم جهش اقتصادی داشته باشیم باید گام به گام در مسیر رشد اقتصادی حرکت کنیم.

وی به هزینه‌ای که از ابتدا برای ساخت و تکمیل فرودگاه یاسوج شده اشاره کرد و گفت: تاکنون برای این فرودگاه ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه شده که اگر از همان ابتدا فرودگاه در جایی دیگر مثلا میان یاسوج و شیراز و در جایی مناسب طراحی شده بود با راه‌اندازی یک قطار سریع‌السیر می‌توانستیم هم به فرودگاه دسترسی داشته باشیم و هم برای توسعه گردشگری استان گامی برداشته باشیم.

مسؤول ارشد استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از اظهارت خود در جمع اعضای شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت به وضعیت مشابه فرودگاه یاسوج با فرودگاه‌های دیگر کشور مثل ارومیه و خرم‌آباد و سنندج اشاره کرد و گفت: در تعدادی از آن‌ها سقوط هواپیما را داشتیم که برای ما هم به دلیل وضعیت خاص منطقه و کوه‌های زاگرس این اتفاق افتاد.

وی به برخی دیگر از ساخت و سازهای شتابزده در استان مثل بیمارستان و دانشگاه پیام‌نور و دانشگاه آزاد اشاره کرد و گفت: در ده‌کوره‌هایی پیام‌نور  زده‌ایم که اکنون در آن‌جا دانش‌آموز مدرسه‌ای هم وجود ندارد.

وی مکان دانشگاه آزاد در سایت سرآبتاوه را هم از این دست ساخت و سازهای غیر اصولی و شتابزده دانست و گفت: ۶۰ هزار متر مربع در آنجا فضا ساخته‌ایم و میلیاردها تومان خرج شده در حالی که استفاده‌ای از آن نمی‌کنیم.

این مسؤول ارشد اجرایی به استاندارد بودن فرودگاه یاسوج هم اشاره کرد و گفت: در این حادثه هنوز معلوم نیست که خطای انسانی بوده یا سن بالای هواپیما و یا خطای هواشناسی بوده ولی هر چه که بوده نباید احساس کنیم که راه توسعه استان مسدودشده است.

وی به پی‌گیری‌های خود و نمایندگان و سایر مسؤولان برای بهتر شدن این وضعیت اشاره کرد و گفت: تلاش می‌کنیم تا هم فرودگاه بیشتر تجهیز شود و هواپیمای بهتری بیاوریم و در صورت امکان با رایزنی با شورای عالی امنیت ملی خط هوایی دیگری برای پروازهای ما در نظر گرفته شود و با آمدن ایرلاین‌های دیگر سفرهای هوایی مطمئن‌تری برای استان داشته باشیم.

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=6191

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: