دلجویی از ایتام کمیته امداد منطقه یک یاسوج
دلجویی از ایتام کمیته امداد منطقه یک یاسوج

به گزارش فصل جنوب ،مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد در این خصوص گفت: دیدار با ایتام و سرکشی از خانواده‌های آنان یکی از اقدامات این نهاد، به‌منظور ارتقاء سطح معیشت، بررسی مشکلات ایتام و همچنین حفظ عزت‌نفس و کرامت آن‌هاست. مبشری بابیان اینکه در حال حاضر ۸۴۵۳ یتیم و فرزند محسنین در استان از […]

به گزارش فصل جنوب ،مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد در این خصوص گفت: دیدار با ایتام و سرکشی از خانواده‌های آنان یکی از اقدامات این نهاد، به‌منظور ارتقاء سطح معیشت، بررسی مشکلات ایتام و همچنین حفظ عزت‌نفس و کرامت آن‌هاست.

مبشری بابیان اینکه در حال حاضر ۸۴۵۳ یتیم و فرزند محسنین در استان از حمایت‌های مادی و معنوی کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد برخوردار هستند، گفت: از این تعداد ۲۸۱۳ نفر یتیم و مابقی فرزندان محسنین هستند.

وی بابیان اینکه تعداد کل حامیان طرح اکرام ایتام و محسنین کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد ۹۳۵۲ نفر است، افزود: از تعداد ایتام و فرزندان محسنین تحت حمایت کمیته امداد استان ۴ نفر از فرزندان محسنین این نهاد بدون حامی هستند.

مبشری افزود: میزان مساعدت و کمک‌های حامیان در سال جدید به فرزندان معنوی خود ۱۹ میلیارد و ۴۷۹ میلیون تومان بوده که ۱۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون آن نقدی و مابقی کمک‌های غیر نقدی بوده است.

وی ضمن تقدیر از حامیان طرح اکرام ایتام و محسنین گفت: از همه خیران و نیکوکار دعوت می‌کنیم جهت بالا بردن سرانه ایتام با پذیرفتن سرپرستی حداقل یک یتیم حامی ایتام تحت حمایت کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد شوند.

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت: متقاضیان نیکوکار می‌توانند برای سرپرستی و فرزندان محسنین این نهاد به سایت اکرام و محسنین به آدرس ekram.emdad.ir اقدام کنند.

مبشری افزود: شماره‌گیری #۰۷۴۸۸۷۷ با تلفن همراه از دیگر راه‌های کمک‌رسانی به ایتام و فرزندان محسنین تحت حمایت کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد است.

وی تصریح کرد: در این دیدار بررسی و رفع مشکلات و نیازمندی‌هایی ازجمله اجرای طرح‌های اشتغال، مشاوره و راهنمایی، احداث و اجاره مسکن مددجویان در دستور کار قرار گرفت و جهت برطرف شدن آن‌ها تصمیمات لازم گرفته شد.

مبشری بیان کرد: علاوه بر اهدای سبد غذایی، کارت هدیه تمثال سردار شهید سلیمانی نیز به خانواده‌ها اهداء شد.

مصیب حیدری رئیس کمیته امداد منطقه یک یاسوج نیز در این دیدار گفت: ۴۹۵۰ خانوار با جمعیت ۱۲ هزار نفر تحت حمایت کمیته امداد منطقه یک یاسوج هستند و ماهیانه دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان کمک‌معیشت به آن‌ها پرداخت می‌شود.

وی گفت: ۷۰۳ یتیم و فرزند محسنین تحت حمایت کمیته امداد منطقه یک یاسوج هستند که ۲۷۶ نفر یتیم و مابقی فرزندان محسنین اند.

حیدری با اشاره به اینکه در حال حاضر ۶۴۸ حامی ایتام و فرزندان محسنین کمیته امداد منطقه یک را حمایت می‌کنند، افزود: در سال جاری ۱۷۱ حامی به حامیان طرح اکرام کمیته امداد منطقه یک یاسوج اضافه شد که بعضی از آن‌ها سرپرستی ۲۰۰ یتیم را پذیرفتند.

وی بابیان اینکه هم‌اکنون همه ایتام و فرزندان محسنین کمیته امداد منطقه یک یاسوج دارای حامی هستند؛ تصریح کرد: حامیان طرح اکرام ایتام و محسنین این اداره در سال جاری یک میلیارد و ۶۸۴ میلیون تومان به‌صورت نقدی و غیر نقدی به فرزندان معنوی کمک کرده‌اند.

رئیس کمیته امداد منطقه یک یاسوج ضمن تقدیر از حامیان طرح اکرام ایتام و محسنین گفت: از همه خیران و نیکوکار دعوت می‌کنیم جهت بالا بردن سرانه ایتام با پذیرفتن سرپرستی حداقل یک یتیم و پرداخت ماهیانه مبلغ ۵۰ هزار تومان حامی ایتام شوند.