باید این افراد که ضابط قضایی باشد واحد اجراییات گفته ۵ مورد تذکر دادیم بیش از ۵ بار تعهد داده است همه دستگاهها واحد اجرایی دارد مرتبه اول شفایی مرتیه دوم کتبی و مرحله سوم جمع اوربی ، واحد اجراییات جر موفق ترین وا

فصلی نو ،جلسه هفتگی شورای شهر یاسوج به ریاست مسعود خوبانی در محل شورای شهر یاسوج برگزار شد.

به گزارش فصلی نو ، رئیس شورای شهر یاسوج در ابتدای این جلسه گفت : شهیدان خرسندیان چند سال است قرار بود که معبری به نام این شهیدان عزیز نامگذاری شود،حتی در نامگذاری معبری بنام شهید سلیمانی نیز تاکنون به نتیجه نرسیده ایم،مقرر شد بلوار جمهوری اسلامی را بنام این شهید بزرگوار نامگذاری شود و بنر نیز نصب شد ولی فردای آن روز جمع آوری شد و دلیل را عدم قبول کردن شورای فرهنگ عمومی عنوان کرده اند.

خوبانی در ادامه خطاب به  احمدی کیش بیان داشت ؛در کمیسیون نامگذاری برخی از تصمیمات گرفته میشود که و نامگذاری های اتخاذ میشود که باعث ایجاد حساسیتهایی در بین مردم میشود،باتوجه به شناختی که از جو منطقه و شهر هست،توقع داریم که در این نامگذاریها دقت شود توقع داریم تا در شورا چیزی تصویب نشده است اطلاع رسانی نکنید .

مسعود خوبانی

خوبانی همچنین خطاب  آشنا  افزود اکنون نزدیک به انتخابات هستیم نباید عملکردها را به نفع خود مصادره کنیم،همه اعضا دارند زحمت می کشند و تلاش می کنند،باید اگر جایی سخنی میگوییم همه زحمات و نام همه افراد را ببریم.

کیوان آشنا گفت : آقای جمالی معاون وزیر کشور با مجموعه استانداری تماس گرفته اند و درباره کلیپ منتشر شده سوال کرده اند،در این شرایط که فشارهای اقتصادی و کرونا بر مردم فشار کمی آورد،باید با احترام و آرامش بیشتری با مردم برخورد کنیم،اگر کسی از مجموعه شهرداری عمل اشتباهی انجام می دهد نشان از ضعف ما دارد،نیرویی که دچار این خطا شده است از نیروهای خدوم شهرداری هست لذا بخاطر مشکلات روحی و نگرانی و فشارهایی که بابت عدم پرداخت حقوق در چند ماه اخیر بر روی ایشان بوده است،زیر این فشارها دچار چنین خطایی شده است

قطعاً روشهای بهتری برای برخورد با سد معبر ، متخلفین و متعرضین به حقوق شهروندان وجود دارد و مراجع بالاتر و ذیصلاح به حتم بهتر با این موضوع برخورد می کنند ،فرد خاطی هم اکنون در جلسه دادگاه حضور دارند و با ایشان برخورد خواهد شد.

کیوان آشنا

– ما در پادگان نیستیم که تشویق برای یک نفر و تنبیه برای همه،بنده همیشه در جمع کارگران حضور پیدا کرده ام و وظیفه خود میدانم،کسی حق ندارد بنده را از این عمل منع کند

-شما در بذل و بخششها املاک شهرداری کوتاهی نکردید،۵ هزار متر زمین شهرداری را به فلان کانون بخشیدید،اما حاضر نیستید املاک شهرداری برای پرداخت حقوق کارگران املاک را فروخته شود .

دهرابپور در این جلسه گفت : قانون به ما اجازه نداده است که افکار عمومی را به چالش بکشانیم .آیا شورای شهر،هیات رئیسه و سخنگو ندارد ،که اعضا به تشخیص خود حرفهایی را بیان می کنند که تبعات گوناگونی برای شورا و شهرداری داشته باشد،شما که پذیرفته اید در چهارچوب شورا به مردم خدمت کنید،لازمه اش این است که ابتدا خود شما در قالب مشورت عمل کنید،هر کدام از ما به عنوان اعضای شورا باید مطابق قوانین عمل کنیم،شهریاسوج زمینه آسیبهای فراوانی را دارد،نباید مسائل درون شورا به بیرون درز کند و با این سخنها و احادیث مردم نسبت به موضوعات حساس شوند.

محمدرحیم دهراب پور
  • قانون برای همه ی ما محترم است و باید همه به اجرای قانون توجه کنیم،برخی مواقع اجرای قانون باعث ضرر فرد میشود اما قانون باید ضمانت اجرا داشته باشد،ما باید منافع عمومی را بر منافع فردی ترجیح بدهیم

دهرابپور خطاب به کیوان آشنا شما درجریان برخورد نیروی اجرائیات با یک مغازه دار ابتدا از مردم عذرخواهی نموده و گفته اید با فرد خاطی برخورد خواهد شد،و در قسمت دیگری از صحبتهای خود فرد خاطی را حمایت می کنید

من از شما سوال دارم آیا تنها مغازه ای که در شهر سد معبر کرده و مزاحمت ایجاد کرده همین مغازه هست و دیگر مغازه ها در  نقاط مختلف شهر رعایت کامل می کنند

در بحث سد معبر شهرداری به تنهایی وظیفه برخورد ندارد،قوه قضائیه و نیروی انتظامی نیز در این برخورد دخیل هستند،باید عاقلانه تصمیم گرفت

جایگاه شورا که اکنون چنین زیر سوال رفته جایگاه ارزشمندی هست،برخی مواقع میخواهیم «بینی طرف را تمیز کنیم ،چشمش را کور می کنیم»

اگر احدی از اعضا بدون هماهنگی جایی مصاحبه و حرفی زد که باعث حاشیه ای برای شورا شود بنده شخصاً شاکی ایشان میشوم

-در برخی از موارد متقاضی کیوسک افراد مستحق و ضعیف حتی قطع عضو هستند،با تقاضای این افراد موافقت نشده است،اما با تقاضای افرادی که پس مانده غذایشان خرج چند شب ده فقیر است کیوسک داده شده است ،این چه نوع عدالتی هست!!!!

احمدی کیش گفت : ما امسال حواشی داشتیم که طی چند سال نداشتیم . فلان سایت از شورا پول می گیرد فاکتور چاپخانه می اوردند اما نخبگان مردم هستیم مردم ما را انتخاب کردند که راهکار ارائه بدهند فلسفه عدالت این است که ۱۸ جلسه گذشته هیچ مصوبه نذاشتیم این میگوید اون چکار کرده است این تقابل است این به نفع شهر نیست .منتها خواستار هستم که مسائل شفاف شود،به چند ماه گذشته و به موضوع نامه ها و مصوبات برگردیم،و موضوعات مهم را بررسی کنیم.

فرشید احمدی کیش

اکبری تبار: دوستمان ادعا دارد که رسانه ها فاکتور آوردند و پول گرفته اند،رسانه هایی که از شورا پول گرفته اند و آنهم مبلغی جزئی در پایان سال به عنوان  حق مخابره اخباره شورا هفت عضو شورا موافق پرداخت پول بوده اند و کار خلافی صورت نگرفته است،ما شرمنده اصحاب رسانه هستیم که نمی تواتنیم با این زحمتی که میکشند،برایشان جبران زحمت کنیم.

-همه ما درگیر موضوع برخورد مامور شهرداری با مغازه دار شهدای یک هستیم مجموعه دستگاههای نظامی و امنیتی سوال کردند واحد اجراییات در شهرداری مسئول پیگیری ارای قانونی موارد است .

علی اکبری تبار

-قانون به اجراییات ابلاغ می شود دوستان این مورد را من بارها دیدم مغازه داران – همه جای شهر اینگونه است باید بپذیریم اموزش مسایل شهروندی را خوب اجرا نکردیم – باید کارمند اجراییات توجیه شوند ایرادا تی به شهرداری وارد است ، هر دو ماه یکبار ماده های قانونی عوض می شوند –

باید این افراد که ضابط قضایی باشد واحد اجراییات گفته ۵ مورد تذکر دادیم بیش از ۵ بار تعهد داده است همه دستگاهها واحد اجرایی دارد مرتبه اول شفایی مرتیه دوم کتبی و مرحله سوم جمع اوربی ، واحد اجراییات جر موفق ترین واحد ها هستند انها پشتوانه ای ندارند همه مردم دنبال رفاه اسایش و امنیت همه هستند مردم الان در پیاده رو راه نمی روند در خیابان راه می روند من نمی دانم حق الناس را چرا نمی بینند – همه دستگاهها همکاری کنند تا واحد اجراییات بهتر کار کند همه اعضای واحد اجراییات بسیجی ولایی هستند .

  • واحد اجرائیات مامور اجرای تصمیمات کمیسیونهای ماده ۱۰۰_۵۵_۷۷شهرداری هست،وباید مطابق با حکمی که قاضی در کمیسیون صادر نموده است عمل کنند،در برخی از موارد در مناطق دیگری از شهر شاهد سد معبرهایی هستیم ،اشکال از شهرداری هست که این نیروها را آموزش نداده اند که نوع برخورد چگونه باشد،ما تقاضا داشته ایم که این نیروها آموزشهای لازم ضابط قضایی را ببینند،بنده در این مورد سوال کرده ام واحد اجرائیات ۵بار به این صنف تذکر داده بودند،بنده به بخشهایی از شهرداری در عملکرد انتقاد دارم ولی انصافاً واحد اجرییات عملکرد خوبی داشته اند و ما نباید منکر زحمات این واحد باشیم،تمام دستگاهها باید در رفع چنین مشکلاتی همکاری کنند

از شهرداری تقاضا داریم که در این موارد توجه لازم را داشته باشد،و کارگاههای آموزشی با استفاده از نیروهای متخصص برگزار کند.

سید هدایت اکبری گفت :دوستان ما هر چه به جلوتر می رویم حاشیه ها بیشتر می شود امیدی هم به بهبود نیست هر کدام از اعضای شورا می توانند اظهار نظر کنند اما نمی تواند نظر شورا را بدهند اگر مشکل حقوقی داشت خودش باید پاسخگو باشد .

سید هدایت اکبری

از وضع حقوق کارگران وشهرداری صحبت می کنیم شما نمی گذارید ما در کمیسیون ماده ۵ شرکت کنیم اما چند روز پیش کمیسیونی تشکیل شد شما شرکت نکردید در همان روز راه و شهرسازی پیشنهاد زمین شهرداری را می دهد اما زمین های خودش را برای خزانه می فروشند راه و شهرسازی چه حقی دارد که زمین شهرداری را پیشنهاد می دهد .

-راه و شهرسازی خودشان تمام زمین ها را فروختند پول به خزانه دادند نفعی برای شهر ندارد ما نمایندگان مردم هستیم نباید در این خصوص سکوت کنیم – شهردار اعتراض کرده استاندار حمایت کرده است که ویژه تشکر می کنیم بجای این حرف ها به مسایل مهم ورود کنیم فرض کنیم شخص استاندار نبود آنوقت چه بر سر املاک شهرداری می آمد.

  • شورای شهر به کجا می رود باید به مسایل عمومی ورود کنیم ما داریم به قهقرا می ریم شما را به خدا قسم می دهم به فکر اموال عمومی باشیم چرا هر وقت می خواهند زمینی واگذار کنند پای شهرداری یاسوج را وسط می کشند .

شورای شهر باید مصوب کنند که دستور دهد به مدیران که از این حرکات انجام دهند ما الان در پرداخت حقوق شهروندان ماندیم .

خوبانی : در رابطه صحبت مهندس اکبری ما در دوجلسه بودیم الان در همه شهر های استان مصوب شده است به تمام ادارات و دستگاهها اعلام کردند که هر چه زمین دارند اعلام و معرفی کنند .

-استاندار شدید صحبت کرند که اگر دستگاها املاک را درست معرفی نکردند شخصا برخورد می کنم .

اشنا : املاک شهرداری مازاد نیست .

اکبری : استاندار تذکرش به اموزش و پرورش و راه و شهرسازی است

خوبانی : شورا قوانینی دارد اگر حرفی بزنیم که مشکلی ایجاد شود معضلات بیشتر می شوند اقای احمدی کیش در جلسلت نامگذاری بدون حضور بنیاد شهید نامگذاری می کنند که بعد مشکلاتی پیش می آید .

-در بحث مغازه دار میوه فروش قانون گفته تمام پیاده روی ملک عمومی در اختیار شهرداری است الان طوری شده است که مردم نمی توانند در خیابان عبور و مرور کنند باید برخورد شود اما با احترام –

در ادامه این جلسه موضوع بودجه شهرداری یاسوج مورد بررسی قرار گرفته است. اکبری تبار عضو شورای اسلامی شهر یاسوج به تخلفات در خصوص این بودجه اشاره کرد و گفت: بودجه شهرداری یاسوج اکنون در حال اجرا است و حالا آن را به صحن علنی شورا آورده‌اند که این تخلف است..

بحث اکبری تبار و تیربند معاون مالی شهرداری یاسوج بر سر بودجه شهرداری داغ شد. اکبری تبار انتقاداتی را به برخی آتیم‌های بودجه وارد کرد و گفت: شما در برخی آتیم‌ها ۴۰ درصد بودجه را اضافه کرده‌اید، بدون اطلاع شورا که این تخلف است.