دومین جلسه مجمع سلامت شهرستان دنا برگزار شد+ تصویر 

دومین جلسه مجمع سلامت شهرستان دنا برگزار شد+ تصویر 

به گزارش فصلی نو به نقل از روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دنا

دومین مجمع سلامت شهرستان دنا با حضور معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج و مسئولان شهرستانی با تاکید بر توجه به مولفه های اجتماعی سلامت تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان دنا؛ سرپرست معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تشکیل مجمع سلامت،کانون محله و خانه مشارکت مردم در سلامت را یکی از نقاط عطف شبکه بهداشت و درمان دنا و افزایش مشارکت موثر و کارآمد و پویایی جامعه و اقشار مختلف خصوصاً بانوان، به عنوان کانون خانواده، را نیز از ارکان اصلی این مجمع  دانست .

کرامت اله زندی قشقایی گفت :تداوم برگزاری نشست ها و مجمع های سلامت می تواند زمینه ساز آگاهی و مشارکت مردم باشدو  ارتقای سرمایه های اجتماعی در سازمان ها نیز یکی از اقدامات موثر در سلامت است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان دنا گفت :توسعه مشارکت مردمی در سلامت، نکته اصلی ارتقا سلامت است و توسعه مشارکت مردمی و فعالان اجتماعی در امر سلامت و افزایش آگاهی عمومی می تواند راهگشای امور بهداشتی و درمانی باشد.

مهندس غلامحسن آراسته افزود وی اذعان داشت :فعال نمودن مردم، فعالان اجتماعی و سمن ها، می تواند راه را برای شناخت و پیشگیری از بیماری های مختلف(دیابت، سرطان و بیماری های قلبی عروقی) بهره جست.

معاون بهداشت شبکه بهداشت و درمان شهرستان دنا نیز در ادامه عملکرد این شبکه بهداشت و درمان در سال جاری را برای حاضران تشریح و به نقش خیرین سلامت در امر بهداشتی شبکه پرداخت.

شهرام پادیز با اشاره به سیاست ها و برنامه ریزی وزرات بهداشت در راستای اجتماعی شدن سلامت گفت: تقویت هدفمند مشارکت های اجتماعی و مردم نهاد، توسعه سمن ها و خیریه ها با ایجاد تفاهم نامه بین بخشی می تواند تعامل پایداری میان مردم و مجمع سلامت را رقم زند.

وی همچنین به وظیفه همگانی مردم در امر سلامت پرداخت و حفظ اخلاق مداری، مسئولیت پذیری انسجام بررسی جز به جز مسائل حوزه سلامت را از اصول اساسی مجمع سلامت عنوان کرد.

مسئول واحد بهداشت محیط شهرستان دنا همچنین یادآور شد: توسعه و ثبات جامعه انسانی، مرهون پیشرفت علم پزشکی و تعهدی است که این علم در نگهداشت انسان سالم به عنوان محور توسعه پایدار دارد.

قاسم شریفی اظهار داشت: خیرین نقش مهم و تاثیر گذاری در تامین و ارتقای سطح سلامت جامعه دارند که استفاده از مشارکت خیرین در جهت تجهیز و راه اندازی بیشتر مراکز بهداشتی و درمانی شهرستان دنا ضروری است.

مهندس هجیر ایلخانی؛ بخشدار مرکزی شهرستان دنا نیز در پایان ضمن اشاره به فراهم شدن زیرساخت های اساسی در حوزه سلامت به خصوص در دولت یازدهم و دوازدهم تحت عنوان طرح تحول نظام سلامت، از اجتماعی شدن آن مطالبی را برای حضار بیان نمود.

به گزارش فصلی نو به نقل از روابط عمومی شبکه بهداشت  و د رمان دنا در پایان از مدیران برتر این شهرستان که با حوزه سلامت همکاری نقدیر شد.

 

 

3 75282 6 75285 7 75286 8 75287 10 75289

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=8673

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: