راه ارتباطی ۱۰۰ روستای کهگیلویه و بویراحمد بازگشایی شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: بیشترین تعداد روستاهای مسدود شده مربوط به شهرستان مارگون و بخش لوداب هستند.

فصلی نو- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: راه ارتباطی ۱۰۰ روستای استان که بر اثر بارش برف و باران چند روز گذشته مسدود یا تردد در آنها مشکل شده بود، بازگشایی شد.

به گزارش فصلی نو- محمد نصیری راد اظهار داشت: بارش شدید برف و باران روز شنبه، سبب بسته شدن راه ارتباطی بیش از ۱۶۰ روستای این استان شد که در همان روز نخست راه ارتباطی ۲۰ روستا که به علت بارش برف مسدود شده بودند با تلاش راهداران استان بازگشایی شد.

وی افزود: هم اکنون راه ارتباطی ۴۰ روستای دیگر در این استان مسدود است که براساس اولویت بازگشایی خواهد شد.

نصیری راد تاکید کرد: کار بازگشایی این ۴۰ روستا تا پایان فردا چهارشنبه به اتمام می رسد اما با توجه به اعلام سازمان هواشناسی در پی ورود سامانه بارشی جدید در بعد از ظهر امروز به این استان، احتمال بر این است مدت بیشتری به طول انجامد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: بیشترین تعداد روستاهای مسدود شده مربوط به شهرستان مارگون و بخش لوداب هستند.

 بر اساس گزارش ها ارتفاع برف در پی بارش سامانه روز شنبه، در برخی مناطق همچون جوخانه در شهرستان چرام به بالای ۶۵ سانتی متر رسید.

بنا به اعلام سازمان هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد از بعد از ظهر سه شنبه تا اواخر وقت در پی گذر امواج کم دامنه، جو استان تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

در پی گذر امواج کم دامنه از جو استان، افزایش ابر و در پاره ای مناطق به ویژه مناطق کوهستانی و سردسیری بارش برف از ظهر امروز، اختلال در تردد جاده ای و کوهستانی و لغزندگی جاده ها پیش بینی می شود.

کهگیلویه و بویراحمد ۶ هزار کیلومتر راه شامل یکهزار و ۸۰۰ کیلومتر راه اصلی،فرعی و چهارخطه، ۲ هزار کیلومتر راه روستایی آسفالت، یکهزار و ۵۰۰ کیلومتر جاده خاکی و ۷۰۰ کیلومتر راه شوسه دارد.

این استان دارای ۷۹ گردنه و ۶۶ نقطه به طول ۳۲۷ کیلومتر محور برف گیر است.

بیش از ۴۴ درصد جمعیت ۷۱۳هزار نفری این استان هم در روستاها ساکن هستند.

کهگیلویه وبویراحمد همچنین دارای یکهزار و ۶۷۶ روستای دارای سکنه است که حدود ۷۰۰ روستای آن بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارد.

۲۳ راهدارخانه ثابت و سیار در محورهای مواصلاتی این استان با شروع بارش‌ها در حال خدمت‌رسانی در جاده ها هستند.

خدمات رسانی با ۲۰۰ دستگاه وسیله نقلیه سبک، نیمه سنگین و سنگین در جاده‌های ارتباطی کهگیلویه و بویراحمد در حال انجام است.

در این راهدارخانه‌ها بیش از ۲۵۰ نفر آماده باش و ۱۰۰ نفر نیروی پشتیبان برای ارائه خدمت به مسافران در عملیات‌های راهداری پاییز و زمستانه مستقر هستند.

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=11034

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: