سید محمدکاظم نظری در این جلسه با تبریک اعیاد و مناسبت‌های مختلف پیش رو اظهار کرد: روز پاسدار و روز جانباز را به تمامی پاسداران و جانبازان ایران اسلامی و فرزندان دلیر کهگیلویه و بویراحمد تبریک و تهنیت می‌گویم.

فرماندار شهرستان بویراحمد با اشاره به دستور کار جلسه امروز شورای اداری شهرستان اظهار کرد: برگزاری جشنواره نشاط و امید فرصت خوبی است تا فضای رقابتی بین ادارات  ایجاد شود و جوانان انگیزه لازم را به دست آورند.

این مسؤول جوانان را سرمایه‌های اصلی جامعه برشمرد و گفت: برگزاری جشنواره نشاط و امید نشان از توجه به نسل جوان دارد.

فرماندار بویراحمد دیگر دستور کار جلسه را اهمیت و ضرورت اقتصاد مقاومتی در شهرستان و بررسی عملکرد دستگاه‌های ذی‌ربط عنوان کرد و گفت: در چهار سال گذشته اقدامات خوبی صورت گرفته که خوشبختانه قطار اقتصادی که از ریل خارج شده بود به ریل حرکت بازگردانده شد.

وی بیان کرد: همانگونه که مردم دغدغه اشتغال دارند و دولتمردان نیز تلاش خود را در راستای توجه به اقتصاد مقاومتی  به کار گرفته‌اند.

نظری در ادامه سخنان خود با اشاره به انتخابات پیش‌رو و آمادگی و هماهنگی دستگاه‌های اجرایی در برگزاری هرچه باشکوه انتخابات پرشور و سالم بیان کرد: در سه شهر یاسوج، دهدشت و گچساران انتخابات به صورت الکترونیک برگزار می‌شود که اجرای این برنامه مستلزم حمایت و همکاری اعضای شورای اداری شهرستان است لذا باید آموزش‌های لازم ارائه شود.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان بویراحمد از مزایای انتخابات الکترونیک را عدم تخلف و تقلب و ثبت سریع آرا عنوان کرد و گفت: با الکترونیکی کردن انتخابات شهر یاسوج نه کاربران و نه پشتیبان دسترسی به سیستم الکترونیک ندارد و تنها در صورت بروز مشکل در سیستم وضعیت اعلام و اقدام به رفع آن می‌شود.

وی ضمن قدرد انی از همکاری خوب دستگاه‌های اجرایی و خدماتی شهرستان بویراحمد در همکاری با ستاد انتخابات شهرستان بویراحمد بیان کرد: انتظار می‌رود همکاری‌ها و تعامل بیشتر شود و امکانات مورد نیاز را برای برگزاری باشکوه و سالم انتخابات به ستاد تحویل دهند.

نظری در پایان با بیان اینکه در این دور از انتخابات چندین شعبه به شعب اخذ رای شهرستان افزوده شده است، گفت: شعب اخذ رای در این دور از انتخابات رشد ۱۵ درصدی داشته بنا بر ضرورت و حساسیت موضوع تعداد دستگاه‌های الکترونیک را افزایش دادیم

نظری از مدیران شهرستان خواست تا از هرگونه امکانات دولتی له یا علیه کاندیدای شورای شهر و روستا و ریاست جمهوری استفاده نکنند و با خودروهای دولتی در جلسات سیاسی حاضر نشوند.
وی با بیان اینکه برخی دستگاه‌های خاص در انتخابات گذشته همکاری داشتند انتظار می‌رود امسال همکاری مضاعفی داشته باشند، گفت:: آموزش و پرورش همکاری خوبی داشته و بیشترین شعب اخذ رای در مدارس بوده که انتظار می‌رود مدیران مدارس و سرایداران و دیگر عوامل اجرایی همکاری لازم را داشته باشند.
فرماندار بویراحمد بیان کرد: مساجد و حسینیه‌ محل برگزاری انتخابات بوده که امیدواریم اداره اوقاف همکاری لازم در این خصوص را داشته باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این جلسه گفت: اقتصاد مقاومتی شعار دو سال پی در پی بوده که رهبر انقلاب به صورت روشن و  واضح مطرح کردند و به دلیل مسایل و مشکلات ۷۰ درصد فعالیت‌های دولت به حوزه اقتصادی مرتبت بوده است.

مجید محنایی  با اشاره به اهمیت و ضرورت اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: به دنبال این هستیم که کارگروه اقتصاد مقاومتی را در شهرستان‌ها ایجاد کنیم که باید ساز و کار آن را تدوین کنیم.

محنایی تاکید کرد: اقتصاد مقاومتی نباید تنها در سطح مدیران استانی باشد و باید در سطح عمقی از بخش‌ها تا شهرستان‌ها لحاظ شود.

وی اذعان کرد: اقتصاد مقاومتی فرامین رهبر معظم انقلاب است و اولین بار در ادبیات اقتصادی جهان  وارد شده که شکلی از مدیریت اقتصادی بوده که به نوعی مقاوم‌سازی اقتصاد در مقابل فشارهای خارجی است.

این مسؤول با تاکید بر اینکه باید نیازهای خود را خودمان تامین کنیم، گفت: گندم به عنوان کالای استراتژیک بوده که در سال ۹۲ ذخیره گندم ۲۰ هزار تن بوده و الان به ۷۵ هزار تن بوده که امیدواریم به ۸۵ هزار تن برسد.

محنایی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: نرخ بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد از ۱۷٫۷ به ۱۳٫۳ رسیده که ۴٫۴ دهم کاهش داشته که از افتخارات مدیریت استان کهگیلویه و بویراحمد است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه خدمات دولت و نظام باید مطرح شود، گفت: باید شور و نشاط در مردم ایجاد شود و مردم را به آینده امیدوار کرد و بحث اقتصاد مقاومتی نیز تولید و اشتغال بوده و اداراتی از جمله میراث فرهنگی، گردشگری، صنعت و معدن و جهادکشاورزی و … باید در حوزه اقتصاد مقاومتی نیز برنامه دهند که برای اجرای منویات رهبری چه کارها و برنامه‌هایی می‌خواهند انجام دهند.

محنایی در ادامه با بیان اینکه به عنوان مثال واحدهایی که امکان فعالیت ندارند حذف و واحدهای تولیدی که امکان راه‌اندازی تولید و فعالیت دارند نیازهای آن‌ها را برطرف کنند، گفت: راه‌اندازی کلینیک اقتصادی در شهرستان‌ها باید ایجاد شود تا بیماری واحدهای تولیدی بررسی و نسبت به رفع آن‌ها اقدام شود.

وی از تشکیل و اجرای کلینیک اقتصادی به صورت هفته‌ای در استانداری کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت: این کلینیک باید به شهرستان‌ها تسریع داده شود و فرماندار رئیس کلینک باشد و بانک و صنعت‌گران در جلسه حضور داشته باشند و با حضور ادارات مربوطه راه حل ارائه دهند تا واحدهای تولیدی مشکلات آن‌ها نیز برطرف شود.

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمدبا بیان اینکه بانک‌ها  بدانند که با زندانی کردن یک صنعت‌گر و تعطیل کردن واحدهای تولیدی به کجا می‌رسیم ، گفت:  وضعیت بدتر می‌شود و باید تا جایی که امکان دارد فرصت دهیم، لذا انتظار می‌رود که بانک‌ها نسبت به این موضوع توجه داشته باشند و در صدد رفع مشکلات و موانع واحدهای تولیدی باشند.

وی ادامه داد: آنچه در سال گذشته در حوزه اقتصاد مقاومتی در کهگیلویه و بویراحمد انجام گرفته سازمان برنامه و بودجه برنامه‌ها را به فرمانداران ابلاغ کند و منویات رهبری را سرلوحه کار خود قرار دهند.

این مسؤول گفت: از بحث‌های ما واگذاری طرح‌های نیمه تمام به بخش خصوصی است که اگر دولت بخواهد آن‌ها را اجرا کند سال‌ها طول می‌کشد و سه دولت نیاز است که به بهره‌برداری برسند و در صورتی که بخش خصوصی آمادگی داشته باشد به بخش خصوصی واگذار شود.

محنایی بیان کرد: برنامه‌ مدون سال گذشته به فرمانداران ارائه شود و در قالب برنامه اقتصاد مقاومتی در سطح شهرستان اجرا و فرمانداران نیز به صورت رقابتی در هر شهرستان عمل کنند.

این مسؤول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای شهر و روستا بیان کرد: کهگیلویه و بویراحمد در انتخابات دور گذشته مقاوم دوم بود و دولتی‌ها در بحث انتخابات حضور فعال مردم در انتخابات را ملاک قرار دهند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: انتظار می‌رود که مشارکت مردم در انتخابات فراهم شود و مدیران همکاری لازم را با فرمانداران در برگزاری انتخابات سالم و پرشور داشته باشند.

DSC 9120 DSC 9121 DSC 9123 DSC 9124 DSC 9126 DSC 9127 DSC 9129 DSC 9132 DSC 9142 DSC 9143 DSC 9144 DSC 9145 DSC 9146 DSC 9160 DSC 9161 DSC 9167 DSC 9170 DSC 9172 DSC 9175 DSC 9177 DSC 9178 DSC 9180 DSC 9192 DSC 9210 DSC 9214 DSC 9216 DSC 9217