رشد ۲۹درصدی اعتبارات کهگیلویه و بویراحمد در لایحه بودجه ۱۴۰۱

به گزارش فصل جنوب ، دولت سیزدهم از ابتدای حضور خود رویکردی جدی در زمینه محرومیت زدایی در استان های مختلف کشور بخصوص مناطق غیر برخوردار داشته که در این میان کهگیلویه و بویراحمد از این امر بخصوص در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱  مستثنی نبوده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران در این ارتباط  گفت: در سفر رییس جمهور و اعضای هیات دولت به کهگیلویه و بویراحمد در مجموع ۸۲مصوبه در راستای تقویت زیرساخت های این استان کم برخوردار به تصویب رسید.

علی شهابی نسب افزود: طرح هایی که مصوباتشان مربوط به تملک و دارایی های سرمایه ای ( عمرانی ) بود عموما متناسب با تعهدات در لایحه سال ۱۴۰۱ دیده  شده و اعتبارات لازم تامین شده است.

وی ادامه داد: افزایش اعتبار در لایحه بودجه ۱۴۰۱ به تفکیک اعتبارات استانی، نفت، گاز، طرح های ملی استانی شده و اعتبارات متوازن به طور متوسط ۲۹ درصد نسبت به اعتبارات ۱۴۰۰ رشد دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: اعتبارات استانی کهگیلویه و بویراحمد از ۲۷۰ میلیارد تومان به ۴۳۹ میلیارد تومان افزایش داشته که رشد آن معادل ۶۳ درصد نسبت به اعتبارات ۱۴۰۰ است.

شهابی نسب تاکید کرد: اعتبارات نفت و گاز کهگیلویه و بویراحمد از ۱۹۰ میلیارد تومان به ۲۵۰ میلیارد تومان افزایش داشته که رشد آن معادل ۳۲ درصد نسبت به اعتبارات ۱۴۰۰ است.

وی عنوان کرد: اعتبارات طرح های ملی استانی شده کهگیلویه و بویراحمد از ۳۱۰ میلیارد تومان به ۵۱۱ میلیارد تومان افزایش داشته که رشد آن معادل ۶۵ درصد نسبت به اعتبارات ۱۴۰۰ است.

شهابی نسب عنوان کرد: اعتبارات متوازن به میزان ۷۱۶ میلیارد تومان در بودجه ۱۴۰۱ در نظر گرفته شده که در سال گذشته نیز همین میزان بوده است.

وی تصریح کرد: اعتبارات بودجه ای سال ۱۴۰۰ در مجموع یک هزار و ۴۸۷ میلیارد تومان بوده و سرجمع اعتبارات لایحه ۱۴۰۱ نیز یک هزار و ۹۱۷ میلیارد تومان است.

توجه ویژه دولت مردمی به استان های مختلف

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: دولت سیزدهم در بودجه عملکرد پایتخت محور نداشته و نگاه کلان ملی در بودجه رعایت شده است.

شهابی نسب افزود: به گونه ای که در سفرهای استانی پروژه های عمرانی و اقتصادی مورد بررسی قرار می گیرد و اولویت ها و نیاز های استان در سفر مورد توجه و به تصویب دولت می رسد.

وی عنوان کرد: متناسب با مصوبات پیش بینی اعتبار در لایحه بودجه ۱۴۰۱ و سال های بعد انجام می گیرد و با اجرای این پروژه های مصوب دولت رشد و پیشرفت استان ها شتاب بیشتری  خواهد گرفت.

صندوق پیشرفت و عدالت در استان ها تشکیل می شود 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: در لایحه بودجه ۱۴۰۱ صندوقی شکل گرفته به نام صندوق پیشرفت و عدالت که این صندوق به منظور رشد و پیشرفت کشور از طریق ارتقای بهره وری و توسعه استان در ۳۱ استان ایجاد خواهد شد.

شهابی نسب گفت: منابع این صندوق از محل هدفمندی یارانه ها و منابع عمومی بودجه دولت تامین خواهد شد و برای پرداخت تسهیلات طرح های مورد تقاضای بخش خصوصی و در حقیقت بمنظور کمک به زیرساخت های طرح های تولیدی و تقویت اشتغال پایدار استان ها پیش بینی شده است.

لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ به عنوان نخستین لایحه بودجه دولت سیزدهم به مجلس تقدیم شده است.

آیت‌الله سید ابراهیم رییسی رئیس‌جمهوری یکشنبه ۲۱ آذرماه ۱۴۰۰ با حضور در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی لایحه بودجه ۱۴۰۱ را تقدیم مجلس کرد.
بر اساس ماده واحده لایحه بودجه پیشنهادی دولت، بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور از حیث منابع و مصارف افزون بر ۳۶ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۷۰۴ میلیارد و ۶۲۸ میلیون (۳۶.۳۱۰.۷۰۴.۶۲۸.۰۰۰.۰۰۰) ریال است.

 

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=15936

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: